Loading...

  • kiaaaa
    kiaaaa
    چهارشنبه 18 مهر 1397 - 20:26

    ثبت شرکت در تهران و ایران (248 بازدید)

    مرجع ثبت شرکت در تهران و شهرستان ها
    ثبت شرکت های تجاری در تهران در اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان ها در اداره ثبت مرکز اصلی آن به عمل خواهد آمد. لذا مرجع ثبت شرکت ها در تهران " اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی " و در خارج از تهران " اداره ثبت اسناد و املاک " مرکز اصلی فعالیت شرکت است که دفتری مخصوص برای ثبت شرکت ها اختصاص داده است. در صورتیکه در محل مربوطه، ثبت اسناد نباشد دفاتر اسناد رسمی یا دفتر دادگاه مرجع ثبت خواهد بود.
    اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری تهران، واقع در تهران – خیابان میرداماد – اتوبان مدرس پلاک 275 می باشد که فقط در زمان صدور آگهی و یا اخذ پرونده تاسیس رد شده می بایست به این آدرس مراجعه حضوری کرد و در غیر این صورت پاسخی دریافت نخواهد گردید.
    شرایط اختصاصی ثبت انواع شرکت در ایران :
    1- وجود شرکاء وهمکاری میان آنها: شرکت به عنوان یک عمل حقوقی،همکاری میان دو یا چند شخص را لازم میداند این همکاری صرف قراردادی نیست که طرفین عقد آن را منعقد کرده اند بلکه تابع مکانیسمی است که قانون گذاردراختیار شرکاء قرار داده است تا سرمایه های خود را برای رسیدن به هدف خاصی که در نظر آنهاست و آن هم بردن سود است به سرمایه جمعی تبدیل کنند.
    2- سرمایه گذاری: هریک از شرکاء حصه ای به شرکت می آورند که به آن آورده گفته می شود و همان سرمایه فردی هر یک از شرکای شرکت است که ازجمع آن با آورده های دیگر شرکاء سرمایه شرکت تشکیل می شود.
    3- تقسیم سود و زیان میان شرکاء: همانطور که می دانید هدف از تشکیل شرکت ها رسیدن به سود و تقسیم آن بین شرکا است، که البته جستجوی سود همیشه به سود نمی انجامد و ممکن است به ضرر برسند که در این صورت باید در زیان نیز سهیم باشند.
    4- اقدام به معاملات تجاری: پایه و اساس شرکت تجاری بر انجام معاملات تجاری است و معاملاتی که برای حوائج شخصی اگر چه از طرف شرکت تجاری باشد،تجارت محسوب نمی شود.
    انواع شرکت های قابل ثبت:
    به موجب ماده 20 قانون تجارت ، شرکت های تجاری بر هفت قسم است :
    شرکت سهامی، شرکت بامسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیرسهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی.
    هر یک از این شرکت ها، شما را به اهداف خاصی می رسانند و از لحاظ ثبتی با یکدیگر متفاوتند. با این وجود، از میان شرکت های نامبرده ، اکثر مردم شرکت بامسئولیت محدود و یا شرکت سهامی خاص ثبت می نمایند که هر یک از این شرکت ها خصوصیات و ویژگی های خاص خود را دارند.
    در ایران تفاوت شرکت های سهامی خاص با شرکت با مسئولیت محدود این است که شرکت با حداقل سه نفر سهامدار قابل تشکیل است وسهام نیز بدون نیاز به ثبت در دفتر اسناد رسمی قابل نقل وانتقال هستند ودر شرکت مسئولیت محدود سرمایه به صورت اعلامی میباشد وهرچقدر که اعلام شود احتیاجی به واریز به حساب شرکت ندارد،ولی در شرکت سهامی خاص الزاما ۳۵٪مبلغ اعلامی می بایست به صورت نقد به حساب شرکت واریز میگرددو۶۵٪در تعهد مابقی ظرف 5 سال تادیه گردد. به طور کلی انتخاب نوع شرکت به اهداف اعضا در آینده ، نوع فعالیت افراد، میزان مسئولیت هر یک از شرکا ، تعداد افراد عضو و .. بستگی دارد. مثلاَ کسانی که بخواهند در مناقصات ، مزایدات و ... شرکت کنند یا بعدها برای شرکت رتبه بگیرند باید شرکت سهامی خاص ثبت نمایند.
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی