Loading...

  • sara1400
    sara1400
    پنجشنبه 26 اردیبهشت 1398 - 01:15

    کاربردهای متنوع ژئوتکستایل ها چیست (421 بازدید)

    ژئوتکستایل ها صفحات نفوذ پذیری هستند که از الیاف پلی استر یا پلی پروپیلن به دو صورت کلی بافته نشده و بافته شده و یا ترکیبی از پلی استر و پلی پروپیلن با وزن ها و ابعاد مختلف تولید می گردند. از ژئوتکستایل به دلیل داشتن خصوصیاتی چون اجرای بسیار سریع، وزن کم، مقاومت بالا، هزینه کم، پایداری طولانی مدت ده ها ساله، تخریب کمتر طبیعت، یکنواختی در اجرا و بسیاری موارد دیگر در اکثر کشور ها مورد استفاده قرار می گیرد. در نوع بافته نشده توده ای از الیاف با استفاده از فشار مکانیکی (سوزنی) به هم اتصال یافته و یا با استفاده از حرارت و چسب های شیمیایی تولید میگردد.
    %D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%DA%98%D8%A6%D9%88%D8%AA%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%84-300x200.jpg
    با توجه به تعدد روشها، مصالح و مواد مختلف موجود برای تهیه ژئوتکستایل ها جای تعجب ندارد که تعداد زیادی از انوع آن برای کاربردهای مختلف در دسترس باشد و با توجه به شرایط فیزیکی، مکانیکی، هیدرولیکی و دوام مورد نیاز، نوع مناسب آن انتخاب گردد.geofamco.com/
    ژئوتکستایل ها با توجه به مقاومت مکانیکی خود دارای کاربردهای متنوعی بعنوان یك المان سازه اي در طراحي و ساخت خاكريزها ، شيبها و شيروانيهاي خاكی ، ديوارهاي حائل، پروژهای سد سازی، جاده سازی، ساخت راه آهن، تونل، حفاظت سواحل دریا و رودها، زهکشی، حفاظت ژئوممبران در ساخت دریاچه های مصنوعی، استخر های ذخیره آب، لاگون تصفیه خانه های فاضلاب و دیگر کارهای مهندسی ژئوتکنیک کاربرد ایده آلی دارد. گونه های مختلف بافته نشده ژئوتکستایل میتوانند جانشین برتری برای ریزدانه های زیر Rip Rap وبطور کلی نقاطی که در معرض فرسایش جذر ومد قرار دارد باشد. توجه داشته باشید که ژئوتکستایل ها می توانند به همراه سایر ژئوسنتتیک ها از قبیل ژئومببران ها، ژئوگرید ها، ژئونت ها و غیره مجموعه ایده آلی را ایجاد نمایند.
    https://geofamco.com/
  • شبکه ما
    شبکه ما
    یکشنبه 12 آبان 1398 - 01:28
    ژئوسنتتیک چیست؟
    ژئوسنتتیک در معنای لغوی از دو بخش ژئو به معنای زمین و سنتتیک به معنای مصنوعی تشکیل شده است ولی در معنای عمومی به مواد مصنوعی گفته میشود که کاربرد آن در صنایع مختلف و در کمک به سطح زیرساختی و مواردی شامل عایق بندی، تسلیح و تقویت سطح خاک و زهکشی سطوح و دیگر موارد از این دست کاربرد دارد. ژئوفام

    تولیدکننده ژئوتکستایل در ایران

    می باشد.
    ژئوسنتتیک ها محصولاتی متنوع و به نوعی نو ظهور در عرصه های مختلف راهسازی و کشاورزی مدرن و صنایع عمرانی و … محسوب میشود که بخش های مختلفی تقسیم شده و محصولات مختلفی را دارا است که هرکدام جهت مصارف خاص خود استفاده میشوند. لایه های نفوذ ناپذیر ژئوممبران بعنوان عایق های رطوبتی، صفحات ژئوتکستایل به عنوان تقویت کننده سطح بستر خاکی، ژئوگرید ها و ژئونت ها بعنوان عامل تسلیح خاک و جداسازی لایه های مختلف سطوح خاک و سنگ از محصولات اصلی ژئوسنتتیک ها به شمار می روند.
    محصولات ژئوسنتتیک در ابتدا تنها در راهسازی در کشورهای غربی کاربرد داشته و سپس با موفقیت و مفید بودن در سازه ی پروژه ها گسترش پیدا کرده و کم کم پای خود را به صنایع و کاربردهای دیگر باز کرد و امروزه شاهد فراگیر شدن این محصولات در سراسر کشور و همچنین در ایران شده است.
    انواع ژئوستنتتیک
    انواع ژئوسنتتیک های پرکاربرد به موارد زیر تقسیم میشود که هرکدام خواص مختص خود و در کاربرد خود استفاده میشود.
    ژئوممبران یا ورق های عایق رطوبت و جریان سیال
    ژئوتکستایل ها یا نمد گونه های زهکشی و تقویت لایه خاک سنگی.

    ژئوتکستایل در خط لوله

    کاربرد دارد.
    ژئوکمپوزیت ها که ترکیبی از دو یا چند محصول ژئوسنتتیک حاصل میشود و در کاربردهای سخت تر و با توجه به نوع پروژه سفارش داده و تولید میشود.
    ژئوسل، ژئوگرید و ژئونت ها سه نوع از محصولات ژئوسنتتیک هستند ولی از نظر کاربردی مشابه به هم بوده و هرسه در زهکشی،تقویت خاک و جداسازی استفاده میشود.
    ژئوپایپ ها و ژئوفوم ها نیز نوعی ازین محصولات است که کاربردهای خاص داشته و در سدسازی و تقویت حاشیه سواحل استفاده میشود.
    ژئوممبران ها،ژئوتکستایل و ژئوگرید ها بیشترین مصرف را در بین ژئوسنتتیک ها دارد.فروش ژئوتکستایل در اصفهان انجام می گیرد.
    ژئوتکستایل ژئوتکستایل ها گونه ای از منسوجات صنعتی Industrial Fabrics هستند که از مواد اولیه پلیمری نظیر پلی استر PET ، پلی اتیلن PE و پلی پروپیلن PP تولید می شوند. روشهای گوناگون تولید این نسوجات و ساختار متفاوت مواد تولید شده باعث اطلاق نام های متفاوت به آنها می شود و همچنین کاربردهای آنها را متفاوت می سازد. بر این اساس انواع ژئوتکستایل و کاربردهای آنها عبارتند از:
    ژئوتکستایل نبافته
    Nonwoven Geotextile:
    %D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%DA%98%D8%A6%D9%88%D8%AA%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%84-300x180.jpg
    این نوع منسوج از کنارهم قرارگرفتن الیاف ریز پلیمری و در هم تنیدن آنها با روش های گوناگون نظیر سوزن کاری Needle Punching ، حرارتی Heat Bonding یا شیمیائی Resin Bonding ، تولید می شود و دارای ساختاری نمد گونه و بدون تار و پودهای مشخص (بی بافت) است. با توجه به عدم وجود بافت ، این منسوجات مدول الاستیسته بالائی ندارند و خواص تنش- کرنش مورد نظر برای کاربردهائی نظیر مسلح سازی را نمی توان از آنها انتظار داشت اما از سوی دیگر ساختار متخلخل باعث وجود خواص مطلوبی نظیر موئینگی و جذب آب، آبگذری، تحمل فشار و ضربات، جذب قیر و از همه مهمتر امکان عبور انتخابی یعنی عبوردادن سیالات در حالی که ذرات خاک اجازه عبور ندارند Filtration دراین منسوجات شده است.
    قیمت عایق ژئوتکستایل و ورق ژئوتکستایل با توجه به شرایط بازار گاها متغییر است.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی