Loading...

  • طراحی سایت
    طراحی سایت
    پنجشنبه 3 تیر 1395 - 14:51

    روانشناسی رنگها در طراحی سایت (917 بازدید)

    روانشناسی رنگها در طراحی سایت
    همان اندازه که انتخاب گرافیک و مطالب در طراحی سایت مهم است انتخاب رنگ مناسب جهت طراحی سایت، نیز دارای اهمیت می باشد. رنگ سایت تاثیر بسیار زیادی بر روی کاربران سایت شما دارد. بعضی از رنگها می توانند با کاربران عواطف گوناگونی را برقرار کنند و تاثیر بسزایی در مطرح کردن برند شما در ذهن بیننده سایت ایجاد نماید.
    مطالعات انجام شده بر روی رنگها ثابت کرده است که رنگها میتوانند حالات متفاوتی را در افراد ایجاد نمایند مثلا رنگ قرمز نماد خشم، رنگ سبز نماد شادابی، رنگ سیاه نماد افسردگی می باشد. یکی از نکات مهم در طراحی سایت این است که متن سایت خوانا باشد تا کاربران براحتی بتوانند مطالب سایت را مطالعه نمایند. از رنگهایی استفاده کنید که برای چشم مطلوب و جذاب باشد مثلا از رنگ زرد بر روی زمینه سفید استفاده نشود.
    روانشناسی رنگها در شرکتهای بزرگ
    برای اینکار به سراغ بعضی از شرکتهای بزرگ جهانی رفتیم و به بررسی روانشناسی رنگ ها در سایت آنها می پردازیم.
    cocala.jpg
    روانشناسی رنگها در سایت کوکا کولا
    در سایت کوکا کولا که یکی از بزرگترین شرکتهای جهانی محسوب می شود، رنگ اصلی سایت قرمز است و تصویر زمینه سایت با رنگ طوسی روشن و سفید پوشیده شده است که این باعث وضوح بیشتر رنگ قرمز می شود. رنگ قرمز احساس هیجان و انرژی را به بیننده منتقل می کند. انتخاب رنگ های مناسب برای قسمت های مختلف سایت مانند سربرگ اصلی سایت(هدر)، نوشته ها، تبلیغات و پس زمینه تاثیر بالایی بر بازدیدکنندگان سایت خواهد داشت. رعایت روانشناسی رنگها در سایت نشانگر حرفه ای بودن برند یا شرکت شما خواهد بود.
    IBM.jpg
    روانشناسی رنگها در سایت IBM
    سایت شرکت IBM از ترکیب رنگی بسیار خوبی بهره مند می باشد که این نشانگر توجه آنها به روانشناسی رنگها در تمام زمینه های کاری و تبلیغاتی می باشد. رنگهای آبی، طوسی وسفید در کنار هم و بطور کلی رنگهای سرد نمایانگر حرفه ای بودن یک تجارت می باشد. اگر میخواهید تجارت شما در عرصه های جهانی فعال باشد توجه به اصول روانشناسی رنگها و طراحی سایت متناسب با آن بسیار مهم می باشد.
    macdonald.jpg
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی