Loading...

  • payteh
    payteh
    یکشنبه 23 دی 1397 - 20:29

    بیت کوین فورک چقدر می تواند نگران کننده باشد؟ (244 بازدید)

    البته نمی توان به این سوال جواب قطعی داد. یعنی نمی توان با اطمینان گفت که چه اتفاقی برای بیت کوین بعد از فورک خواهد افتاد، اما این مسئله در هر صورت، دو رو خواهد داشت. همان طور که می‌دانید تعداد بیت کوین‌ها محدود بود و تنها ۲۱ میلیون بیت کوین در بازار وجود داشت اما اکنون با عرضه ی بیت کوین کش، تعداد بیت کوین ها در بازار به ۴۲ میلیون خواهد رسید که می‌تواند به گسترش بازار و معاملات کمک زیادی کند.
    در اینجا مسئله ای مطرح می شود مبنی بر گسترش شبکه که همین امر احتمال به وجود آمدن مشکل و خرابی را هم بالا می‌برد. همین اتفاق پیش از این برای اتریوم هم افتاده بود و موجب هک شدن اتریوم و کاهش ارزش آن شد. یک محقق در مرکز تحقیقات مالی کمبریج به نام دکتر گریک هیلمن در این باره گفته است: بیت کوین شبیه به یک درخت است و این درخت در حال رشد و بزرگ شدن است. امروز با این اتفاق، مشکل خاصی برای بیت کوین نیفتاده است. فقط یک شاخه از درخت بیت کوین جدا شده تا رشد کند و تبدیل به یک درخت جدید شود.
    تا قبل از 1 آگوست، نگرانی از این بابت وجود داشت که کاربران و مراکز مبادله بیت کوین، ارز جدید را نپذیرند و با استقبال روبرو نشود (همان طور که Coinbase آن را نپذیرفت و عرضه نکرد) یا اینکه اشتباهات و باگ‌هایی در ارز جدید وجود داشته باشد که نظر کاربران به آن جلب نشود و موجب کاهش کارایی شبکه شود که در نهایت از محبوبیت بیت کوین بکاهد. در ابتدای عرضه بیت کوین کش یک کاهش سرعت اتفاق افتاد که سریعاً رفع شد و از این بابت خطری بیت کوین را تهدید نکرد. همچنین در ساعات اولیه عرضه، ارزش بیت کوین کش به سرعت بالا رفت و افراد اقدام به خرید بیت کوین کش کردند و نه تنها موجب کاهش ارزش ارز اصلی بیت کوین نشد، بلکه آن هم با افزایش قیمت روبرو شد. حتی برخی از کارشناسان ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کرده‌اند ارزش بیت کوین به بالاتر از ۳۰۰۰ دلار هم خواهد رسید.
    پس عملا اتفاقی که بعد از بیت کوین فورک افتاد نه تنها نگران کننده نبود، بلکه بسیار امیدوار کننده هم بود؛ چرا که در ۲۴ ساعت اولیه پس از عرضه ی ارز جدید بیت کوین، ارزش آن به بیش از ۵۰۰ دلار رسید و به سومین ارز دیجیتال مهم در بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شد. رشد قیمت بیت کوین کش همچنین روی قیمت ارز اصلی بیت کوین هم تاثیر مثبت گذاشت و باعث نزدیک شدن آن به ۲/۷۵۰ دلار شد.
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی