Loading...

  • مامان مریم و آرمان جون
    مامان مریم و آرمان جون
    پنجشنبه 9 آبان 1392 - 01:23

    توصيه هايي درباره بارداري (2449 بازدید)


    زنان باردار به مراقبت هاي ويژه اي نياز دارند. در طب اسلامي توصيه هايي در اين زمينه وجود دارد که در ادامه به بخشي از آن اشاره مي کنيم.
    ۱ -حالت تهوع و استفراغ معمولا در سه ماه اول حاملگي ايجاد مي شود که مي توان تا حدي با تجويز داروهاي بي ضرر آن را کنترل يا درمان کرد.
    ۲ -بهتر است قبل از بلند شدن از رختخواب يک عدد بيسکويت شور خورده شود که جلوي حالت تهوع را مي گيرد.
    ۳ -همراه صبحانه شير نخوريد زيرا باعث حالت تهوع مي شود شير را در طول روز مصرف کنيد.
    ۴ -در سه ماه اول حاملگي ، مادران به علت داشتن حالت تهوع و استفراغ، دچار کاهش وزن مي شوند اين مسئله اشکالي ندارد، به شرطي که تغذيه مادران قبل از بارداري مناسب بوده باشد. در سه ماهه دوم و سوم با از بين رفتن حالت تهوع و برگشت اشتها، کاهش وزن مادران در سه ماهه اول جبران خواهد شد.
    ۵ -اگر ميلي به خوردن نان و برنج در سه ماه اول حاملگي نداريد، نگران نباشيد مي توانيد با خوردن گوشت (کباب و جوجه کباب)، لبنيات(شير ، ماست، پنير کم نمک دوغ و کشک کم نمک) ، ميوه و سبزي تازه، مواد غذايي مورد نياز بدن را تامين کنيد.
    ۶ -خوردن نمک در حد تعادل اشکالي ندارد ولي اگر فشار خون مادر در دوره بارداري در حال افزايش است و در واقع مادر مستعد مسموميت حاملگي (پره اکلامپسي) است، مصرف نمک بايد قطع شود.
    سایتی مناسب برای جوونای توی خونه.کلوپ جوونا با موضوعات مفید و سرگرم کننده برای جوونا. www.javonpasand.ir سایت دخترمه حتما سر بزنید.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی