Loading...

  • mohamad139400
    mohamad139400
    یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 - 21:26

    سهمیه های کنکور در سال 95 (552 بازدید)


    سهمیه های ایثارگران و رزمندگان[/b]
    با توجه به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، گزینش داوطلبان واجد شرایط براساس این قانون انجام می گیرد.
    برای کسب اطلاعات دقیق و جامع با مشاور انتخاب رشته سوالات خود را در میان بگذارید.
    ایثارگران:[/b] همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان با جانبازی 25 درصد به بالا، جزو سهمیه ایثارگران محسوب می شوند و تـابع ضـوابط مربوط بـه سهمیه ایثارگران هستند. ظرفیت اختصاصی برای این دسته از داوطلبان 20 درصد از ظرفیت هر کدرشـته محـل است و حدنصاب نمره این داوطلبان 80 درصد نمره گزینش آزاد برای تمامی رشته های تحت پوشـش وزارت بهداشت (رشته هایی که در دانشگاههای علوم پزشکی ارائه می شوند) و 70درصد نمره گزینش آزاد برای سایر رشته هاست.
    رزمندگان:[/b] رزمندگان (با حداقل شش ماه حضور در جبهه) جزو سهمیه رزمندگان محسوب شده و تابع ضوابط مربوط به سهمیه رزمندگان هستند. حدنصاب نمره برای این داوطلبان 75 درصد نمره گزینش آزاد در رشته محل مورد نظر است.
    خانواده شهدا:[/b] پدر، مادر، خواهر و برادر شهید جزو سهمیه خانواده شهدا محسوب شده و تابع ضـوابط مربوط به سهمیه خانواده شهدا هستند.
    داوطلبان مشمول سهمیه رزمندگان سپاه پاسداران و وزارت جهاد کشاورزی از سـال 1368 به بعد و داوطلبان مشمول سهمیه های رزمندگان و ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران از سال 1376 به بعد،
    فقط یکبار[/b] می توانند با استفاده از سهمیه مربوط در رشته های تحصیلی دوره روزانه پذیرفته شوند. این داوطلبان مجاز به استفاده مجدد از سهمیه نیستند.
    داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران در دوره های نوبت دوم (شـبانه)، پیام نور، غیرانتفـاعی، نیمه حضوری، مجازی و پردیس های خودگردان آزمون سراسری پذیرفته شوند، در صـورت انصراف از قبولی اولیه، منحصراً یک بار دیگر مجاز به استفاده از سهمیه مذکور خواهند بود.
    سهمیه بهیاران[/b]
    مطابق ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای شماره 1، دارندگان دیپلم بهیاری مورد تأیید آمـوزش و پرورش که بند 24 تقاضانامه ثبت نامی را علامتگذاری کرده اند، چنانچه مجاز به انتخاب رشته شـده باشـند، در صورت انتخاب کدرشته های پرستاری با نمره کل زیرگروه یک گروه آزمایشی علوم تجربـی که رشـته پرستاری در این زیرگروه قرار دارد و احتساب با تأثیر مثبت نمره درس تخصصی بهیاری با ضریب 4 گزینش خواهند شد. ضمناً گزینش این گونه داوطلبان برای سایر رشـته ها با نمره کل بدون احتساب دروس تخصصی بهیاری خواهد بود.
    سهمیه آموزگاران[/b]
    حدود 80 درصد از ظرفیت رشته راهنمایی و مشاوره به سهمیه آموزگاران وزارت آموزش و پرورش اختصـاص می یابد.
    سهمیه مناطق محروم[/b]
    40 درصد ظرفیت هر یک از کد رشته های دوره روزانه 9 استان محروم شامل استان های (ایـلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهکیلویـه و بویراحمـد، لرسـتان، هرمزگان) به داوطلبان بومی خود این استان ها اختصاص دارد.
    بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور تأمین نیروی متخصـص اسـتان هـای ایـلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان،کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمـد، لرسـتان و هرمزگان در رشته های مورد نیاز برحسب نظر استانداری های این استانها و بـه تعـداد 500 نفر به نسبت شانس قبولی هر یک از استانها در دانشگاهها تقسیم می شوند.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی