Loading...

  • kisa
    kisa
    شنبه 31 شهریور 1397 - 23:42

    8 نکته بسیار مهم برای ثبت شرکت در قالب سهامی خاص (337 بازدید)

    همانطور که می دانید شرکت های سهامی خاص از قالب های ثبتی می باشد که بسیار پر طرفدار است به گونه ای که در بین هفت قالب ثبتی شرکت که قانون تجارت معین کرده، این قالب بیشتر از قالب های ثبتی دیگر، مورد استقبال قرار گرفته و ثبت شده است. چند نکته مهم از نکاتی که برای ثبت شرکت در قالب سهامی خاص در سایت موسسه حقوقی ثبت شرکت کیا آمده را از این سایت انتخاب و در این مقاله انتشار خواهم داد.
    1- برای تاسیس و ثبت شرکت سهامی خاص، طرح و تنظیم اعلامیه پذیره نویسی لازم نیست.
    2- در موقع تاسیس شرکت سهامی خاص، موسسین باید حداقل 35 درصد سرمایه را نقداً در حسابی که به نام شرکت در شرف تاسیس و در نزد بانک افتتاح می کنند، واریز نمایند و پرداخت بقیه را تعهد کنند.
    3- تمام یا قسمتی از سرمایه می تواند به صورت غیر نقدی باشد که در این صورت باید سرمایه غیر نقدی تادیه گردد.
    4- در شرکت سهامی خاص، تشکیل مجمع مؤسسین الزامی نیست. (برخلاف شرکت سهامی عام)
    5- در این شرکت، همانند شرکت سهامی عام، آورده های غیر نقد باید طبق نظر کارشناس رسمی وزارت دادگستری ارزیابی شود و نمی توان آنها را به مبلغی بیش از ارزیابی کارشناس مذکور قبول کرد.
    6- طبق ماده 21 لایحه اصلاحی قانون تجارت، شرکت های سهامی خاص نمی توانند سهام خود را برای پذیره نویسی یا فروش در بورس اوراق بهادار یا فروش توسط بانک ها و یا با انتشار آگهی و اطلاعیه یا هر نوع اقدام تبلیغاتی به فروش سهام خود مبادرت کنند؛ مگر این که به شرکت سهامی عام تبدیل شوند و از مقررات آن پیروی نمایند.
    7- در شرکت سهامی خاص، بدون ذکر در قانون، تعداد سهامداران محدود می باشد. (برخلاف شرکت سهامی عام که تعداد سهامداران، نامحدود می باشد)
    8- شرکت سهامی باید دارای اساسنامه باشد. اساسنامه، قانون اساسی شرکت است که مبین حقوق و تکلیف و اختیارات ارکان شرکت یعنی مجامع عمومی، مدیران و بازرسان و سهامداران می باشد. در اساسنامه، بندهای 1 تا 4، مربوط به هویت و اطلاعات کلی شرکت، بندهای 5 تا 11 سرمایه و سهام شرکت، بندهای 11 تا 14 در خصوص مجامع عمومی، بندهای 15 تا 17 در خصوص هیئت مدیره، بند 18 بازرس، بند 19 امور مالی، بند 20 انحلال و بند 21 در رابطه با تغییر اساسنامه می باشد.
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی