Loading...

  • سمیه
    سمیه
    سه شنبه 6 مهر 1395 - 21:16

    بهبود اشتباهات تلفظی انگلیسی (564 بازدید)

    57a09a409b5d4_o_57a099c9964ab_38-fix_these_basic_english_pronunciation.jpg
    اشتباهات تلفظ انگلیسی
    بسیاری از اشتباهات تلفظ انگلیسی که زبان‌آموزان با آنها مواجه هستند در نتیجه استفاده غلط از اصواتی است که در زبان مادری خود به کار می‌برند. بنابراین مشکلات تلفظی که شما از آن رنج می‌برید احتمالاً مشابه مشکلاتی است که دیگر زبان‌آموزان «هم زبان» شما هم با آن مواجه هستند. وقتی یک انگلیسی‌زبان بومی به شما می‌گوید که شما لهجه دارید، در واقع این نکته را تأیید می‌کند. بسیاری از برنامه‌های کاهش لهجه بر اساس تحقیقاتی است که اصوات خاصی را که هر گروه زبانی (مثلاً فرانسوی، چینی، اسپانیایی، ژاپنی و …) موقع ادای کلمات انگلیسی دارد، مشخص می‌کنند. بعنوان مثال 70% اسپانیایی‌ زبانها در تلفظ صدای /st/ در کلمه stick مشکل دارند در حالیکه چینی زبانها هیچ مشکلی در تلفظ آن ندارند. نکته‌های زیر به شما کمک می‌کنند که تأثیر زبان مادری خود بر انگلیسی‌تان را کاهش دهید.
    به حرکات دهان انگلیسی زبانان دقت کنید.
    موقع تماشای برنامه‌های زبان اصلی به حرکات دهان گوینده خوب دقت کنید. آنچه که می‌گوید را تکرار کنید و لحن صدای او را تقلید کنید.
    شمرده صحبت کنید.
    تا وقتی که لحن و اصوات انگلیسی را بخوبی فرا نگرفته‌اید، شمرده صحبت کنید. اگر شما سریع و با لحن و تلفظ غلط صحبت کنید، انگلیسی زبانها در فهمیدن آنچه که می‌خواهید بگویید مشکل پیدا خواهند کرد. همچنین اگر شما به «اشتباه صحبت کردن» خودادامه دهید، این اشتباهات تلفظ انگلیسی در ذهن شما ماندگار خواهند شد.
    از دیکشنری استفاده کنید.
    با علائم فونتیک دیکشنری خود آشنا باشید و تلفظ صحیح کلماتی را که ادای آنها برای شما دشوار است در آن جستجو کنید.
    از دیگران کمک بگیرید.
    یک فهرست از کلماتی که تلفظ آنها برای شما دشوار است، تهیه کنید و از یک دوست انگلیسی زبان (native) بخواهید آنها را برای شما تلفظ کند. خوب است صدایش را ضبط کنید و بعداً به آن گوش دهید و خودتان هم آن را تکرار کنید. اگر چنین دوستی ندارید می‌توانید از نرم افزارهایی که کلمات را با صدای ضبط شده انسان ادا می‌کنند استفاده کنید. با این روش ها می توانید اشتباهات تلفظ انگلیسی خود را کم کنید.
    دیدن ویدئوی کامل:
    بهبود اشتباهات تلفظی انگلیسی




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی