Loading...

  • مامان ارشیا
    مامان ارشیا
    دوشنبه 29 مرداد 1397 - 22:58

    لاپاراسکوپی (696 بازدید)


    لاپاراسکوپی
    لاپاراسکوپی نوعی عمل جراحی است که برای تشخیص و درمان بیماری های زنان انجام می شود. این جراحی با کمترین جراحت برای بیمار همراه است . به همین جهت به عنوان جراحی کم تهاجم با کمترین عوارض شناخته شده می باشد .
    از آنجائیکه در روش لاپاراسکوپی برشی در بدن ایجاد نمیشود روشی کم تهاجم بوده و دارای کمترین عوارض برای بیمار می باشد .دکتر اعظم مهدوی متخصص زنان و فلوشیپ لاپاراسکوپی این جراحی را انجام می دهد. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های
    22742263 – 22706370[/i] تماس بگیرید برای ارتباط با دکتر به آدرس تلگرام و اینستاگرام مراجعه کنید .
    نحوه جراحی لاپاراسکوپی
    دکتر اعظم السادات مهدوی متخصص زنان و فوق تخصص نازایی و لاپاراسکوپی از فرانسه می گوید :درعمل جراحی باز معمول ، جراح ناحیه شکم را با برشی حدود ده سانت باز کرده و لایه های شکم را کنار می زند تا به درون آن برسد و عمل لازم انجام می شود . ولی در لاپاراسکوپی نیازی به این شکاف بزرگ نیست تنها سه یا چهارشکاف نیم سانتی بر روی شکم زده می شود. سپس ازطریق یکی از این شکافها لنزو دوربین وارد بدن می شود. تصاویری از داخل شکم به مانیتور منتقل شده و برای پزشک قابل مشاهده می باشد . امکان بزرگ نمایی تصاویر همه اعضاء شکم بر روی مانیتور توسط این جراحی وجود دارد .این تصاویر به پزشک کمک می کند تا بهتر لایه های زیرین را مشاهده و بررسی کند. سوراخ های کوچک دیگری در شکم ایجاد می شود تا وسایل مورد نیاز جراحی وارد این عضو شود. این وسایل ظریف به جراحی در داخل شکم کمک می کند . البته انجام لاپاراسکوپی برای جراح مشکل است زیرا تصویربه دست آمده برای جراح به صورت آینه ای است . یعنی جراح با نگاه کردن به تصویر شکم در مانیتور عمل می کند در حالی که نگاه کردن به داخل شکم به طور مستقیم حالت عکس را دارد . بنابراین این عمل برای جراح مشکل است اما برای بیمار مزایای خاصی دارد .
    مزایای لاپاراسکوپی
    • از آنجائیکه در عمل لاپاراسکوپی لایه های شکم به وسیله برش های بزرگ باز نمی شود خونریزی کمتر است .
    • زمانی که خونریزی کمتر باشد امکان عفونت نیز کاهش می یابد . علاوه بر این از آنجائیکه شکم با برش باز نمی شود اعضا داخلی آن در معرض هوا قرار نمی گیرد تا دچار عفونت شود .
    • دلیل درد در عمل جراحی باز اینست که لایه های شکم باز شده و اعصاب تحریک می شوند . اما در عمل لاپاراسکوپی تحریک اعصاب وجود ندارد.
    • در این عمل بعد از دو یا سه روز بیمار می تواند به زندگی روزمره خود باز گردد.
    نقش جراح در لاپاراسکوپی
    این عضو هیئت مدیره انجمن زنان و زایمان و نازایی در ادامه گفت:این عمل جراحی بسیار برای بیمار مفید است اما اگر جراح مهارت کافی نداشته باشد ممکن است با یک اشتباه، مشکلات زیادی برای بیمار ایجاد شود . عمل لاپاراسکوپی نیاز به یک تیم مجهز دارد . تیمی که در این زمینه تجربه ی کافی داشته باشد .
    نحوه بخیه زدن در لاپاراسکوپی
    در عمل باز وقتی که فیبروم از رحم خارج می شود جای برش بخیه زده می شود . در این عمل نیز جراح باید بتواند با همان وسایل مربوط به این نوع جراحی جدار رحم را بخیه بزند . یعنی بخیه زدن لاپاراسکوپی مانند عمل باز می باشد . تفاوت این جراحی با عمل باز اینست که می توان با استفاده از وسایل پیشرفته و ظریف کار جراحی را با کمترین برش انجام دادو نیازی به برش در قسمت وسیعی ندارد.
  • مامان سودا
    مامان سودا
    سه شنبه 6 شهریور 1397 - 00:54
    بچه ها یه دکتر خوب برای لابیا پلاستی میشناسید بهم معرفی کنید ؟؟؟؟؟
  • النا
    النا
    سه شنبه 6 شهریور 1397 - 00:59
    مامان سودا گفته:
    بچه ها یه دکتر خوب برای لابیا پلاستی میشناسید بهم معرفی کنید ؟؟؟؟؟
    مظفری کرمانی متخصص زنانه کارش خوبه خالم تازه پیشش لابیا انجام داده
  • saramemar
    saramemar
    جمعه 5 مهر 1398 - 07:45
    واسه لاپاراسکوپی دکتر فرزانه حجت کارش خیلی خوبه خواهرم تو کرجه میره پیش همین دکتر . واسه بچه دار شدنش مشکل داشت که رفت اول واسه لاپاراسکوپس بعد مشاوره بارداری گرفت و بچه دار شد .




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی