Loading...

  • سمیه
    سمیه
    پنجشنبه 7 مرداد 1395 - 00:03

    فیلم فروشنده اصغر فرهادی اکران میشود؟ (631 بازدید)

    05_wm.jpg
    اصغرفرهادی ( زادهٔ ۱۷اردیبهشت ۱۳۵۱ در خمینی‌شهر (، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده فیلم اهل ایران است.
    اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۶، جایزه بهترین فیلم‌نامه جشنواره فیلم کن، را برای نگارش فیلم‌نامه فیلم فروشنده دریافت کرد.
    فیلم جدایی نادر از سیمین وی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان و گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کرد، همچنین او نامزد دریافت همین جایزه در بخش فیلم نامه غیراقتباسی برای فیلم خود بود. پیشتر وی برنده سه جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی در سال‌های ۱۳۸۴، ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ شده‌است.خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم درباره الی و خرس طلایی جشنواره فیلم برلین به خاطر فیلم جدایی نادر از سیمین از دیگر دستاوردهای اوست. وی همچنین برنده جایزه بهترین فیلم خارجی جایزه گلدن گلوب سال ۲۰۱۲ میلادی به خاطر کارگردانی و نویسندگی فیلم جدایی نادر از سیمینشد و اولین فیلمساز ایرانی است که توانسته‌است این جایزه را به خود اختصاص دهد.
    نشان آفیسیر، نشان عالی هنر و ادبیات کشور فرانسه توسط اورلی فیلیپیتی، وزیر فرهنگ این کشور، در ۲۵ فوریه ۲۰۱۴ در پاریس به فرهادی اهدا شد. این نشان به‌دلیل «خلاقیت‌های هنری و تأثیر اصغر فرهادی بر هنر و ادبیات فرانسه و سراسر جهان» به این فیلمساز ایرانی تعلق گرفت.وی همچنین جایزه سزار، جایزه مستقل اسپریت و جوایز بودیل را به دست آورده است.
    در یک نظرسنجی مجله تایم، وی رتبه چهارمین شخصیت تأثیرگذار در میان ۱۰۰ شخصیت برتر سال ۲۰۱۲ را کسب کرد؛ و در نهایت به عنوان یکی از ۱۰۰ چهرهٔ تأثیرگذار سال ۲۰۱۲ از سوی این مجله معرفی شد.

    ویدیوهای مرتبط :


    Salesman


    فیلم فروشنده


    اصغر فرهادی


    فروشنده


    فروشنده اصغر فرهادی


    فروشنده فیلم


    داستان فیلم فروشنده


    فروشنده فرهادی


    فیلم فروشنده دانلود


    تیزر فیلم فروشنده


    زمان اکران فیلم فروشنده


    اصغر فرهادی فروشنده




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی