Loading...

  • poshakkhatoon
    poshakkhatoon
    سه شنبه 11 آذر 1393 - 19:27

    استرس بیش از حد دوران بارداری (534 بازدید)


    مطالعات انجام شده نشان می دهد عوامل استرس زایی مثل دیر رسیدن به محل کار ، ماندن در ترافیک یا مشاجره با همسر خطری را متوجه شما و جنین تان نمی کند . اما استرس های شدید و طولانی مدت به همراه افسردگی (این دو اغلب با یکدیگر همراهند) ممکن است خطر زایمان زودرس زایمانی با نوزاد وزن کم یا نوزادی با مشکلات رفتاری در دراز مدت را افزایش دهد .
    زمانی که شما به هر طریقی به واسطه استرس ناراحت شده اید ممکن است برخورد شدیدی با اطرافیان داشته باشید . اگر استرس شما به این حد نرسیده است ، به احتمال زیاد این ناراحتی نمیتواند موجب بروز پیچیدگی های بارداری شود .


    چه کاری میتوانید انجام دهید

    برای حل مشکل استرس طولانی مدت یا افسردکی با متخصصین در این رابطه مشورت کنید تا روش برخورد با این گونه مشکلات را به شما بیاموزد ، مثل گفتگو درباره عوامل استرس زا . همچنین میتوانید روش های مختلف تمرینات آرامش بخش و تصویر سازی (تجسم) را برای کاهش میزان هورمون های استرس آموزش ببینید .
    همچنین میتوانید از تمرینات تنفسی که در کلاس های دوران بارداری آموزش میدهند ، استفاده کنید .در حالی که تمرین تنفس عمیق را انجام می دهید عواملی که باغث نگرانی شما هستند را در حالت دم و (فروبردن هوا) تجسم کنید ، سپس ، در حال بازدم (بیرون دادن هوا)، رها سازی افکار یا نگرانی های خود را به تصویر بکشید . شما میتوانید در حالی که عمل بازدم را انجام میدهید از عبارت هایی مثل "خود را آزاد میکنم و استرس را رها میکنم " نیز استفاده کنید.
    لینک منبع:
    وجود استرس در دوران بارداری
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی