Loading...

  • kare
    kare
    پنجشنبه 27 اردیبهشت 1397 - 00:03

    نکات مهم در ثبت شرکت از نوع مسئولیت محدود (261 بازدید)

    در ثبت شرکت با مسئولیت محدود چند نکته مهم که باید دانست را مطرح می کنیم به قرار زیر می باشد:
    1- تعداد شریکان در شرکت با مسئولیت محدود در هر حال محدود است.
    2- این شرکت بیشتر بین افرادی که روابط مالی نزدیک با هم دارند، تشکیل می شود.
    3- مسئولیت شرکاء در تعهدات شرکت تا میزان سرمایه ای است که پرداخته اند و نه بیشتر.
    4- سرمایه در این شرکت به سهام تقسیم نمی شود، بلکه شرکاء هر یک سهم الشرکه ای دارند که مجموع آن، سرمایه شرکت را تشکیل می دهد
    5- در قانون تجارت، برای میزان سرمایه شرکت بامسئولت محدود هیچ مبلغی تعیین نشده است ولی به صورت عرفی حداقل سرمایه مبلغ یک میلیون ریال می باشد.
    6- طبق ماده (95) قانون تجارت که مقرر می دارد : "در اسم شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود ". مثلاَ شرکت بامسئولیت محدود ... و اگر این جمله ذکر نشود شرکت مزبور در برابر اشخاص ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع مقررات آن خواهد بود.
    نام شرکا نباید در اسم شرکت به کار برده شود در غیر اینصورت شریکی که اسم او در اسم شرکت قید شده است، در مقابل اشخاص ثالث حکم شریک ضامن را خواهد داشت.
    7- در تشکیل شرکا بامسئولیت محدود دو اصل باید رعایت گردد :
    الف- شرکتنامه نوشته و امضا شده باشد.
    ب- تمام سرمایه تادیه و پرداخت شده باشد.
    8- در شرکت بامسئولیت محدود هر شریک به نسبت سهمی که در شرکت دارد دارای رای خواهد بود، مگر آنکه در اساسنامه چیز دیگری را ثبت کرده باشند.
    9- مجمع عمومی عادی و فوق العاده در این شرکت وجود دارد ولی انتخاب بازرس پیش بینی نشده است، بلکه چنانچه تعداد شریکان بیش از 12 نفر باشد، هیئتی متشکل از 3 نفر یا بیشتر تحت عنوان هیئت نظارت یا هیئت نظار، از طرف مجمع عمومی عادی انتخاب شده که اولین وظیفه آن، بررسی و اطمینان پیدا کردن از اجرای صحیح قوانین مربوط به تادیه سرمایه و ارزیابی سهم الشرکه های غیرنقدی می باشد. این هیئت باید به دفاتر، صندوق و کلیه اسناد شرکت نظارت کند و همه ساله گزارشی در این خصوص به مجمع عمومی عادی تسلیم نماید.
    10- حداقل تعداد مدیران، یک نفر می باشد.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی