Loading...

  • balavipourali
    balavipourali
    دوشنبه 10 خرداد 1395 - 20:45

    بهترین اقدامات برای طراحی سایت: استفاده موثر از تگ عنوان و تگ توصیف (693 بازدید)


    sitedesign.png
    جای تعجب است که در مرحله طراحی وبسایت چقدر توجه اندکی به تگ عنوان صفحه و تگ متای توصیف صورت می گیرد. در حقیقت، هنگام تاکید بر این موضوع، طراحان وبسایت اندکی - بدون در نظر گرفتن صاحبان وبسایت - هستند که از جزییات کامل این تگ ها، فراتر از مفاهیم کاملا اولیه، آگاهی دارند. با این حال، هر دو تگ عنوان و متای توصیف به لحاظ جذب بازدید کننده برای سایت و افزایش ضریب جستجوی طبیعی از طریق کلیک از اهمیت زیادی برخوردار می باشند. در این مقاله به تعریف این اصطلاحات و بررسی این موضوع که چرا این تگ ها از عناصر اصلی در طراحیِ تاثیرگذار وبسایت هستند، می پردازیم که جزییات مربوط به چگونگی نوشتن تگ های جذاب و همچنین آن چه که باید از دیدگاه طراحی و بازاریابی از آن اجتناب کنیم را نیز شامل می شود.
    هنگام انجام جستجو در هر کدام از موتورهای جستجوی اصلی، نتایج جستجو با مرتبط ترین وبسایت ها ارائه می گردد که به صورت نزولی نمایش داده می شوند (به این معنا که مرتبط ترین سایت، ابتدای صفحه نمایش داده می شود). در سایت گوگل، محتوای هر صفحه با یک عنوان دارای فونت بزرگ آبی رنگ و نیز یک توصیف دارای فونت کوچک تر و مشکی رنگ ارائه می شود. در اصطلاحات تخصصی طراحی وبسایت، متن آبی تگ عنوان و متن مشکی تگ متای توصیف می باشد که هر دو تگ را می توان در کد
    html
    سایت نیز یافت نمود. در نگاه اول به نظر می رسد که هم سایت یاهو و هم سایت بینگ نتایج جستجو را همانند سایت گوگل، با همان نامگذاری فونت آبی – مشکی به نمایش می گذارند. اما ممکن است ظاهر موضوع فریبنده باشد؛ اگر چه امکان دارد هر سه سایت مشابه هم به نظر آیند، اما سه تفاوت نا محسوس وجود دارد که باید درباره آنها آگاهی لازم را داشت.
    اولین تفاوت عمده، طول خط نوشته است. طول خط نوشته طبق شرایط و قوانین سایت های جستجو تغییر می یابد، اکنون گوگل 70 حرف برای تگ عنوان و 150 حرف برای تگ متای توصیف به نمایش می گذارد. یاهو و بینگ به ترتیب 72 و 65 حرف برای تگ عنوان و 161 و 150 حرف برای تگ متای توصیف نمایش می دهند. این مسائل موضوعات مهمی هستند که باید بدانیم، زیرا عدم رعایت محدودیت ها منجر به این می شود که موتورهای جستجو بخشی از متن نمایشی را حذف می کنند که در این صورت قطعا آن متن به لحاظ جذب بازدید کننده بیهوده خواهد بود.
    دومین تفاوت قابل توجه به این موضوع اشاره دارد که کدام واژگان در تگ عنوان صفحه پررنگ می شوند. تمام موتورهای جستجو کلمات کلیدی عبارت مورد جستجو را به صورت پررنگ نمایش می دهند. برای مثال، جستجو درباره "طراحی وبسایت" منتج به پررنگ شدن این پرسش مورد جستجو، هم در تگ عنوان و هم در تگ متای توصیف می گردد. گوگل فقط به همین شیوه کار بسنده می کند. اما یاهو افزون بر پررنگ کردن کلید واژه های واقعی، از یک الگوریتم مختصات جغرافیایی نیز استفاده می کند تا شهری که عمل جستجو در آن انجام شده را هم به صورت پررنگ نشان دهد. در نتیجه، برای مثال، با جستجوی عبارت "طراحی وبسایت" که در سیاتل، واشنگتن انجام می شود، شهر "سیاتل" در هر قسمتی از تگ عنوان و متای توصیف که وجود داشته باشد، پررنگ می گردد. سایت بینگ کلید واژه ها را از طریق مختصات جغرافیایی پررنگ نمی کند، اما تمام مواردی که کلمات جستجو را شامل می شوند، حتی اگر کلمات با یکدیگر نباشند، پررنگ می نماید. به عنوان مثال، نتیجه جستجوی عبارت "طراحی وبسایت" اینگونه خواهد بود که واژگان "وبسایت" و "طراحی"، حتی اگر کنار یکدیگر واقع نشده باشند، پررنگ می شوند. درک و فهم این تفاوت های نامحسوس برای طراحی وبسایت حائز اهمیت است، چرا که جمله بندی و یا تگ های طولانی می تواند به طور چشمگیری بر ظاهر متن و همچنین بر میزانی از متن که برای شخص جستجوگر در اینترنت قابل دیدن است اثر گذار باشد. به خاطر بسپارید که گوگل 4/64% از سهم بازار تمامی جستجوها را در اختیار دارد (یاهو 7/17% و بینگ 8/11%)، در نتیجه بهتر است که شرایط و مقررات این موتور جستجو را، پیش از دیگر موتورهای جستجو رعایت نمایید.
    اگر چه تگ های عنوان و توصیف سهم اندکی از نظر بهینه سازی موتور جستجو دارند، اما از دیدگاه بازاریابی خام مرتبط می باشند، زیرا اولین بخش یک سایت هستند که بازدید کنندگان بالقوه مشاهده می کنند. بازدید کنندگان دفعه- اولی بر اساس آنچه که تگ ها بیان می کنند تصمیم می گیرند که آیا بر روی لینک سایت کلیک نمایند یا خیر. این تگ ها انتظارات کاربر را از یک سایت در بر دارند. در بیشتر موارد، موتورهای جستجو وبسایت های مرتبط با یک عبارت جستجوی معین را بسیار خوب ارائه می دهند، با این حال ممکن است در برخی موارد ابهام وجود داشته باشد. به عنوان نمونه، عبارت جستجوی "قاب" ماهانه 5 میلیون جستجوی جهانی را به خود اختصاص می دهد؛ این مساله به تگ های عنوان و متای توصیف بستگی دارد که مشخص کنند آیا این عبارت به فریم عینک، فیلم های دیجیتالی یا قاب عکس مربوط می گردد. تگ هایی که به خوبی نوشته می شوند، می توانند به سرعت این مساله را روشن نمایند.
    در نظر گرفتن تگ های عنوان و متای توصیف به عنوان یک بیلبورد نمایش می تواند مفید واقع گردد؛ یک بیلبورد جذاب توجه رهگذران را به خود جلب می کند، در حالی که یک بیلبورد عادی خیلی سریع از خاطر می رود. بنابراین، آنچه که ممکن است در یک صنعت حالت عادی و هنجار به شمار رود، در صنعتی دیگر پذیرفتنی نباشد. بخش بعدی این مقاله به نکاتی در مورد چگونگی نوشتن تگ های مناسب اشاره دارد.
    مهم ترین قانون، به یاد داشتن این موضوع است که تگ های عنوان و متای توصیف را افرادی می خوانند که تصمیم به کلیک و یا عدم کلیک بر نتیجه ای خاص از جستجو می گیرند. از این رو، این تگ ها باید به طور آشکار بیان کنند که محتوی سایت در چه رابطه ای می باشد. توصیه می شود که صاحب سایت این وظیفه را فقط به عهده ی طراحان سایت نگذارد، بلکه با تلاشی مشترک این کار را انجام دهند. طراح سایت بهترین فردی است که درباره چگونگی طراحی سایت می داند، در حالی که صاحب سایت، بهترین فردی است که درباره صنعت خود اطلاعات دارد.
    یکی از روش های مفید، بررسی دقیق تگ های رقابت کننده ی کلید واژه ای خاص می باشد. چه چیزهایی در تگ ها قرار می گیرد؟ چه چیزهایی حذف می شود؟ آیا تگ ها آنچه که بازدید کننده در سایتی می یابد را به طور واضح بیان می کنند؟ سایت شما چگونه می تواند این کار را موثرتر انجام دهد؟ هنگامی که این موضوع کاملا مورد درک و فهم قرار گرفت، امکان دارد ایده هایی به ذهن طراح و صاحب سایت خطور کند که موجب جلب توجه و جذب بیشترین کلیک گردد.
    نکته خاصی که باید در نظر داشت وجود و یا عدم وجود
    URL
    وبسایت در تگ می باشد. به طور کلی، قانونی که باید آن را رعایت نمود این است که یک برند هر چه بیشتر معروف باشد، نیازی کمتری به وجود
    URL
    در تگ دارد. برای مثال، هر شخصی تویوتا موتور را می شناسد، اما تاکنون چند شخص در مورد تاتا موتور شنیده اند؟
    خوشبختانه امروزه بسیاری از طراحان وبسایت در مورد مشکلات و پیچیدگی ها آگاهی دارند، تا آنجایی که از آن ها اجتناب می کنند. در درجه اول، به امید کسب رتبه جستجوی بهتر، تگ ها را با واژگان کلیدی بسیار شلوغ و بی نظم نسازید. این بحث در دوره ی پیش از گوگلِ سال 1990 نیز وجود داشت. همواره به خاطر داشته باشید که تگ ها را برای انسان بنویسید نه ماشین.
    نکته دیگری که ممکن است آشنایی کمتری با آن وجود داشته باشد، عدم تغییر تگ ها پس از نگارش و تنظیم آن هاست. تگ های عنوان و متای توصیف فقط یک بار باید نوشته شوند، زیرا، در غیر این صورت، موتورهای جستجو به این نتیجه می رسند که نوعی فعالیت اسپم سازی در حال انجام است که این خود منجر به افت سریع رتبه سایت می شود. حتی سایت های دارای رتبه خوب که
    URL
    قدیمی دارند، اگر تگ های هدر و توصیف خود را هر باری که سایت در عملیات خزیدن
    (crawl)
    گوگل قرار می گیرد تغییر دهند، دچار افت رتبه می گردند. این مساله کمی دور از انتظار است به این دلیل که در سایر جوانب بازاریابی موفق وبسایت، نظیر
    Adwords
    ، آزمایش و تجربه نه تنها مورد استقبال قرار می گیرد بلکه از سوی موتورهای جستجو تشویق و ترغیب نیز می شود.
    سورس:
    اقدامات برای طراحی سایت
  • +1
    شرمین
    شرمین
    سه شنبه 26 مرداد 1395 - 07:39
    با سپاس و قدردانی فراوان مطلب مفید و ارزنده ای بود موفق و پیروز باشید
    طراحی سایت
    طراحی وب سایت
    [url=%20http:/hostcode.ir/]هاست[/url]
    [url=%20http:/hostcode.ir/]هاست لینوکس[/url]
  • +1
    شرمین
    شرمین
    سه شنبه 26 مرداد 1395 - 07:40

    با سپاس و قدردانی فراوان مطلب مفید و ارزنده ای بود موفق و پیروز باشید
    [url=%20http:/hostcode.ir/]هاست[/url]
    [url=%20http:/hostcode.ir/]هاست لینوکس[/url]




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی