Loading...

  • +1
    مامان مریم و آرمان جون
    مامان مریم و آرمان جون
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 19:37

    برنامه غذايي براي زنان باردار کارمند (1744 بازدید)


    برنامه غذايي در زمان بارداري بايد به گونه اي باشد که علاوه بر نيازهاي مادر، نياز جنين را هم تامين کند. زنان باردار بايد در زمان مناسب از مواد غذايي ضروري استفاده کنند. به نقل از سايت «هلث نيوز» اين که چرا بايد زنان باردار در فاصله هاي کوتاه چيزي بخورند، ۲ علت دارد. اولاً اين که در زمان بارداري عملکرد سيستم گوارشي کند مي شود . دوم اين که در مراحل بعدي بارداري، رحم به سمت معده کشيده مي شود و در نتيجه نمي توان يک وعده غذاي کامل را يکجا خورد. براي زنان باردار خانه دار، رعايت اين رژيم غذايي دشوار نيست اما زنان کارمند به سختي مي توانند اين برنامه غذايي را رعايت کنند. راه حل اين مشکل به همراه داشتن مواد غذايي مناسب است. ۲ تا۳ نوع ميوه از جمله سيب، موز و گلابي که نياز به قاچ کردن ندارد، با خود به محل کار ببريد. آب ميوه يا سبزيجات طبيعي نيز براي زن باردار مفيد است. نوشيدن آب هر يک ساعت ضروري است تا بدن دچار کمبود آب نشود. ميوه هاي خشک نيز جزو تنقلات سالم و انرژي زاست و به آساني قابل حمل است.
    خواب شب براي پاک سازي مغز ضروري است
    محققان دريافته اند خواب شب به هم ريختگي شيميايي مغز در طول روز را برطرف مي کند. وقتي که بدن در حال استراحت است، مغز سخت در تلاش است تا سموم را دفع کند. به نقل از سايت «هلث نيوز» در صورت تراکم يافتن اين ترکيبات، احتمال بروز بيماري هاي عصبي از جمله آلزايمر افزايش مي يابد. نتايج بررسي ها نشان مي دهد که مغز هنگام خواب و بيداري عملکرد متفاوتي دارد. گروهي از محققان دريافته اند که بر خلاف ديگر اعضاي بدن که براي دفع سموم به سيستم لنفاوي وابسته است، مغز شيوه خاصي براي دفع ضايعات خود دارد. اسکن هايي که روي نمونه هاي آزمايشگاهي انجام شده است نشان مي دهد، ميزان انرژي که مغز مصرف مي کند، در هنگام خواب افت چنداني نمي کند زيرا ، فعاليت پاک سازي سموم هنگام استراحت ۱۰ برابر افزايش پيدا مي کند. مغز انرژي محدودي دارد براي درک بهتر اين موضوع تصور کنيد که يک مهماني ترتيب داده ايد که در آن يا بايد از مهمانان پذيرايي کنيد يا اين که خانه را مرتب کنيد. براي کمک به روند پاک سازي، هنگام خواب سلول هاي مغز ۶۰درصد کوچک مي شود تا ضايعات به طور موثرتر دفع شود. دريافت دقيق چگونگي فعال کردن سيستم پاک سازي مغز و دفع ضايعات توسط آن، گام اوليه براي تنظيم کردن اين سيستم و افزايش کارايي آن است.
    سایتی مناسب برای جوونای توی خونه.کلوپ جوونا با موضوعات مفید و سرگرم کننده برای جوونا. www.javonpasand.ir سایت دخترمه حتما سر بزنید.
  • مامان رز
    مامان رز
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 19:46
    ممنون =d>
    سایت من نبض زندگی ما رز بانو
  • فریده
    فریده
    شنبه 24 بهمن 1394 - 21:52
    خیلی ممنون =d>
    مامان کارمند




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی