Loading...

  • samsam
    samsam
    شنبه 10 خرداد 1393 - 03:48

    خوردن جوشانده گیاهی در بارداری (710 بازدید)


    طبق پزشکی سنتی چینی، خوردن جوشانده یا خیسانده زنجفیل خشک در دوران بارداری توصیه می‌شود.
    tuxmqnnq34c5butr4ab.jpg
    چه جوشانده‌هایی در دوران بارداری مفید هستند و کدام‌یک ممکن است برای شما و نوزاد مضر باشند؟
    پاسخ کارشناسان:
    پزشک ماما
    من راجع به خطر جوشانده‌های گیاهی اطلاعی ندارم. اگر می‌خواهید جوشانده بابونه یا نعناع بخورید، مانعی ندارد. اما من جوشانده‌هایی را که ادعا می‌کنند حاوی مکمل‌های غذایی هستند، نمی‌خورم. نه به خاطر این‌که مکمل‌ها برای نوزاد بد باشند، بلکه به خاطر این‌که نمی‌دانم که آیا خوب هستند یا خیر.
    بطور کلی هر چه در دوران بارداری غذا‌ها و نوشیدنی‌های نامطمئن کمتر بخورید، حال بهتری خواهید داشت. همچنین اداره نظارت بر دارو و مواد غذایی، مکمل‌ها را کنترل نمی‌کند. بنابراین نمی‌دانید که ممکن است حاوی چه نوع مواد آلاینده‌ای باشند.
    گیاه‌شناس، پزشک گیاهی، متخصص طب سوزنی
    بستگی دارد، من همیشه به بیمارانم می‌گویم که بطور کلی سعی کنند در طول ۳ ماه اول بارداری که جنین ممکن است بیشتر آسیب‌پذیر باشد، از گیاهان دارویی استفاده نکنند. اما بطور کلی فکر نمی‌کنم در بازار چیزی باشد که مقدار کم آن در یک فنجان چای ضرری داشته باشد. برای مثال، جوشانده‌ها بسیار رقیق‌تر از تنتور‌های گیاهی (در اصطلاح پزشکی مایعی است که از تأثیر الکل یا ا‌تر بر جوهرهای مواد گیاهی یا حیوانی یا معدنی به‌دست می‌آید) هستند.
    من خوردن جوشانده‌هایی که حاوی موادی با تأثیر شناخته‌شده باشند از قبیل گل راعی یا کاوا را ممنوع می‌کنم. همچنین جوشانده‌هایی که ممکن است باعث تحریک انقباضات رحمی یا قاعدگی شوند مانند کوهوش سیاه یا کوهوش آبی. دقت شود زعفران و آویشن دم کرده برای بارداران خطر ساز بوده و از مصرف آنها جداً خودداری نمایید.
    جوشانده برگِ تمشک تقریباً اساس تمامی جوشانده‌های بارداری است و کاملاً بی‌خطر است و تصور می‌شود که به افزایش انقباض مؤثر رحم در طول زایمان کمک می‌کند.
    به‌طور کلی گیاهانی که در دوران بارداری توصیه می‌کنم، عبارتند از: برگ گزنه که جوشانده‌ای مغذی است، بادرنجبویه که یک آرامش بخش ملایم و چای ضد تبخال است، بابونه که آرام بخش ملایمی است و به هضم غذا کمک می‌کند، نعناع برای نفخ و دل پیچه و چای زنجفیل تازه که برای حالت تهوع خوب است. ریشه زنجفیل تازه در بسیاری از فروشگاه‌ها عرضه می‌شود. طبق پزشکی سنتی چینی، خوردن جوشانده یا خیسانده زنجفیل خشک در دوران بارداری توصیه می‌شود.
    منبع : برگرفته از پرسیوان http://www.persianv.com/zanashooee/252744.php




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی