Loading...

  • عمه مهزيار جون و مامان پارسا جون
    عمه مهزيار جون و مامان پارسا جون
    یکشنبه 19 مرداد 1393 - 19:50

    خواص گیاهان دارویی (867 بازدید)

    دوستان تو این تاپیک با کمک هم خواص گیاهان دارویی بگیم تا اطلاعات کافی و درست از گیاهان داشته باشیم
    سایت من سکوت قلبم اين بار تو را بهانه کرده تو صداى تنهايى من باش بين اين همه آدم که مرا از خود نمى دانند تو فقط از آن من باش عشق من
  • عمه مهزيار جون و مامان پارسا جون
    عمه مهزيار جون و مامان پارسا جون
    یکشنبه 19 مرداد 1393 - 19:51

    فواید گل گاوزبان...
    566.jpg
    برای تقویت اعصاب و ایجاد آرامش روانی بهتر است از گیاهان آرام‌بخشی چون گل‌گاوزبان، سنبل‌الطیب كه اثرات سودمندی دارند استفاده كنیم.
    این روزها برخی افراد از استرس، اضطراب، اختلال در تمركز، كم‌خوابی یا بی‌خوابی ناشی از تغییر فصل رنج می‌برند. بروز این علائم حتی به میزان ناچیز می‌تواند سلامت روح و روان را تحت تاثیر قرار داده و عملكرد طبیعی مغز را مختل كند.
    گل‌گاوزبان
    گل‌گاوزبان گیاهی است خودرو كه اغلب در دامنه كوه‌های البرز می‌روید و در حال حاضر نیز به شكل صنعتی كشت می‌شود. این گیاه دارای گونه‌های زیادی است و به دلیل خواص دارویی فراوان و گل‌های زیبا، بسیاری از خانواده‌ها آن را در باغچه‌هایشان می‌كارند. برگ‌ها و گل‌ها بخش‌های مصرفی این گیاه را تشكیل می‌دهند.
    گل‌گاوزبان به دلیل دارا بودن مقادیر چشمگیر پتاسیم و كلسیم بسیار ادرارآور بوده و با تحریك بدن، تبادلات سلولی را تنظیم و سیستم اعصاب را آرام و برای درمان ناراحتی‌های اعصاب به كار می‌رود.
    جوشانده و دم‌كرده این گیاه حواس پنجگانه را تقویت كرده و بسیار نشاط‌آور، بازكننده رنگ رخسار، كاهنده غم و اندوه و ضد وحشت و اضطراب است و می‌تواند حواس‌پرتی را رفع و تنگی نفس ناشی از آشفتگی ذهنی را بهبود بخشد.
    خواص ضد سرطانی
    منیزیم موجود در گل‌گاوزبان ضدسرطان بوده و به دلیل دارا بودن «آلكوالویید» می‌تواند ضد حساسیت، ضد‌روماتیسم و ضد التهاب باشد.
    این گیاه باعث كاهش تب در بیماری‌هایی چون سرخك، مخملك، آبله و كهیر می‌شود.
    در برخی كشورها برگ‌های تازه گل‌گاوزبان را به علت داشتن مقادیری ویتامین C داخل سالاد می‌ریزند. گل‌های تازه این گیاه نیز بویی شبیه خیار دارد و وقتی در آب خیسانده شود و با آب‌لیمو و شكر مخلوط شود، مصرف آن برای روزهای گرم بسیار نشاط‌انگیز و خنك‌كننده است.
    تصفیه‌كننده خون
    گل‌گاوزبان علاوه بر خواص درمانی فوق تصفیه‌كننده‌خون، ضداسپاسم، محرك غدد آدرنال، مقوی قلب و عروق، نرم‌كننده مجاری تنفسی، خلط‌آور، شیرافزا و مسهل بوده، ولی به دلیل دارا بودن آلكوالویید برای زنان باردار و كودكان مضر است.
    دم‌كرده گل‌گاوزبان به همراه سنبل‌الطیب و لیموعمانی یك نوشیدنی نشاط‌آور و آرام‌بخش است كه استفاده از آن به جای چای و قهوه در مجالس عزاداری برای ایجاد آرامش درونی توصیه می‌شود.
    ‌ سنبل‌الطیب
    این گیاه اعصاب را آرام می‌كند و ضدسرگیجه و تپش قلب است. كسانی كه به خوردن قرص‌های شیمیایی آرام‌بخش عادت كرده‌اند بهتر است به سراغ سنبل‌الطیب بروند. این گیاه ضد صرع، ضد تشنج، معرق، ادرارآور، اشتها‌آور، مقوی قلب، ضددلهره و استرس بوده و سردردهای یكطرفه، اختلالات زمان یائسگی، سكسكه‌های مداوم، بی‌خوابی، خستگی و بیماری‌هایی را كه منشأ عصبی داشته باشند، تسكین می‌دهد.
    این گیاه نیز گونه‌های زیادی داشته و انواع وحشی آن خاصیت بیشتری نسبت به پرورش یافته آن دارند و معمولا در دامنه كوه‌های البرز یافت می‌شود.
    جلوگیری از سفید شدن مو
    سنبل‌الطیب به دلیل دارا بودن منگنز از سفید شدن مو جلوگیری می‌كند و شستن چشم‌ با جوشانده آن سرخی چشم را از بین می‌برد و مقوی معده و كبد است.
    گربه‌ها این گیاه دارویی را بی‌اندازه دوست دارند و به خاطر خوردن آن بی‌قرار می‌شوند به همین دلیل این گیاه علف گربه نیز نامیده می‌شود. این گیاه در عطاری‌ها به فروش می‌رسد و مصرف بیش از اندازه و طولانی‌مدت آن می‌تواند باعث ضعف چشم و گوش شود.
    متخصصان طب گیاهی توصیه می كنند برای استفاده از خواص درمانی گل گاو زبان و سنبل الطیب بویژه ایجاد آرامش و نشاط حداقل هفته ای 3 بار این دو گیاه را دم كرده و به جای چای نوش جان كنید.
    چند توصیه
    ـ اگر در حال مصرف داروهای شیمیایی اعصاب هستید و قصد استفاده از گیاهان دارویی را دارید حتما پزشكتان را در جریان بگذارید، چرا كه تداخل دارویی ممكن است به ضررتان باشد.
    ـ برای خرید گیاهان دارویی به عطاری‌هایی بروید كه محصولاتشان در مجاورت نور آفتاب نباشند‌. گیاهان باید به صورت كاملا خشك در بسته‌های بهداشتی پلمب شده و دارای اسم، نشانی، تاریخ مصرف و دیگر مشخصاتباشند.
    ـ بعد از باز كردن بسته گیاه دارویی، بلافاصله آن را درون یك شیشه دردار و به دور از نور و رطوبت نگهداری كنید.
    سایت من سکوت قلبم اين بار تو را بهانه کرده تو صداى تنهايى من باش بين اين همه آدم که مرا از خود نمى دانند تو فقط از آن من باش عشق من
  • عمه مهزيار جون و مامان پارسا جون
    عمه مهزيار جون و مامان پارسا جون
    یکشنبه 19 مرداد 1393 - 19:52

    بابونه:درمان با طبیعت...

    100949348675.jpg

    بابونه خاصيت ضدعفوني كنندگي دارد و باعث دفع سموم از طريق زياد كردن ترشح شير، عرق و ادرار مي شود.
    ـ مقوي معده و مسكن دردهاي آن بوده و براي زخم معده مفيد است و جوشانده آن التهاب معده را از بين مي برد.
    ـ دم كرده بابونه براي قطع انواع تب، گريپ و مالاريا بسيار مفيد است.
    ـ دم كرده گل بابونه را به صورت كمپرس و به عنوان ضدعفوني كننده و التيام بخش زخم؛ مي توان روي زخمها و حتي دملهاي پا قرار داد.
    ـ دم كرده آن (10 تا 20 گرم گل بابونه در يك ليتر آب) براي افرادي كه مبتلا به سوءهاضمه و ناراحتي هاي گوارشي هستند مفيد است. بابونه كيسه صفرا را باز مي كند و آبريزش بيني را از بين مي برد.
    ـ بابونه دارويي است مقوي و تب بر، ضمن آنكه باعث تقويت اعصاب مي شود.
    ـ براي آنكه كرمهاي موجود در بدن توسط بابونه از بين بروند، مي توانيد يك قاشق سوپخوري از برگ وگل خشك آن را در يك فنجان آب به مدت پنج دقيقه بجوشانيد. پس از پنج دقيقه ديگر آن را صاف كنيد و همه روزه صبح و شب نيم ساعت قبل از غذا، يك قاشق مرباخوري از آن را بدون اينكه شيرين كنيد بنوشيد.
    ـ بابونه براي التيام زخم دهان بويژه پس از كشيدن دندان مفيد است. براي اين منظور جوشانده غليظي از گل بابونه تهيه كنيد و روزي چند مرتبه در محل زخم حاصل از كشيدن دندان بماليد.
    ـ چنانچه مقداري از گل بابونه را بجوشانيد و آب صاف شده آن را با كمي سركه كهنه و يا آبليمو بر روي صورت بماليد، اثر نيكويي در رفع تيرگي پوست و روشن شدن رنگ آن دارد.
    ـ چنانچه سه مثقال از گل بابونه را در نيم ليتر آب به مدت 10 دقيقه دم كرده و آب صاف شده آن را با چهار قاشق مرباخوري عسل شيرين كنيد و بعد از هر وعده غذا يك فنجان ميل كنيد در درمان امراض دماغي بويژه در رفع سردردهاي عصبي مؤثر است.
    ـ تنگي نفس و يرقان را درمان مي كند ضمن آنكه براي درد سينه و كبد مفيد است.
    ـ اثر قاطعي در خرد كردن سنگهاي مثانه دارد و باعث دفع عفونت سودا و بلغم و تبهاي عفوني و قولنج روده مي شود.
    ـ از گل بابونه در دفع سنگ كليه استفاده مي شود؛ براي اين منظور صبح، ظهر و شب هر بار يك قاشق غذاخوري گل بابونه را در دو استكان آبجوش دم كرده و با كمي شكر ميل كيند.
    شايان ذكر است كه تا دفع سنگ اين كار را هر روز ادامه دهيد.
    ـ بخور پخته بابونه با سركه جهت رفع آبريزش بيني مؤثر است.
    ـ جوشانده گل بابونه به شكل محلول و كمپرس براي درمان ورمهاي ملتهب چشم نافع است.
    ـ جهت درمان بي اشتهايي و ميل به غذا پيدا كردن بايد هر روز يك ساعت قبل از غذا، حدود دو گرم (نصف قاشق چايخوري) از پودر بابونه را ميل كنيد.
    ـ جويدن و مزمزه كردن آن درد دندان را تسكين مي دهد ضمناً در درمان جوشهاي دهان، سرماخوردگي كودكان و آسم مي تواند مفيد باشد.
    ـ براي رفع زكام، بهترين دارو خوردن چند استكان دم كرده گل بابونه است.
    ـ براي تسكين درد كمر و تقويت آن؛ پنج ـ شش عدد يا بيشتر زرده تخم مرغ را با زيره كرماني و گل بابونه ساييده شده خمير كرده، بر پارچه آب نديده بماليد، سپس آن را گرم كرده بر كمر بچسبانيد و بگذاريد بماند تا درد كمر ساكت شود.
    ـ براي تقويت موي سر و جلوگيري از ريزش آن گل بابونه را بجوشانيد. در اين آب، حنا را خيس كنيد، سپس بر سر بماليد. (اگر موهاي شما داراي رنگهاي شيميايي است احتمال دارد باعث تغيير رنگ مويتان نيز بشود).
    ـ با گلهاي بابونه مي توان موي سر را به رنگ طلايي در آورد، به ويژه اگر با گل ريواس مخلوط شود.
    ـ براي درمان نفخ شكم، پيش از غذا، يك فنجان از دم كرده گل بابونه همراه با نبات بنوشيد.
    ـ جوشاندن گل و برگ بابونه در اتاق، هواي اتاق را ضدعفوني مي كند و حشرات، مگس و پشه ها را فراري مي دهد.
    ـ گاهي بي جهت عضلات دست و پاي ما پيچيدگي پيدا مي كنند و دچار درد شديدي مي شوند، به منظور درمان توصيه مي كنيم مقدار 10 تا 40 گرم گل و ساقه هاي بابونه را در يك ليتر آب جوش به مدت پنج دقيقه بجوشانيد، سپس خنك كنيد و از آن كمپرس و مرهم تهيه كنيد و بر روي موضع آسيب ديده بگذاريد.
    ـ ضماد روغن بابونه براي درد كمر و نقرس مفيد است.
    ـ چكاندن روغن بابونه شيرازي در بيني و ماليدن آن به پيشاني جهت رفع سردرد ميگرني و يكطرفه مفيد است.
    ـ روغن بابونه ورم را فرو مي نشاند و زخمهاي چركي و آبكي را خشك مي كند.
    ـ ترك پوست كه بر اثر سرما باشد، با اين روغن معالجه خواهد شد.
    ـ ماليدن اين روغن بر ناحيه اي كه درد مي كند باعث تسكين فوري مي شود.
    تذكر
    1ـ استفاده از گل بابونه براي زنان آبستن جايز نيست زيرا ممكن است سبب سقط جنين شود.
    2 ـ خوردن مقدار زياد آن سبب استفراغ مي شود.
    3ـ بابونه را نبايد با گردو، پسته، گنه گنه، تانن، همچنين ژلاتين، سولفات آهن، املاح مس و يا سرب دار مصرف كرد.
    سایت من سکوت قلبم اين بار تو را بهانه کرده تو صداى تنهايى من باش بين اين همه آدم که مرا از خود نمى دانند تو فقط از آن من باش عشق من
  • عمه مهزيار جون و مامان پارسا جون
    عمه مهزيار جون و مامان پارسا جون
    یکشنبه 19 مرداد 1393 - 19:52

    نکاتی در مورد بادمجان...
    eggplant.jpeg
    به‌طور کلی، 100 گرم بادمجان، 5/6 گرم فیبر، 245 میلی‌ گرم پتاسیم و 104 میلی ‌گرم اسید فولیک دارد.


    بنابراین فیبرش به عملکرد بهتر دستگاه گوارش کمک کرده و پتاسیم و اسید فولیک اش از بروز فشار خون و بیماری‌ های قلبی‌ عروقی جلوگیری می ‌کند.

    در ضمن، یادتان باشد که این سبزی یک پایین ‌آورنده کلسترول نیز شناخته شده است؛ البته به شرطی که سرخ‌ شده میل نشود.

    طب سنتی، طبیعت این سبزی را خشک و گرم می ‌داند و آن را یکی از کم ‌کالری‌ ترین مواد غذایی معرفی می ‌کند. پس این سبزی برای کسانی که چاق هستند غذای کم‌ انرژی محسوب می ‌شود و یک انتخاب مناسب است.

    به علاوه، این سبزی برطرف ‌کننده یبوست است.

    در ضمن، وقتی بادمجان را پوست می‌ کنید و نمک می ‌زنید، بعد از مدتی، آبی روی آن جمع می‌ شود که مالیدن این آب به پوست کسانی که زیاد عرق می ‌کنند، توصیه شده است.





    بادمجان را به 3 روش می ‌پزند؛

    اول به طریق سرخ کردن: که از نظر علم تغذیه این روش چندان توصیه نمی ‌شود زیرا هر چیزی که طی سرخ شدن زیاد حرارت ببیند اکثر ویتامین‌ هایش را از دست می ‌دهد و به دلیل مصرف روغن پُرکالری ‌تر خواهد شد.



    دومین روش، آب ‌پز کردن است: که به‌ عنوان مناسب ‌ترین روش شناخته شده است؛ مخصوصا وقتی که با سبزیجات دیگر مخلوط می ‌شود.



    آخرین روش، کبابی یا تنوری کردن است: که در شهرهای شمالی بیشترین کاربرد را دارد. ولی چه بهتر که در این روش، بادمجان، در حرارت مستقیم آتش نباشد زیرا تماس با آتش باعث از بین رفتن ارزش غذایی آن شده و زمینه تشکیل ترکیبات سرطان ‌زا را در آن فراهم می‌ آورد.

    به‌ طور مثال، آتش زغال 700 درجه و آتش گاز 1000 درجه حرارت دارد، در حالی که بهترین حرارت برای پخت غذا 150 درجه است. پس چه بهتر که برای کباب کردن بادمجان در حرارت آتش، پوست آن بعد از کباب شدن کاملا جدا شود یا بادمجان‌ ها را در کاغذ آلومینیوم در فر قرار دهید تا کاملاً مغزپخت شود؛ به این ترتیب، حرارت به طور غیر مستقیم موجب پخته شدن این سبزی می‌ شود
    سایت من سکوت قلبم اين بار تو را بهانه کرده تو صداى تنهايى من باش بين اين همه آدم که مرا از خود نمى دانند تو فقط از آن من باش عشق من
  • عمه مهزيار جون و مامان پارسا جون
    عمه مهزيار جون و مامان پارسا جون
    یکشنبه 19 مرداد 1393 - 19:52

    خواص برگ مو...
    8815510119239169139179766445205232106177156.jpg
    درخت انگور را "
    تاک
    " یا "مو" نیز می‌گویند. برگ مو دارای ساکاروز، لوولز(Levulose)، اینوزیت(Inosite)، کوئرستین، کاروتن، اجسام تانیک، بتائین، تارتاریک اسید، مالیک اسید، اسکوربیک اسید، پتاسیم، آهن و سیلیکون است.
    * برگ مو قابض است.
    * دم کرده برگ های جوان مو، اسهال خونی را برطرف می کند.
    * برای خونریزی ها مفید است.
    * در رفع نقرس و زردی موثر است.
    * استفراغ را برطرف می کند.
    * در رفع اختلالات گردش خون(مربوط به دوران بلوغ و یائسگی) موثر است.
    * هنگامی که پوست صورت قرمز و ملتهب است، خوردن دم کرده برگ مو مفید است.
    * گرد برگ های جوان و خشک شده مو، در رفع خونریزی های بینی و رحم موثر است.
    * از دم کرده برگ مو می توان برای شستشوی چشم در ورم ملتحمه استفاده کرد.
    * دم کرده برگ مو برای رفع واریس مفید است.
    * برگ درخت انگور، برونشیت‌های مزمن را معالجه می‌کند.
    * برگ درخت انگور، برای زکام و عفونت‌های روده، ضد عفونی کننده گران بهایی است. برای این کار می توان می‌توان چهار گرم برگ خشک مو را در یک لیوان آب‌جوش دم کرده و دو تا سه فنجان در روز تناول نمود.
    * برگ مو اشتها‌آور ، مقوّی، ضد اسهال، ادرارآور و ضد خماری است.
    * برگ مو به دو طریق ذیل در معالجه اسهال، اسهال خونی، استفراغ، زخم معده و خونریزی معده مفید است:
    الف- 30 گرم برگ جوان مو را به‌ صورت تازه یا خشک کرده در یک لیتر آب می‌جوشانند و پس از صاف کردن، مانند چای روزی یک تا سه استکان می‌نوشند.
    ب- گرد برگ‌های جوان و خشک کرده مو را روزانه به مقدار 4 تا 5 گرم با عسل یا شربت قند مخلوط کرده و مصرف می‌کنند.
    * جوشانده برگ مو به صورت فوق، حافظ جنین است و از سقط آن جلوگیری می‌کند.
    * استفاده از گرد نرم برگ مو به طور موضعی، خونریزی را بند می آورد.
    * جوشانده برگ مو، سرمازدگی دست و پا را درمان می‌کند. برای برطرف کردن سرمازدگی دست و پا، جوشانده برگ مو را تهیه کرده و دست و پا را به مدت 15 دقیقه در آن قرار دهید.
    * از پیچک‌های مو، در اثر کوبیدن و فشار، شیره‌ای استخراج می‌کنند که مصرف 30 تا 60 گرم آن در روز، خونریزی‌های داخلی مانند اسهال خونی، اخلاط خونی، خونریزی رحمی و بواسیر را درمان می‌کند.
    * شاخه‌های تازه و نازک مو، تمامی خواص برگ مو را دارند و حتی بهتر از آن است.
    * شاخه تازه مو، بواسیر را درمان می‌کند. برای این کار باید خاکستر چوب مو یا خاک اره چوب مو را به‌صورت تمیز به دست آورد و در سرکه خمیر کرد و پس از اجابت مزاج در محل بواسیر مالید.
    * اگر خاکستر چوب مو را در سرکه حل نموده و در محل ورم غدد و گزش حشرات بمالند، آن را معالجه می‌کند.
    طرز تهیه دم کرده برگ مو
    برای تهیه دم کرده برگ مو، مقدار 15 تا 20 گرم برگ مو را در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه بماند.
    خواص شکوفه های انگور
    * شکوفه انگور تقویت کننده قلب و معده است.
    * شکوفه انگور، بهبود دهنده ی استفراغ، آروغ و سکسکه است.
    * شکوفه انگور، ترش کردن غذا در معده را درمان می‌کند.
    برای موارد فوق می‌توان 10 گرم از گرد شکوفه انگور را با کمی آب خورد و یا آن را جوشاند و بعد از هر وعده غذایی، نیم تا یک استکان، مانند چای نوشید.
    خواص اشک مو
    - شیره بهاری مو(اشک مو) به مقدار یک قاشق قهوه‌خوری صبح ناشتا برای دفع سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا مفید و موثر است.
    - کمپرس زخم‌ها با شیره بهاری(اشک مو) باعث التیام سریع زخم‌ها می‌شود.
    - اگر چشم قرمز شده و یا مژه‌ها ورم کرده باشند، با ریختن اشک مو در چشم، خیلی زود ورم مژه و قرمز شدن چشم معالجه می‌شود.
    - اشک مو، زگیل را درمان می‌کند و به دفعات باید بر روی زگیل مالیده شود.
    - اگر اشک مو را بر روی تب‌خال بمالند، آن را مداوا می‌کند.
    سایت من سکوت قلبم اين بار تو را بهانه کرده تو صداى تنهايى من باش بين اين همه آدم که مرا از خود نمى دانند تو فقط از آن من باش عشق من
  • عمه مهزيار جون و مامان پارسا جون
    عمه مهزيار جون و مامان پارسا جون
    یکشنبه 19 مرداد 1393 - 19:53

    راز شفــــــــــــــــا بخشی روغن زیتون...
    80449022665100205101152382491111122069153.jpg
    [size= 10pt; font-family: Tahoma]
    روغن زیتون جزو روغن‌های مغذی است که برحسب تصادف در کشورهای مدیترانه‌ای نیز مصارف بسیار دارد.اما اینکه چه‌قدر،چندبار و چه نوعی از آن مصرف شود،بین افراد بسیار متفاوت است.خیلی‌ها اصلا از روغن زیتون خوش‌شان نمی‌آید و در عوض بعضی‌ها دوست دارند به جای سس روی سالاد خود روغن زیتون بریزند...مدام می‌شنویم که در رژیم غذایی خود روغن زیتون را جایگزین سایر روغن‌ها کنید. مزایا و خواص آن را هم زیاد شنیده‌‌ایم اما چه رازی در این روغن نهفته است که سبب شده روی مصرفش این قدر تاکید شود؟[/size]


    زیتون و قلب

    نقش روغن زیتون در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی از مدت‌ها پیش اثبات شده است. بیماری‌های قلبی به طور عمده در اثر واکنش اکسیژن در بدن و رادیکال‌های آزاد و وجود کلسترول بد ایجاد می‌شود اما دانشمندان پرتغالی دانشگاه پورتو به تازگی دریافتند که در روغن زیتون نوعی آنتی اکسیدان وجود دارد که سلول‌های قرمز خون را از صدمه دیدن محافظت می‌کند.به گفته این محققان روغن زیتون دارای نوعی ماده به نام DHPEA-EDA است که نقش مهمی در محافظت از سلول‌های خونی که مستعد آسیب‌های اکسیداتیو هستند،دارد.دانشمندان قبلا اثر محافظتی روغن زیتون روی قلب را کشف کرده بودند اما اکنون دلیل این حفاظت را بهتر درک می‌کنند.به این ترتیب که مصرف 25 سی‌سی یعنی 2 قاشق غذاخوری روزانه به مدت 1 هفته سبب کاهش چشمگیر کلسترول و افزایش آنتی‌اکسیدان‌های خون می‌شود.

    نقش حفاظتی از معده
    روغن زیتون تنها روغنی است که توسط معده بسیار خوب تحمل می‌شود.در واقع روغن زیتون عملکرد محافظتی برای معده داشته و این ارگان را از زخم و التهاب محافظت می‌کند.این روغن سبب افزایش ترشح صفرا و هورمون‌های لوزالمعده می‌شود و بهتر از هر دارویی از این دو عضو محافظت می‌کند در نتیجه می‌تواند از تشکیل سنگ‌های صفراوی نیز جلوگیری کند.

    راز زیبایی زیتون

    اگر به دنبال ماده طبیعی برای زیبایی و شادابی پوست خود هستید،بدانید که روغن زیتون از دیر باز برای حفظ شادابی و طراوت پوست موثر بوده و هم‌اکنون در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد اما اگر می‌خواهید طبیعی‌ترین و بهترین کرم و ماده آرایشی را برای طراوت پوست خود انتخاب کنید،می‌توانید روغن زیتون به پوست خود بمالید.روغن زیتون مانع از خشکی پوست شده و رطوبت کافی را به پوست می‌رساند.امروزه در بسیاری از شامپوها،روغن‌های حمام، لوسیون‌ها،صابون‌ها،روغن‌های ماساژ و روغن‌های ناخن و حتی برای درمان بیماری‌های ناخن از روغن زیتون استفاده می‌شود.این روغن به دلیل داشتن پلی‌فنول‌ها از آسیب‌های پوستی که ممکن است در مواجهه با نور خورشید ایجاد شود،جلوگیری می‌کند.پوست وقتی صدمه می‌بیند که سلول‌هایش تخریب شوند بنابراین پلی‌فنول‌های موجود در کرم‌های ضدآفتابی که از روغن زیتون تهیه می‌شوند،می‌توانند مانع از آسیب‌های پوستی شوند.در یونان باستان،مصر و روم از این ماده برای زیبایی پوست زنان استفاده می‌شد بنابراین نرمی پوست و حفظ خاصیت ارتجاعی آن و از بین بردن خشکی پوست و مو از دیگر خواص روغن زیتون است.

    در پخت ‌و‌ پز

    روغن زیتون بهترین روغن برای پخت و پز است.این روغن با بوی قوی می‌تواند برای سرخ کردن و پختن ماهی و سایر مواد غذایی بودار مورد استفاده قرار گیرد.بنابراین به جای استفاده از کره و روغن‌های جامد می‌توانید از روغن زیتون برای پخت و پز استفاده کنید حتی می‌توانید در تهیه کیک از این روغن بهره ببرید.بهتر است از حرارت دادن زیاد روغن زیتون پرهیز کنید و برای استفاده از حداکثر مزایای این روغن خوش‌مزه با حرارت ملایم و به تدریج غذاها را آماده کنید.حرارت دادن زیاد روغن زیتون بوی آن را از بین می‌برد بنابراین اگر طعم روغن زیتون را نمی‌پسندید،می‌توانید از نوع ارزان‌تر و روشن‌تر روغن زیتون استفاده کنید.خوب است بدانید که حرارت دادن زیاد نه تنها به روغن زیتون بلکه به همه مواد غذایی سبب کاهش مواد مغذی موجود در آن می‌شود.سرخ کردن هم بدترین نوع آماده کردن غذا است.پس اگر با روغن زیتون قصد آماده کردن غذا را دارید آن را به آرامی بپزید.مصرف این روغن روی انواع سالاد بهترین راه لذت بردن از طعم آن و رسیدن به مزایای مفیدش است.بسیاری از ما نمی‌دانیم که روغن زیتون را در کجا نگه داریم اما آنچه مسلم است،این است که گرما و قرار دادن همه مواد خوراکی در محیط پرحرارت واکنش‌های شیمیایی را افزایش داده و سبب تخریب مواد غذایی می‌شود بنابراین بهتر است روغن زیتون در ظرف شیشه‌ای در کابینت در فضایی خنک، سرد و تاریک قرار داده شود و هر روز پس از استفاده مجددا در جای خود قرار بگیرد.می‌توانیم روغن زیتون را در یخچال قرار بدهیم اما قرار دادن طولانی ‌مدت آن در یخچال ممکن است سبب تشکیل کریستال‌هایی در روغن شود که البته با گذاشتن آن در محیط آشپزخانه دوباره شکل این مایع به حالت اولیه برمی‌گردد.

    انواع روغن زیتون

    روغن زیتون برحسب خالص بودن و کیفیت دارای چند نوع است.روغن زیتون سرد یا بکر یا مادر که با فشار زیاد از زیتون‌ها خارج می‌شود و این روغن از نظر کیفیت بهترین نوع روغن زیتون است. نوع دیگر روغنی است که وقتی در اثر فشار زیاد مقداری از روغن زیتون گرفته شد،میوه‌ها را با آب مخلوط کرده و آنها را دو بار تحت فشار قرار می‌دهند تا روغن آن خارج شود.این روغن از نظر کیفیت پایین‌تر از روغن نوع اول است و پس از تصفیه به مصرف خوراکی می‌رسد.

    خرید روغن زیتون

    وقتی می‌خواهید روغن زیتون بخرید،اگر قصد دارید نوع با کیفیت آن را تهیه کنید،اولین روغنی که در اثر فشار از زیتون خارج می‌شود،مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین آن است.این روغن بدون حرارت دادن یا اضافه کردن ماده شیمیایی تهیه شده و دارای طعم و مزه قوی است.رنگ آن هم همان‌طور که گفته شد سبز یا زرد تیره است.روغن زیتون‌هایی که رنگ‌ روشن‌تر دارند،روغن‌هایی با کیفیت پایین‌تر هستند که تصفیه شده و دارای کیفیت روغن زیتون اولیه یا خام نیستند. تفاوت روغن زیتون‌هایی که نام بردیم در میزان اسیدیته آنها است که روی مزه آن اثر می‌گذارد نه روی مواد مفید و مغذی‌اش.روغن زیتون با اسیدیته پایین‌تر مثل همان روغن‌های با کیفیت بالا دارای آنتی‌اکسیدان‌های بیشتر است.بنابراین نقش این نوع روغن زیتون‌ها در پیشگیری از بیماری‌هایی که نام بردیم،بسیار بیشتر است اما روغن زیتون در کل از هر نوعی که باشد،در کنار بسیاری از روغن‌های دیگر مثل کانولا، روغن ذرت و سویا در مقایسه با روغن جامد نقش حفاظتی دارد.
    سایت من سکوت قلبم اين بار تو را بهانه کرده تو صداى تنهايى من باش بين اين همه آدم که مرا از خود نمى دانند تو فقط از آن من باش عشق من
  • عمه مهزيار جون و مامان پارسا جون
    عمه مهزيار جون و مامان پارسا جون
    یکشنبه 19 مرداد 1393 - 19:55

    خواص دارچين چيست؟
    دارچين، پوست گروهي از درختان مي باشد. دارچين امروزه در هر فروشگاهي يافت مي شود. اين ماده اكثرا به عنوان چاشني و براي مزه داركردن غذاها به كار مي رود.3991374.jpg
    دارچين اولين بار در سريلانكا يافت شد و بعد از آن، تمام دنيا اين چاشني را شناختند و براي طعم بهتر غذاها استفاده كردند.

    دارچين و تغذيه


    آيا شما مي دانيد يك قاشق چاي خوري دارچين، حاوي 28 گرم
    كلسيم
    ، 1 گرم
    آهن
    و بيشتر از 1 گرم
    فيبر
    و مقدار زيادي ويتامين هاي
    C
    و
    K
    و منگنز است.

    همچنين مقدار 2/1 گرم كربوهيدرات دارد.

    فوايد دارچين


    دارچين جزو آن دسته از داروهايي است كه در قديم استفاده مي شد. اين داروي قديمي براي اختلالات گوارشي از قبيل سوء هاضمه، نفخ معده، دردهاي معده و
    اسهال
    به كار مي رفت.


    امروزه مشخص شده كه دارچين، غير از درمان اختلالات گوارشي، براي آرامش و جلوگيري از
    عصبانيت
    و رفتارهاي ناخوشايند و همينطور براي استشمام بهتر به كار مي رود. همچنين براي جلوگيري از فساد غذا و فساد ميكروبي استفاده مي شود.


    يكي ديگر از فوايد دارچين كه نياز به توجه بيشتر دارد، اثر اين چاشني بر قند و
    كلسترول خون
    مي باشد.

    اثر دارچين در بهبودي بيماري ديابت نوع 2 و همينطور عدم تحمل انسولين :
    تحقيقات حاكي از آن است كه افرادي كه روزانه 2/1 قاشق چاي خوري دارچين استفاده مي كنند، قند خونشان كنترل مي شود، عدم تحمل به انسولين در آنها بهبود مي يابد، از اضافه وزن مصون مي مانند و همينطور احتمال پيدايش بيماري قلبي در اين افراد پايين مي آيد.

    متخصصان به اين نتيجه رسيده اند كه دارچين همانگونه كه بيماري
    ديابت
    را كنترل مي كند، به همان اندازه بر روي كلسترول خوب و LDL (كلسترول بد) اثر مي گذارد.


    خطرات استفاده زياد دارچين


    افرادي كه
    آلرژي
    دارند، نبايد از مصرف دارچين در غذاهاي خود پرهيز كنند، زيرا دارچين موجب تشديد آلرژي نمي شود. اما اين نكته را فراموش نكنيد كه اگر شما بسيار زياد از دارچين استفاده كنيد، بايد اثرات بد آن را بپذيريد.


    اثرات مضر مصرف زياد دارچين عبارت است از: التهاب يا ورم كردن پوست، زخم ها و ترك هاي گوشه دهان و همينطور
    سوزش معده.


    دارچين از
    لخته شدن خون
    جلوگيري مي كند، اما زيادي آن در خون باعث بروز مشكلات خوني و گردش خون مي شود، به خصوص اگر با داروهايي كه موجب رقيق شدن خون مي شود(مانند آسپيرين) مصرف شود، مشكلات را دو برابر مي كند.

    سایت من سکوت قلبم اين بار تو را بهانه کرده تو صداى تنهايى من باش بين اين همه آدم که مرا از خود نمى دانند تو فقط از آن من باش عشق من
  • مامان کسری و کیان
    مامان کسری و کیان
    یکشنبه 19 مرداد 1393 - 20:02
    سلام پریسا جون.مطالب جالبی میذاری ممنون




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی