Loading...

  • مامان مریم و آرمان جون
    مامان مریم و آرمان جون
    چهارشنبه 1 آبان 1392 - 01:10

    نکاتي براي بارداران در فصل پاييز (1706 بازدید)


    پاييز براي بارداري فصل بسيار مناسبي است. اگر به دنبال علت آن هستيد، بهتر است بدانيد تمام پزشکان و متخصصين، ورزش روزانه و خوردن ميوه ها و سبزيجات سالم در طول بارداري را به خانمهاي باردار توصيه مي کنند. بنابراين فصل پاييز بهترين زمان براي انجام اين دو کار است.


    در اين زمان درجه هوا به اندازه اي مناسب است که خانمهاي باردار به هنگام قدم زدن و پياده روي عرق نمي کنند. فصل پاييز و بهار از اين نظر که آب و هواي ملايم و خفيفي دارد شبيه به هم بوده و در طول بارداري فصول خوبي به شمار مي روند. هوا نه آنقدر داغ و نه آنقدر سرد است که باعث آزار خانمهاي باردار شود بنابراين خانمهاي باردار مي توانند در حين پياده روي به مراکز خريد رفته و از خريد خود لذت ببرند.


    احتمال دارد زماني که دماي هوا پايين مي آيد خانمهاي باردار ميل بيشتري به خوردن پيدا کنند. بنابراين بهترين زمان است تا براي خود خوراک لوبياي پر ادويه، پودينگ و يا سوپ جوجه تهيه کنيد. اين غذاها سرشار از مواد مغذي هستند بويژه اگر تمام انواع لوبياها را به همراه گوجه فرنگي در ادويه زياد بخوابانيد.


    توصيه مي شود قبل از به پايان رسيدن اين فصل از محصولات کشاورزي آن به خوبي استفاده کنيد. انواع ميوه و سبزيجات ضروري و مورد نياز خانم هاي باردار در اين فصل به وفور يافت مي شود.


    تا مي توانيد از هواي دل انگيز پاييز قبل از بارش اولين دانه هاي برف تنفس کرده و از آن لذت ببريد.


    توصيه هاي کوتاه براي فصل پاييز


    بعضي از خانمهاي باردار در فصل پاييز از بي ثباتي هوا و ابتلا به سرماخوردگي يا آنفولانزا احساس نگراني مي کنند. چنانچه به دنبال راه هاي مناسب براي پشت سر گذاشتن دوران بارداري در فصل پاييز هستيد بهتر است از راهنماييهاي ما استفاده کنيد.


    -صبح و عصر هاي دل انگيز پاييزي را براي پياده روي انتخاب کرده و هميشه يک بطري آب همراه خود داشته باشيد


    - چنانچه پس از پياده روي به منزل برگشتيد و احساس خستگي يا گرما کرديد فقط کافي است يک ليوان آب سيب ميل کنيد.


    -هميشه يک شنل يا بالاپوش گرم يا يک ژاکت سبک به هنگام پياده روي همراه خود داشته باشيد.


    -زمانيکه مي خواهيد براي پياده روي بيرون از منزل برويد، يک چتر همراه خود داشته باشيد تا در مواقعي که بارانهاي فصلي شروع مي شوند از آن استفاده کنيد.


    - سيب ميوه اي سرشار از فيبر بوده و به وفور در اين فصل وجود دارد بنابراين از اين موقعيت استفاده کرده و خوردن سيب يا آب سيب را فراموش نکنيد.


    -از کوتاه بودن روزها در اين فصل استفاده کرده و به خوبي استراحت کنيد.


    چگونه مانع از سرماخوردگي و آنفونلانزا در اين فصل شويم


    بدن خانمهاي باردار به اين علت که سخت سرگرم بزرگ کردن جنين است از نظر ايمني ضعيف مي شود به اين ترتيب ايمني طبيعي بدن آنها در برابر بيماريها به خطر مي افتد به خاطر داشته باشيد که سرماخوردگي و آنفولانزا در دوران بارداري مي تواند سخت تر و طولاني تر شده و امکان دارد به ذات الريه نيز تبديل شود. همچنين خطر زايمان زودرس را افزايش مي دهد. بنابراين بهتر است نسبت به ويروسهايي که منجر به سرماخوردگي و آنفونلانزا مي شوند محتاط تر بوده و پيشگيريهاي لازم را انجام دهيد.


    شما نمي توانيد از ابتلا به هر نوع ويروس سرماخوردگي و آنفولانزا ممانعت کنيد اما مي توانيد سيستم ايمني بدن خود را تا حد زيادي بالا ببريد:


    -در پاييز و زمانيکه واکسن آنفولانزا در دسترس است از آن استفاده کنيد. قبل از تزريق واکسن با پزشک خود مشورت کنيد.


    -دستان خود را قبل از خوردن غذا و بعد از پياده روي، خريد و عطسه کردن با آب و صابون به خوبي بشوئيد.


    -از غذاهاي سالم مثل انواع ميوه ها و سبزيجات و حبوبات تغذيه کنيد. انواع مختلف اين دسته از غذاها آنتي اکسيدان و مواد معدني را به بدن شما مي رسانند. و به بدن کمک مي کند تا در برابر ميکروب ها مبارزه کنند.


    -مايعات را به مقدار زياد بنوشيد. آب، چاي هاي گياهي و آب ميوه ها باعث بهبود سيستم دفاعي بدن شده و حجم مواد معدني و ويتامين ها را در بدن بالا مي برد. سعي کنيد تا جائيکه امکان دارد خوردن کافئين يا نوشيدنيهاي شکردار را محدود کنيد.


    -زمانيکه احساس خستگي مي کنيد استراحت کنيد و سعي کنيد هرگونه استرس را از خود دور نگه داريد.


    -ورزش کنيد. ورزش سرعت گردش خون را تنظيم کرده و به بدن در مبارزه با ميکروبها کمک مي کند.


    -چنانچه سيگار مي کشيد سعي کنيد تا آن را ترک کنيد. سيگار علاوه بر اينکه براي نوزاد مضر است، سيستم دفاعي بدن را ضعيف مي کند.


    درمان آنفولانزا در بارداري


    -چنانچه دچار تب شده ايد با استفاده از استامينيفون آن را کاهش دهيد


    -مايعات به مقدار زياد مصرف کنيد


    - خوردن بعضي از داروهاي ضد ويروسي و سرماخوردگي و استفاده از داروهاي استنشاقي در طول بارداري بلامانع است. اين نوع داروها فعاليت ميکروبها را کاهش داده و روند بهبود شما را سريعتر مي کنند اما قبل از مصرف هر داروئي با پزشک خود در تماس باشيد


    -يک روز کامل استراحت کرده و از بخور اسطوخودوس و اکاليپتوس استفاده کنيد.


    -از يک يا دو عدد سير در غذاي روزانه خود استفاده کنيد


    -خوردن آب گرم، عسل و آبليموي تازه را فراموش نکنيد

    سایتی مناسب برای جوونای توی خونه.کلوپ جوونا با موضوعات مفید و سرگرم کننده برای جوونا. www.javonpasand.ir سایت دخترمه حتما سر بزنید.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی