Loading...

  • balavipourali
    balavipourali
    شنبه 10 مهر 1395 - 23:00

    نکاتی در مورد طراحی سایت واکنش گرا برای طراحان سایت (500 بازدید)


    دو نکته در مورد طراحی سایت واکنش گرا برای توسعه دهنده های ظاهری سایت
    دوست دارید یه سایت واکنش گرای حسابی طراحی کنید اما نمیدونید از کجا شروع کنید؟ از اونجایی که احتمالا چند ساله که تو کار توسعه سایت هستید، باید خیلی براتون سخت باشه...به اندازه کافی تو این کار بودید که سایت های جذاب و درخشانی رو ببینید که از دوران تیره و تار اینترنت - اون زمانی که هیچ کس اطلاعاتی نداشت یا اگر هم داشت به دیگران نمیداد - زنده بیرون اومده باشن. ترس نداره: دارکوب اینجاست که راه طراحی های واکنش گرا رو نشونتون بده. این مقالک قرار نیست به اندازه عنوانش فنی باشه. بیشتر قصد داریم دو عنصر اساسی طراحی واکنش گرا رو برای توسعه دهنده های سطح متوسط – که جاوااسکریپت، CSS و غیره رو بلدند - معرفی کنیم.
    قبل از اون، طراحی سایت واکنش گرا چیه؟ احتمالا از اینور و اونور درموردش شنیدید یا خوندید. اگه نشنیدید، در این حد بدونید که سایتی که برای مشاهده در دستگاه های مختلف (گوشی تلفن همراه، تلفن هوشمند، کامپیوتر رومیزی، لپتاپ و تبلت) مناسبه. البته توجه داشته باشید که شامل سایت هایی که مناسب صفحه نمایش های بزرگ و آخرین مدل های تلویزیون طراحی شدند هم میشه.
    آنچه باید درباره CSS3 بدانید
    یه چیزی درباره مرورگرهای مدرنی که از CSS3 پشتیبانی می کنن، کمتر ازش حرفی به میون میاد اینه که این مرورگرها میتونن محتوای سایت رو بر اساس وضوح صفحه نمایش نشون بدن. اگه گذرتون به مدیا کوئری خورده باشه حتما میدونید چی میگم. من دیگه وارد جزئیات نمیشم، تو اینترنت مطلب راجع به مدیا کوئری زیاده. مدیا کوئری ها اساس طراحی سایت های واکنش گران. بدون شک خالقان مدیا کوئری ها کم از نوابغ نداشتن. توسعه دهنده ها هم میتونن مدیا کوئری رو با طراحی خودشون همگام یا سینک کنن تا بدون نیاز به طراحی چند سایت برای دستگاه های مختلف، همون یک طراحی با دستگاه های مختلف سازگار بشه.
    آنچه باید درباره جاوااسکریپت بدانید
    از وقتی مدیا کوئری ها CSS محور شدند، این امکان رو فراهم کردند که بتونید فایل هاتونو تغییر بدید و سایت های واکنش گرا بسازید. اما درباره جاوااسکریپت چقدر میدونید؟ هر چند خیلی دلم میخواد براتون از این بگم که چقدر جاوااسکریپت رو اینکه توسعه دهنده بهتری بشید اثر داره، اما خب هر چی باشه جاوااسکریپت اصل و اساس طراحی واکنش گرا نیست. هرچند تو زمینه رسانه یه نقش حیاتی داره، یعنی انتخاب اندازه تصویر مناسب برای دستگاه های ختلف. اما نه بیشتر.
    از اونجایی که مردم الآن با دستگاه های مختلفی نت گردی می کنن، قراره طراحی واکنش گرا هم حالا حالاها بمونه. این طراحی ها از اون جهت که نیاز به توسعه سایت برای دستگاه های مختلف رو مرتفع کردند، نرخ خروج رو کاهش میدن (که خیلی هم برای سئو و تقویت نرخ تبدیل اهمیت داره) به علاوه اینکه باعث متحدالشکل شدن سایت تو همه دستگاه ها میشه.
    اگه یه سایت فعال برای کامپیوتر رومیزی و تلفن همراه دارید، باید برای هر دو بروزرسانی های جدا انجام بدید، و ممکنه باز هم نتایج ضعیفی بگیرید، یا متحمل هزینه های اضافی بشید. اما با طراحی واکنش گرا همه این مسائل حل میشن.
    گروه دارکوب با داشتن متخصصان حرفه ای و با تجربه طراحی بیش از 2000 سایت در طول 14 سال میتونه با آشنایی کامل با مدیاکوئری، CSS، جاوااسکریپت و کدهای دیگه، بهترین سایت های واکنش گرا رو طراحی کنه و توقعات دقیق ترین و کمال گراترین مشتری ها رو هم مرتفع کنه. برای مشاوره تماس بگیرید.
    سورس:طراحی سایت دارکوب sitedesign.joomir.com
    طراحی سایت واکنش گرا
    sitedesign.png
  • balavipourali
    balavipourali
    شنبه 10 مهر 1395 - 23:09

    تغییرات الگوریتم ها و عوامل رتبه بندی در سئو
    قوانین مسیر: تغییرات الگوریتم ها و عوامل رتبه بندی سئو
    تعیین عواملی که باعث رتبه گرفتن سایت های رتبه بالا شدن، میتونه منجر به موفقیت یا شکست سایت بشه. یکی از سوالایی که ما تقریبا هر روز از مشتری هامون میشنویم اینه که گوگل هنوز هم از متاکلیدواژه ها برای سئو استفاده می کنه یا نه و همشون هم بلااستثنا وقتی بهشون میگیم "نه" خیلی تعجب می کنن.
    حوالی سال 1378 بود که گوگل یه مقاله داد بیرون و اعلام کرد که دیگه از متاکلیدواژه ها برای رتبه دهی سایت ها استفاده نمی کنه و گفت که در آینده هم این رویه تغییر نخواهد کرد. البته در اصل امکانش هست که بخوان دوباره این روش رو تو داده های بعدیشون امتحان کنن، اما تا الآن که سال 1395 باشه، هنوز هم از متاکلیدواژه ها (تک واژه ها) برای رتبه بندی استفاده نکردن. در واقع هیچ موتور جستجویی این کارو نکرده.
    نظر یاهو درباره متاکلیدواژه ها چیه؟
    موتور جستجوی یاهو اعلام کرده که هنوز تگ های متاکلیدواژه رو فهرست می کنن، اما کمترین اهمیت رتبه بندی رو تو سیستمشون به این تگ ها اختصاص میدن. بهترین کار اینه که همینطور معمولی، کلیدواژه ها رو تو متن محتوای صفحه بکار ببرید. وبلاگ نویس ها و نویسنده های حرفه ای هم با همین روش مطالب جذاب و پرمخاطبشونو مینویسنن. یعنی به جای اینکه الکی فقط کلیدواژه ها رو توی متن بچپونن، نوشته هاشونو به کلیدواژه های سایت ارتباط میدن تا اینطوری نوشته ها جذاب تر باشن و بیشتر مخاطب جذب کنن.
    علاوه بر این، یاهو خودش هم گفته که با چپوندن کلیدواژه ها توی متن نمیتونید رتبه بگیرید. درواقع، این روش کمترین اثر رو داره و برعکس، رتبه سایت رو پایین میاره. اگه بخوام خلاصش کنم، موتور جستجوی یاهو، هیچ اهمیت و ارزشی برای تگ های متاکلیدواژه قائل نیست. البته گفته که اگه سایت نتونه از راه های دیگه هیچ رتبه ای بگیره، این تگ های کلیدواژه رو اثر میده اما در هر حال این تگ ها رتبه رو پایین میارن.
    نظر بینگ درباره متاکلیدواژه ها چیه؟
    بینگ هم دقیقا مثل یاهو، اعلام کرده که دیگه از تگ متاکلیدواژه ها برای رتبه بندی استفاده نمی کنه. تگ های کلیدواژه ها فقط بعنوان آخرین راه حل، وقتی دیگه هیچ چیز دیگه ای تو سایت نباشه، استفاده میشن. درواقع مدیران سایت ها باید با استفاده از جملاتی که تو همین صحبت کردن طبیعی استفاده می کنیم، سایتشونو توسعه بدن تا مطالبی که ارائه میدن طبیعی جلوه کنه. به عبارت دیگه اگه بخواهید مصنوعی کلیدواژه ها رو به زور توی متن های سایت جا کنید، بدتر میشه و روی سئوی سایتتون اثر منفی میذاره. دیگه نظریه ای که پشت تگ های کلیدواژه بود تاریخ گذشته است و توی بازار امروز اگه ازشون استفاده کنید باید بگم ریستک بزرگی کردید.
    مواظب شرکت های کلاهبرداری که مدیران سایت ها رو طعمه قرار میدن باشید
    خیلی از مشتری هام میگفتن که شرکت های سئو باهاشون تماس گرفتن و ادعا کردند که رتبشونو با دستکاری کلیدواژه ها و روش های سئوی کلاه سیاه بالا میبرن. خیلی از این شرکت ها قانونی نیستن و میخوام بهتون هشدار بدم که مواظب باشید. مطمئن ترین کار اینه که مستقیم برید سراغ خود گوگل یا یه موتور جستجوی بزرگ و راه حل های خودشونو بخونید. خیلی وقتا وعده هایی که تو تبلیغات ایمیلی و تلفنی و اینور و اونور میخونید ممکنه همش فریب و حقه باشه، مواظب باشید.
    روش هایی که سایت هایی که رتبه های بالا گرفتند، به کار بردند:
    صفحات کاربرپسند هستند و راحت خونده میشن.
    عکس های بسیار زیبا و عالی برای فروش بیشتر.
    تجربه کاربری روی طراحی و عملکرد سایت تمرکز داره.
    سایت های درجه یک به طور مرتب بروز میشن و مرتبا مطالب مرتبط با کارشون رو تو سایت قرار میدن (روش طبیعی).
    مطالب وبلاگ باید به شکل طبیعی نوشته شده باشه (کپی و پیست نباشه).
    نباید توی یک سایت دو صفحه مشابه با محتوای یکسان وجود داشته باشه.
    صفحه نخست سایت باید امکانات خاصی به کاربر ارائه بده که به کاربر کمک کنه و از سردرگمی درش بیاره. مثلا به کاربر بگید حالا که اومده تو این سایت، چی کار باید بکنه.
    نظام فهرست ها باید بروز باشه و صفحات به آسونی مسیریابی بشن.
    ممنون که باهامون همراه بودید. دوباره برگردید تا از مطالب جدید سایت دارکوب استفاده کنید.
    سورس:طراحی سایت دارکوب sitedar.com sitedar.com/en/
    عوامل رتبه بندی در سئو
    sitedesign.png




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی