Loading...

  • سارا
    سارا
    سه شنبه 4 خرداد 1395 - 01:31

    دردهای شکمی در وقت بارداری (973 بازدید)

    بهبود درد شکم در بارداری,علل درد شکم در بارداری
    ba34643.jpg
    احساس درد در ناحیه شکم در زمان بارداری برای هر خانمی اتفاق می‌افتد اکثرا باعث استرس می‌شود. می بایست نسبت به این نوع دردها واکنش جدی نشان داد؟ احساس درد در ناحیه شکم در زمان بارداری طبیعی است یا نه؟
    حس درد گاه به گاه در ناحیه شکم آن در زمان بارداری یکی از شکایت‌های رایج زنان در در این دوره است. البته اگر چه این دردها می‌تواند بی‌تهدید باشد ولی می بایست توجه داشت که در عین حال سایت تفریحی می‌تواند نشانه وجود مشکلی جدی هم باشد. به طور کلی توصیه می‌شود که دردهای شدید و پایدار در ناحیه شکم به هیچ عنوان نادیده گرفته نشود.
    در زیر رایج‌ترین عوامل به وجود آورنده درد در ناحیه شکم و ناراحتی‌های مرتبط با آن در زمان بارداری ارایه شده است. ولی نکته خیلی با اهمیت زیاد این است که نمی بایست دست به بهبود سر خود زد. در صورتی که باردار هستید و همراه با درد در ناحیه شکم نشانه‌هایی مثل لکه‌بینی، خونریزی، تب، تب لرز، خروج ترشحات از واژن، خستگی مفرط، ظهور اختلال در حین ادرار کردن، حالت تهوع و استفراغ را دید ید و در عین حال با گذشت اثری از کاهش درد مشاهده نشد سریعا با پزشک خود ارتباط بگیرید.
    چه عوامل جدی در به وجود آوردن درد شکمی در زمان بارداری تأثیرگذار هستند ؟
    ۱- بارور شدن تخمک در جایی جز رحم
    در این فرآیند تخمک در جایی خارج از رحم اکثرا ٌ در یکی از لوله‌های فالوپین مستقر شده بارور می‌شود. در نتیجه این فرآیند شاید علائمی مثل کوفتگی، خستگی وبقیه علائم مشابه در اوایل زمان بارداری مشاهده شود. در صورتی که این اختلال بهبود نشود، سلامت زن باردار در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد. چنانچه علائم زیر مشاهده شد سریعا با پزشک خود ارتباط بگیرید: درد در ناحیه شکم یا لگن خاصره، لکه‌های واژنی یا خونریزی (که می‌تواند قرمز یا قهوه‌ای رنگ باشد)، حس دردی که در حین انجام کارهای مختلف فیزیکی تشدید می‌شود.۲- سقط جنین
    سقط جنین به از دست دادن نوزاد در ۲۰ هفته اول آن گفته می‌شود. خونریزی یا لکه بینی واژن از شایع‌ترین نشانه‌های اولیه سقط جنین است که به دنبال آن درد در ناحیه شکم در بازه‌های زمانی چند ساعته تا چند روز پدیدار می‌شود. در این شرایط خونریزی شاید خفیف یا شدید باشد. دردی که ناشی از این اختلال می‌شود نیز احتمال دارد به طور پیاپی شدید و خفیف شود. همين طور در گاهي موارد درد ملایم یا جهت مدت زیاد حس می‌شود. در صورتی که این نشانه‌ها را دیدید بلافاصله با پزشک ارتباط بگیرید اگر خونریزی شدید بود مراجعه به پزشک در اولین فرصت می بایست انجام شود. در این شرایط دقیقه‌ها هم اهمیت طلا پیدا می‌کنند.
    ۳- درد مربوط به زایمان زودتر از موعد
    به این نوع درد زایمان که در اصطلاح درد زایمان زودرس همراه با تولید نوزاد نارس هم گفته می‌شود شخص احساس انقباضات شدیدی می‌کند که در پی آن ابه احتمال زیاد ل به جهان آمدن نوزاد نارس نیز خیلی است. در صورتی که نشانه‌های زیر را در سه ماه دوم یا پایانی بارداری دیدید بلافاصله با پزشک‌تان ارتباط گرفته او را در جریان امور قرار دهید:
    علت درد شکم در بارداری خونریزی یا لکه بینی واژن از شایع‌ترین نشانه‌های اولیه سقط جنین است
    ⦁ افزایش اندازه ترشحات واژن یا تغییر در نوع این ترشحات (درصورتی که آبکی، لزج مانند یا حتی صورتی رنگ مایل به قرمز شود)
    ⦁ خونریزی یا لک‌بینی واژنی
    ⦁ درد شکمی، خستگی شبیه زمان قائدگی یا ظهور حداقل ۵ انقباض شکمی در هر ساعت
    ⦁ بیشتر شدن فشار در نواحی اطراف لگن خاصره
    ⦁ احساس درد در قسمت پشت پایین
    ۴- قطع جفت
    قطع شدن جفت شرایط خطرناکی را جهت جنین به وجود می‌آورد که طی آن جفت به طور کامل یا تا میزانی از رحم جدا شده این در حالی است که جنین هنوز به جهان نیامده است. علائم بسیار زیاد مختلف ی برای این پدیده وجود دارد. قطع شدن جفت می تواند ناشی از خونریزی شدید و آشکار باشد ولی در برخي موارد نیز در ابتدای امر خونریزی قابل توجه ی مشاهده نمی‌شود.
    در این حالت شخص ابتدا خونریزی خیلی خفیفی را مشاهده می‌کند. احساس درد در ناحیه پشت یا انقباضات مکرر و همين طور انقباضاتی که با گذشت زمان از شدت پایداری آنها کم نمی‌شود از عبارت نشانه‌های قطع شدن احتمـا لی جفت به شمار می‌آید. در این وضعیت زن باردار به خوب ی می‌تواند حس نماید که کار جنین کم شده است. در این صورت ارتباط فوری با پزشک کارشناس زنان زایمان جنبه حیاتی پیدا می‌کند.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی