Loading...

  • mohammad
    mohammad
    سه شنبه 3 اسفند 1395 - 01:13

    تولید محتوا برای سئو (624 بازدید)


    شاید در راستای مباحث آموزش سئو مطالب زیادی درباره اینکه محتوای سایت تاثیر بسیار زیادی در بحث سئو سایت دارد، خوانده باشید و احتمالاً با جمله ای که در این باره زیاد ذکر می‌شود روبرو شده باشید: “محتوا پادشاه است” اما در این مقاله سعی بر این است که کمی متفاوت‌تر با تاثیر محتوا در سئو سایت و شیوه صحیح تولید محتوا آشنا شویم.
    شاید برخلاف خیلی از همکاران که عقیده دارند محتوا باید هم تعدادش بیشتر باشه (زود به زود سایت آپدیت شود) هم خیلی پُربار و سنگین (پر از واژه) باشد، بنده کمی مخالف این موضوع هستم…
    با این جمله آموزش خودم رو شروع کنم که “اصل سئو این نیست که ما برای گوگل کار کنیم تا از ما راضی باشد!، هدف رضایتمندی بیشتر کاربران سایت است.”
    content-efficacy-in-seo.jpg
    شما در زمان تولید یک محتوا بهتر است خودتان را جای مخاطب سایت قرار بدهید و ببینید که چه معیارهایی باعث رضایت شما از این مقاله، آموزش و یا هر چیزه دیگری می‌شود.
    [color=#666666; font-family: Tahoma; font-size: 14px; text-align: start]اگر مطلبی که قبلاً در وب سایت دیگری دیده اید آیا باز هم در وب سایت دیگر ببینید، خواهید خواند؟ مسلماً نمی‌خوانید پس حتماً کپی نکردن از سایت های دیگر را رعایت کنید. الگوریتم های گوگل انقدر پیشرفته هستند که به راحتی متوجه متن کپی شده شما شوند. حتی اگر محتوا را با تغییراتی قرار دهید! این بد نیست که شما از محتوایی نکته ای بردارید و در محتوای خودتان استفاده کنید اما کپی هرگز![/color]
    در تولید محتوا بیهوده‌نویسی نکنید! درسته زیاد شنیدید که هرچه مقاله طولانی تر باشد بهتر است اما قرار نیست برای پُربار شدن محتوا سایتمون، الکی تولید محتوا کنیم. اگر کمی فکر کنید می‌بینید که واقعاً هیچ چیزی را نمیشه با یکی دو خط به طور کامل توصیف کرد، شما باید سعی کنید اطلاعات درست، دقیق، موردنیاز را درباره موضوع مربوطه به کاربر ارائه دهید. هرچقدر این اطلاعات را منظم تر و با کیفیت تر بنویسید، کاربر بیشتر جذب مقاله شما می‌شود به عنوان مثال الان خیلی از کاربران ایرانی برای خرید کالای دیجیتال حتی قبل از جستجو در گوگل، وارد سایت دیجی کالا می‌شوند و آنجا محصول خودشان را مورد بررسی قرار می‌دهند و اطلاعاتی که به آن نیاز دارند را به طور کامل به دست می‌آورند. دلیل این کار چیست؟ خیلی واضح است؛ سایتی مثل دیجی کالا انقدر منظم و کامل محتوا را قرار داده است که کاربر به خواسته‌ی خود می‌رسد. یا حتی اگر شما در زمینه آموزش های مربوط به زبان برنامه نویسی جستجو کنید مشاهده می‌کنید اکثر سایت هایی که در رتبه بالا نتایج گوگل هستند انقدر محتوا را با کیفیت و منظم قرار داده اند که شما دیگر نیازی به رفتن به سایت های دیگر نتایج جستجو ندارید. بگذارید یک مثال دیگر برای شما بزنم تا بیشتر منظور بنده را متوجه شوید؛ فرض کنید برای اولین بار آهنگ یک خواننده جدیدی را گوش می‌کنید، اگر این آهنگ از نظر شما ضعیف باشد و زمانی که این خواننده آهنگ جدید دیگری بدهد تقریباً میشه گفت اکثراً دیگه حتی آهنگ را دانلود هم نمی‌کنند که یکبار گوش کنند! ولی اگر از اولین آهنگی که از آن خواننده گوش کردید و خوشتان آمده است باعث می‌شود دفعه بعدی هم آهنگ جدیدش را گوش کنید و اگر این خواننده همینطور با کیفیت به کارش ادامه دهد، شما هم قطعاً یکی از طرفداران آهنگ های این خواننده خواهید شد. حالا در تولید محتوا هم همینطور، امروزه کاربران اینترنتی باهوش عمل می‌کنند و اگر محتوا شما را کلیشه ای یا غیرمفید بدانند از سایت شما خارج می‌شوند و به دنبال سایت بهتری می‌گردند ولی اگر محتوا شما بسیار مفید باشد و واقعاً کاربر را به نیازش برساند شک نکنید که مقالات دیگر شما را هم دنبال می‌کنند.
    در ضمن تمیزنویسی را هم رعایت کنید، سعی نکنید کل محتوا را پشت سره هم بنویسید. دقیقاً عین دوران تحصیل که سعی می‌کردیم با دو خودکار بنویسیم و تیترها را جوری بنویسیم که متوجه شویم، در محتوانویسی هم این نکات نگارشی را رعایت کنید تا کاربرپسندتر باشد.
    منبع و ادامه آموزش: تاثیر محتوا در سئو سایت
  • سارا زیبا
    سارا زیبا
    یکشنبه 18 تیر 1396 - 10:20

    رقابت در حوزه کسب و کارهای آنلاین به پیچیده ترین و تخصصی ترین حد خود رسیده است. بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ از مهمترین ابزارهای تبدیل ورودی به مشتری است. تولید محتوا بر اساس استراتژی منجر به فروش یکی از موثرترین اقدامات در حوزه کسب و کار تحت وب است. بر همین اساس ما نیز خدمات تولید محتوا را برای شما عزیزان فراهم آورده ایم. ما با تولید محتوای کاربرد پسند مبتنی بر سئو کسب و کار شما را متحول می کنیم.
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی