Loading...

  • سمیه
    سمیه
    یکشنبه 20 تیر 1395 - 23:35

    مراسم خاکسپاری عباس کیارستمی در لواسان تهران (591 بازدید)

    266871_235.jpg
    مراسم تشییع پیکر عباس کیارستمی کارگردان سینما با حضور هنرمندان و دوستداران این کارگردان در کانون پرورشی فکری کودکان آغاز شد.
    اصغر فرهادی، علی رفیعی، سیف‌الله صمدیان، بهمن فرمان‌آرا، داریوش فرهنگ، نیکی کریمی، مریلا زارعی، رضا کیانیان، عادل بزدوده، نادر مشایخی، جهانگیر کوثری، ابراهیم مختاری، یدالله صمدی، ابراهیم حقیقی، آتیلا پسیانی، نرگس آبیار،حبیب رضایی، همایون اسعدیان، عاطفه رضوی،حسن پورشیرازی، بیتا فرهی، رویا نونهالی، منوچهر شاهسواری،مازیار میری،محمدرضا مویینی،امیر اثباتی، الهام پاوه‌نژاد، داریوش شایگان، امین تارخ، آتیلا پسیانی، داریوش فرهنگ، ایرج نوذریی،ماهایا پطروسیان، آنا نعمتی ، لاله اسکندری ، کوروش تهامی، و علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و.... از جمله هنرمندان حاضر در آیین بدرقه هستند.
    پرویز پرستویی در ابتدای این مراسم گفت: کیارستمی تنها یک عکاس فیلمساز یا نویسنده نیست بلکه همه اینها است.
    وی ادامه داد: کیارستمی یعنی هنر متعالی سرزمین ایران.
    در بخش دیگری از این برنامه ابراهیم حقیقی روی صحنه رفت واظهار کرد: حرف زدن درباره دوستی که 45 سال از آغاز همکاری با وی سپری می شود و این همکاری به مرور به دوستی کشیده شد بسیار سخت است.
    حقیقی تصریح کرد: نگهداری از هنر به خصوص هنر سینما آن هم در دوره ای که سینما دچار وضعیت نابسامانی شده بسیار سخت است اما کیارستمی توانست در این حوزه نیز سلامت باشد.
    وی همچنین گفت: اشخاصی مانند کیارستمی هنرها را بالا می برند و او شکل جدیدی را برای سینمای جهان طراحی کرد.
    سیف الله صمدیان در این برنامه گفت: تصمیم ندارم در اینجا صندوقچه خاطرات خودم با کیارستمی را باز کنم اما به فیلمی اشاره می کنم که در روزهای اخیر از او در فضای مجازی منتشر شده است.
    وی ادامه داد: در این فیلم وقتی از کیارستمی سوال شد که دوست داری کدام یک از فیلمهایت بعد از تو جاودانه بماند گفت ترجیح می دهم خودم بمانم اما اگر آثارم نماند چندان برایم مهم نیست.
    صمدیان تصریح کرد: کیارستمی به جاودانگی علاقه بسیاری داشت و امروز آغاز جاودانگی او خواهد بود.
    در ادامه این مراسم اصغر فرهادی روی صحنه حاضر شد و گفت: از طرف خانواده سینما، این روزهای تلخ را به همه مردم ایران تسلیت می گویم.
    ویدیوهای مرتبط :
    مرگ عباس کیارستمی
    فیلم عباس کیارستمی
    فیلم های عباس کیارستمی
    عباس کیارستمی
    کیارستمی
    عباس کیارستمی فیلم
    کیارستمی فیلم
    کیارستمی در بیمارستان
    عباس کیارستمی
    عباس کیا رستمی و سرطان

    کیارستمی

    عباس کیارستمی و همسرش

    عباس کیارستمی طعم گیلاس

    عباس کیارستمی درگذشت




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی