Loading...

  • سمیه
    سمیه
    یکشنبه 27 تیر 1395 - 18:01

    کودتای نظامی در ترکیه (557 بازدید)

    268085_379.jpg
    با استقرار گسترده نیروهای نظامی ترکیه در آنکارا پایتخت این کشور، مسدود ساختن تمامی خطوط ارتباطی به پایتخت ترکیه، کودتایی بزرگ در این کشور رقم خورد اما این کودتا چندان دوام نیاورد و پس از چندین ساعت با حضور طرفداران اردوغان در خیابان‌ها، عدم همراهی پلیس و دستگاه امنیتی این کشور با کودتاگران و عدم چراغ سبز دولت‌های خارجی شکست خورد. سرعت شکست کودتا که به واسطه مقاومت اندک کودتاگران رخ داد، این گمانه زنی را از سوی خبرنگاران مخالف دولت ترکیه در پی داشته که آنچه رخ داده، یک نمایش سیاسی بوده است.
    به گزارش «تابناک»؛ بر اساس تصاویری که تاکنون منتشر شده، علاوه بر سیل سربازان به پایتخت ترکیه، تانک‌ها نیز برخی مسیرهای اصلی آنکارا را مسدود کرده‌اند و یک کودتای بزرگ را رقم زده‌اند. ارتش همزمان با مسدود کردن همه راه‌های زمینی و هوایی دسترسی به پایتخت ترکیه، عملیات خلع سلاح بخشی از پلیس ترکیه را سرعت بخشیده است. پرواز جنگنده‌های ترکیه را در ارتفاع پایین نشان می‌دهد که بیشتر برای رعب آفرینی کارکرد دارد.
    نخست وزیر ترکیه هم اکنون در گفت وگو با شبکه تلویزیونی ان تی وی از یک شبه کودتا در ترکیه از سوی برخی عوامل ارتش سخن گفت، مردم ترکیه را به آرامش دعوت کرد و این‌گونه اقدامات را علیه دموکراسی خواند. بینالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه گفته است آن دسته‌ای که در ارتش اقدامات امشب را انجام داده‌اند "بالاترین هزینه" را خواهند پرداخت. نخست وزیر ترکیه گفت نیروهای امنیتی فراخوانده شده‌اند تا "هر آنچه که لازم است را انجام دهند".
    همزمان با این موضع‌گیری‌ها، در حالی که برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از سوی نیروهای امنیتی این کشور به نقطه‌ای امن منتقل شده، سی ان ان گزارش داده اردوغان در تعطیلات بوده و هنوز خبری از او نیست. پیش تر اعلام شده بود اردوغان از کاخ ریاست جمهوری فرار کرده که صحیح نیست. او اصلا در آنکارا و استانبول نبوده است.
    ویدیوهای مرتبط :
    کودتا در ترکیه
    کودتا ترکیه
    کودتای ترکیه




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی