Loading...

  • کتاب کودک
    کتاب کودک
    چهارشنبه 12 اسفند 1394 - 21:36

    جوجه اردکی که زشتی و زیبایی را در هم آمیخت (797 بازدید)

    «جوجه اردک زشت»، هشتمین داستان از مجموعه «قصه‌های دوست داشتنی دنیا برای بچه‌ها»می باشد که منتشر شده است.این جوجه اردک که آفریده ذهن هانس کریستین اندرسن است، مفهوم زیبایی و زشتی را در هم می‌آمیزد. «جوجه اردک زشت» یکی از داستان‌های شاعر و نویسنده معروف دانمارکی، هانس کریستین اندرسن است. جوجه اردکی در مزرعه‌ای سر از تخم بیرون می‌آورد و به خاطر زشت بودنش، مورد ریشخند و تمسخر هر روزهٔ دیگر حیوانات مزرعه قرار می‌گیرد، تا اینکه با رسیدن به سن بلوغ به قوی سپید زیبایی تبدیل می‌شود و این شگفتی و شرمساری دیگر حیوانات را به دنبال دارد.
    جوجه اردک زشت، زائیده ذهن اندرسن بوده و وابستگی به هیچ داستان عامیانهٔ قدیمی ندارد. این داستان، نخستین بار در ۱۱ نوامبر ۱۸۴۳ به همراه سه داستان دیگر از اندرسن در کپنهاگ دانمارک انتشار یافت و تحسین منتقدان را برانگیخت. همچنین اقتباس‌هایی در قالب اپرا، موزیکال و فیلم‌های پویانمایی از این داستان صورت گرفته است.
    هشتمین داستان از مجموعه «قصه‌های دوست داشتنی دنیا برای بچه‌ها» با عنوان «جوجه اردک زشت» را «لین برد بری» از روی قصه اندرسن بازنویسی و «پیتولا استون» آن را تصویرگری کرده است و سیدعلی کاشفی خوانساری ترجمه آن را برعهده داشته است.
    این کتاب از سوی انتشارات قدیانی در 1100 نسخه، 31 صفحه و به قیمت 1500 تومان منتشر شده است.
    منبع : کتاب کودک
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی