Loading...

  • فرزاد
    فرزاد
    دوشنبه 26 مهر 1395 - 04:03

    اصول طراحی سایت (767 بازدید)


    طراحی سایت به عملیات ایجاد سایت های اینترنتی گفته می شود که توسط طراحان وب سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی تحت وب انجام می پذیرد. زبان برنامه نویسی که مرورگرهای وب صفحات سایت را نمایش می دهند HTML می باشد و طراح سایت با استفاده از HTML وب سایت شما را کد نویسی می نماید و توسط CSS ظاهر آن را کنترل می نماید و طرح خاصی را پیاده سازی می نماید. در حقیقت HTML و CSS دو جزو اصلی هر وب سایتی می باشند که هر طراح وبی می بایست آن را بداند. طراحی وب سایت پیاده سازی اولیه صفحه را توسط HTML انجام می دهد و سپس توسط CSS آن را فرمت بندی می نماید و تصاویر را نیز در وب سایت اضافه می نماید.
    دامنه
    هر وب سایت نیاز به آدرسی دارد که به آن دامنه گفته می شود به عنوان مثال آدرس وب سایت واحد طراحی دارکوب www.sitedar.com می باشد و در حقیقت دامنه به همین آدرس گفته می شود. ثبت دامنه خود را می توانید از طریق شرکت های ثبت دامنه و هاستینگ و همچنین شرکت های طراحی سایت انجام دهید که می توانید دامنه را به صورت یکساله و یا چند ساله ثبت نمایید و در زمان اتمام اعتبار مجدد می توانید دامنه خود را تمدید نمایید. البته بهتر است کلیه موارد وب سایت خود را در یک جا متمرکز نمایید و کل مسئولیت وب سایت خود را به یک شرکت محول نمایید. دامنه شما می تواند ir و یا com و همچنین سایر پسوندها باشد که در بخش های بعدی به آن خواهیم پرداخت.
    هاست
    هر دامنه نیاز به فضایی دارد که فایل های سایت طراحی شده می بایست در آن بارگذاری گردند و به این فضا هاست گفته می شود. هاست در حقیقت به فضای میزبانی وب سایت گفته می شود که با زبان ساده فضایی از کامپیوتر سرور می باشد که مسئولیت نگهداری فایل های وب سایت شما می باشد و دامنه بر روی آن پارک می گردد و در نتیجه وب سایت شما راه اندازی می گردد. دامنه معمولا توسط دو آدرس به نام دی ان اس که آدرس های شبیه ns1.joomir.com و ns2.joomir.com می باشند بر روی سرور پارک می گردند. هاستینگ نیز به مانند دامنه می توانید یکساله و یا چند ساله باشد که در زمان رسیدن موعد انقضاء مجدا می توانید آن را تمدید نمایید. پکیج های وب هاستینگ معمولا بر اساس میزان فضای سرور تقسیم بندی می گردند که در بخش های بعدی به آن خواهیم پرداخت.
    بارگذاری وب سایت
    پس از ثبت دامنه و اختصاص هاستینگ طراحی وب سایت در اردبیل می تواند فایل های سایت طراحی شده را بر روی سرور بارگذاری نماید تا زمان که آدرس وب سایت در مرورگر وارد شد سایت طراحی شده شما بالا بیاید که طراح معمولا کار بارگذاری سایت را از روش های مختلفی انجام می دهد.
    طراحی سایت استاتیک
    طراحی سایت در اردبیل استاتیک به روشی از طراحی وب سایت گفته می شود که در آن وب سایت سیستم مدیریت محتوا ندارد و صرفا با استفاده از HTML و CSS راه اندازی می گردد. این نوع سایت ها کنترل پانلی برای ویرایش محتوای وب سایت ندارند و در صورتی که نیاز به تغییری در آینده بر روی وب سایت بود حتما می بایست توسط طراح سایت انجام گردد. در مقابل سایت های استاتیک سایت های دینامیک وجود دارد که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.
    طراحی سایت داینامیک
    طراحی سایت داینامیک به روشی گفته می شود که در آن وب سایت دارای کنترل پانل برای مدیریت آن می باشد که صاحب وب سایت می تواند با آموزشی که از طراح وب سایت می بیند مطالب وب سایت را مدیریت نماید. طراحی سایت های دینامیک با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای موجود و یا از پایه توسط زبان های برنامه نویسی تحت وب سمت سرور نظیر PHP و ASP.NET نوشته می شوند. امروزه سایت های دینامیک با توجه به مزایای آن نسبت به استاتیک طرفدار بیشتری دارند و سایت های استاتیک بسیار کمتر از قبل ایجاد می گردند.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی