Loading...

  • سارا
    سارا
    دوشنبه 3 خرداد 1395 - 09:02

    آموزشی : ارزیابی ارزش بک لینک ها (676 بازدید)

    قبل از اینکه بخواهید یک بک لینک از سایتی بگیرید، ارزش صفحه و سایتی که به شما لینک داده اند را بررسی بکنید . در این مطلب قصد داریم ۱۰ فاکتور مهم را بیان کنیم که می تواند به شما یاری زیادی بکند. پس همراه سوپر وب باشید.
    backlink_value-3.jpg
    پیج رنک صفحه وبسایت مورد نظر:
    اما اگر چه پیج رنک زیاد فاکتور مهمی نیست، اما بایستی کار را با آن شروع کنید زیرا موارد بسیار زیاد ی در مورد صفحه مورد نظر به شما خواهد گفت. اگر پیج رنک وب سایت مورد نظر خاکستری باشد، شاید صفحه ای که لینک شما در آن قرار دارد در گـوگل ایندکس نشود. به همین منظور می بایست به دقت پیج رنک وب سایت را مورد نقد قرار دهید.
    تاریخ کش ( ذخیره سازی) صفحات سایت :
    از طریق تاریخ کش وبسایت مورد نظر می توانید بفهمید که وبسایت لینک دهنده چگونه ایندکس می شود. چنانچه تاریخ کش بیشتر از ۳ ماه باشد، وب سایت مورد نظر بوسیله ربات ها مورد ارزیابی قرار نمی گیرد.
    وضعیت ایندکس صفحات سایت:
    برای اینکه وضعیت ایندکس شدن سایت مورد نظر را بسنجید به وبسایت گوگــل بروید جمله Site: url را وارد نمایید. به جای جمله URL آدرس وب سایت مورد نظر را وارد نمایید. با استفاده از این مورد قادر خواهید بود شیوه ایندکس شدن وب سایت را به بهتر ی بفهمید.
    وضعیت NoIndex NoFollow :
    مطمئن شوید که وبسایت مورد نظر حاوی متا تگ کنترل ربات های موتور جستجوی nofollow noindex نیست. همين طور فایل robots.txt را جهت وجود صفحات مسدود شده از موتورهای جستجو ارزیابی بکنید .
    لینک های خروجی:

    به طور ایده آل، تعداد لینک های خروجی در سایت نباید بیشتر از ۳۰ مورد باشد. هر چقدر تعداد لینک های خروجی در وبسایت بیشتر باشد، ارزش لینک های آن صفحه کمتر خواهد بود. پس اگر وبسایت مورد نظر بیشتر از ۱۰۰ مورد لینک خروجی دارد خوبتر است خیلی روی آن حساب نکنید.
    همين طور بخوانید :
    چگونه لینک بیلدینگ وبسایت را شروع کنیم؟
    تجزیه و نقد بک لینک ها:
    لینک هایی که در سایت مورد نظر قرار می گیرد بایستی به صورت مستقیم Follow باشد. اکثرا سازندگان لینک ها، فقط لینک های no-follow را به حساب می آورند. جاوا اسکریپت، URL کوتاه و لینک های ریدایرکت به اندازه لینک های no-follow بد هستند .
    انچر تکست:
    مطمئن شوید که انچر تکست بک لینک شما حاوی کلمات کلیدی مورد نظر شماست. گاهي از وب مسترها به شما مجوز نمی دهند از انچر تکست مورد نظر مصرف بکنید . پس می بایست به خاطر داشته باشید که از انچر تکست ها به صورت هوشمندانه مصرف بکنید .
    رابطه موضوعی:
    صفحه و وب سایت لینک دهنده باید مساله متناسبی با سایت شما داشته باشند. چنانچه چنین نباشد رابطه موضوعی بین دو وب سایت برقرار نخواهد شد. این بدین مفهوم است که اگر سایت شما در حوزه پزشکی کار می نماید و وبسایت لینک دهنده در حوزه فروش محصولات الکترونیکی کار دارد این بک لینک نمی تواند کلمه کلیدی مورد نظر شما را فراهم نماید .
    ۹٫رابطه جغرافیایی:
    سایت و صفحه لینک دهنده بایستی با موقعیت جغرافیایی سایت شما مرتبط باشد. اگر چنین نباشد، رابطه جغرافیایی هم وجود نخواهد داشت.
    اعتماد و اتوریتی:
    اخرین و در عین حال با اهمیت زیاد ترین فاکتور، اعتماد اتوریتی وب سایت مورد نظر است. شما می توانید از سایت open site explorer جهت اینکار مصرف بکنید .به دنبال وب سایت هایی باشید که اتوریتی بالایی دارند.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی