Loading...

  • فرزاد
    فرزاد
    سه شنبه 18 آبان 1395 - 01:57

    همه چیز دربـاره ایـنستاگرام (930 بازدید)


    در این مطلب سعی میکنیم تا شما دوستان عزیز را با همه چیز در رابطه با برنامه اجتماعی اینستاگرام بیشترآشنا کنیم.در ادامه این نوشته به داستان پیدایش اینستاگرام , معرفی برخی افراد مشهور ایرانی حاضر در این برنامه و … خواهیم پرداخت.
    دانلود اینستاگرام
    instagram-080216.jpg

    takandroid.com

    ایـن روزها حال و احوال کردن؛ خبر دار شدن از زندگـی ‌ و خلاصه ابراز دوستی و دشمنی‌هایمان محدود شده هست به فضای مجازی؛ حتی بعضی در ایـن فضا کسب و کار می‌کنند و به همین دلیل هست که جهان مجازی جزو لایـن فک زندگـی اکثر اشخاص جامعه شده است .
    ایـنستاگرام یکـی از محبوب‌ترین شبکه‌های مجازی هست که در بین جوانان ایرانی طرفداران بسیاری پیدا کـرده است؛ شبکه اجتماعی که امکان آپلودکردن تصویر را برای کاربران فراهم می‌کند. ایـن ستاگرام در مدت ۴ سـال توانست بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال به خود جذب نماید و پیش بینی‌ها حاکی از ایـن هست که چنانچه ایـن ستاگرام همین رشد را حفظ نماید در مدت کوتاهی تعداد کاربرانش از فیس بوک پیشی خواهند گرفت. قصد داریم در ایـن گزارش همه نکات با ارزش ایـن ستاگرام را برایتان شرح دهیم؛ از بایدها و نبایدهای ایـن شبکه اجتماعی گرفته تا مشهور ترین و پر طرفدارترین آن.
    قصه پیدایش ایـن ستاگرام

    ایـنستاگرام در سان فرانسیسکوی آمریکا شکل گرفت؛ وقتی که کوین سیستروم و مایک کریگر تصمیم گرفتند پروژه عکاسی تلفن همراه را با اچ تی ام ای ۵ همراه کنند. نام ایـن ستاگرام از تلفیق دو کلمه instant camera به معنای عکاسی در لحظه و telegram به معنای تلگراف تشکیل شده است . قصه شکل گیری ایـن ستاگرام در نوع خود جذاب است .
    در سـال ۲۰۱۰ که استفاده از آیفون رونق پیدا کـرده بود اکثر نرم افزارهای گوشی همراه مورد دقت مردم قرار گرفت یکـی از ایـن نرم افزارهای محبوب FourSquare بود که امکان معین کردن محل و بـار گذاری عکس را برای کاربر فراهم می‌کرد. سیستروم و کریگر تصمیم گرفتند یک ورژن پیشرفته از ایـن نرم افزار را به بازار ارائه کنند و حاصل کار آنها Burbn بود؛ اما ایـن دو مهندس رایانه در مدت کوتاهی درپیدا کردن د که در ایـن نرم افزار آپلود کردن عکس هست که برای کاربران جذاب هست و همین ایده‌ای شد برای شکل گیری ایـن ستاگرام.
    سیستروم و کریگر بعد از ایـن که شرکتی که در آن مشغول به کار بودند را رها کردند تمام کوشش خود را به کار بستند تا ایـن ستاگرام همـان ی باشد که کاربران از آن انتظار دارند. آنها به مرور فیلترهای متفاوت عکاسی را به ایـن اپ اضافه کردند و همین شد رمز موفقیت آنها.
    کاربران ایـن شبکه مجازی با استفاده از چند فیلتر آسان می‌توانند عکس‌های خود را حرفه‌ای تر کنند و از طرف دیگـر در ایـن ستاگرام همه چیز شسته و رفته و در یک کلام آسان است . شما برای کار با ایـن شبکه اجتماعی نیاز به دانستن اصول پیچیده ندارید و در سه وهله می‌توانید عکس خود را منتشر بکنید .
    توصیه ای که نمی‌شد رد کرد!

    سیستروم و کریگر تنها چند ماه بر روی ایـن نرم افزار صرف کردند و بر خلاف انتظار آنها در روز اول عرضه ایـن ستاگرام ۲۵ هزار نفر ایـن اپ را دریافت کردند و ایـن موج کاربران برای مدتی در کارکرد ایـن ستاگرام اختلال ایجاد کرد اما ایـن مسائل به زودی حل شد. در واقع هر چه کیفیت دوربین گوشی‌ها ارتقا پیدا می‌کرد کاربران ایـن ستاگرام افزوده شدن می‌پیدا کردند.
    در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۱۲ ایـن ستاگرام برای گوشی‌های اندروید ورژن ۲٫۲ خود را عرضه کرد و در کمتر از یک روز ایـن ورژن بیش از یک میلیون بـار دریافت شد و همـان هفته ایـن شرکت ۵۰ میلیون دلار افزوده شدن سرمایه داد و روند رشد ایـن شرکت به قدری بود که ۵۰۰ میلیون دلار در بازار بورس قیمت گذاری شد. در طول چند ماه آینده ایـن ستاگرام بیش از یک میلیون بـار در گوگل جست و جو شد و جزو ۵ نرم افزاری هست که بیش از یک میلیون رای مثبت در گوگل به آن داده شده است .
    فیس بوک که شاهد افزوده شدن محبوبیت ایـن ستاگرام بود تصمیم گرفت به هر قیمتی که شده ایـن شرکت را خریداری نماید و ایـن معلت ه در تاریخ تکنولوژی جهان برای همواره جاودانه شد.
    فیس بوک توصیه خرید ایـن ستاگرام را به همراه ۱۳ کارمند آن به ارزش ۱ میلیارد دلار پول نقد و سهام در ماه آوریل سـال ۲۰۱۲ مطرح کرد. یکـی از شرط‌های ایـن معلت ه ایـن بود که مدیریت ایـن ستاگرام همچنان مستقل از فیس بوک عمل نماید . ایـن معلت ه در دفتر تجارت بریتانیا در ۱۴ اوت ۲۰۱۲ رسمی شد و قرار داد رسمی در ۶ سپتامبر ۲۰۱۲ منعقد شد. یک میلیارد دلاری که فیس بوک برای خرید ایـن ستاگرام خرج کرد در واقع یک چهارم سرمایه نقدی ایـن شرکت بود و همین نشانگر ارزش ایـن ستاگرام برای بزرگترین شبکه مجازی جهان ست .
    مارک زوکربرگ مدیر فیس بوک در مورد مالکیت ایـن ستاگرام بیان کرد: « ما متعهد می‌شویم که ایـن ستاگرام به عنوان یک شرکت مستقل به رشد خود ادامه دهد». به هر حال چیزی که در مورد ایـن ستاگرام معین هست ایـن هست که یک ایده ناب توانست در وقت مناسب کاربران تلفن همراه و فضای مجازی را به خود جذب نماید و در مدت بسیار کوتاهی برای صاحبان ایده پول و شهرت زیادی به ارمغان آورد.
    stock-photo-chiang-mai-thailand-april-a-man-trying-to-log-in-instagram-application-using-apple-273074072.jpg
    راه اندازی ایـنستاگرام

    ۱٫ برای استفاده از نرم افزار ایـنستاگرام شما به یک گوشی؛ تبلت اندرویدی؛ آیفون؛ آیپاد و یا یک رایانه نیاز دارید.
    ۲٫ آخرین ورژن اپلییکشن ایـن ستاگرام برای اندورید را می‌توانید از بازار ساخته بکنید و برای محصولات اپل به صورت رایگان ایـن برنامه در اپ استور به اشتراک گذاشته شده است .
    نکته: چنانچه از لپ تاپ یا رایانه برای ورود به ایـن ستاگرام استفاده می‌کنید نمی‌توانید عکس جدید در ایـن شبکه بگذارید بلکه تنها می‌توانید عکس‌های دیگـر ان را لایک و یا کامنت بگذارید.
    اینستاگرام , حذف اکانت تلگرام , دانلود تلگرام , هشتگ در اینستاگرام , کانال تلگرام , دانلود اینستاگرام , حذف اکانت تلگرام , دانلود اینستاگرام , کانال تلگرام

    ۳٫ عضویت در ایـن ستاگرام بسیار آسان هست شما یک تصویر را برای پروفایتان انتخاب کـرده و یک توضیح کوتاه تا ۱۵۰ کلمه در مورد خودتان می‌نویسید و یا وب سایتتان را در آن معرفی می‌کنید.
    ۴٫ بعد از بازکردن اکانت بایستی به نکات امنیتی دقت کنید. پروفایل ایـن ستاگرام به صورت پیش فرض در حالت قابل مشاهده برای عموم قرار دارد یعنی هر کسی که اسم شما را جست و جو نماید می‌تواند عکس‌های شما را ببیند. اما جای استرس نیست چون تولید کنندگان ایـن نرم افزار به حریم خصوصی کاربران دقت کـرده ‌اند و شما می‌توانید در پارت تنظیمات پروفایل عکس‌های خود را خصوصی بکنید . به ایـن ترتیب تنها کسانی که با اجازه شما به صفحه ایـن ستاگرام دسترسی دارند می‌توانند عکس‌هایتان را مشاهده کنند. علاوه بر ایـن شما می‌توانید در پارت گزینه‌ها بقیه تنظیمات ایـن ستاگرام خود را از قبیل صدای پیغام‌ها؛ اشتراک گذاری و امکان ذخیره کردن و غیره را تنظیم بکنید .
    ۵٫ در نوار پایین صفحه ایـن ستاگرام دکمه وسط مربوط به شروع عکاسی و یا ویدئو برداری است . شما می‌توانید در ایـن پارت در لحظه عکاسی بکنید و یا از عکس‌های موجود خود؛ یکـی را به اشتراک بگذارید.
    ۶٫ ویرایش تصویر یکـی از قابلیت‌های هیجان انگیز ایـن نرم افزار است . بعد از انتخاب عکس ایـن ستاگرام خود به خود شما را به صفحه ویرایش راهنمایی می‌کند در ایـن پارت شما با وسائل ک‌های بسیاری برای دستکاری عکس رو به رومی باشید ؛ توصیه ما ایـن هست که همه آنها را اعمال بکنید تا تغییرات عکس‌تان را به خوبی ببیند. اما عکاس‌های حرفه‌ای به خوبی کارکرد هر کدام از ایـن گزینه‌ها را می‌دانند اما چنانچه شما یک کاربر آسان می باشید همین که بدانید هر کدام از ایـن وسائل ها چه تاثیری بر عکس شما می‌گذارد ضروری است .
    دکمه خورشید نور و کنترهست تصویر را به صورت اتوماتیک تنظیم می‌کند. مورد Straighte برای صاف یا کج کردن تصویر است؛ همین طور شما در Brightness می‌توانید تنظیمات روشنایی عکس را تغییر دهید. Contrast جهت تنظیم کنترهست یا تضاد است . چنانچه قصد دارید درجه گرمی رنگ‌ها را تغییر دهید راهش استفاده از وسائل Warmth هست و برای اشباع رنگ Saturation کمک بزرگی است . Highlights شدت روشنایی بخش‌های روشن تصویر را تنظیم می‌کند و Shadows مربوط به بخش‌های تاریک است .
    چنانچه دوست دارید یک هاله تاریک در اطراف تصویر بدهید Vignette چاره کار است . زوم کردن تصویر به وسیله دوربین‌های پیشرفته میسر هست اما ایـن ستاگرام به وسیله وسائل ک Tilt Shift امکان فوکوس کردن تصویر به شکل خطی و یا دایره‌ای را برای شما فراهم کـرده است . وسائل Sharpening تیز کردن لبه‌های تصویر و کلا ح تار بودن عکس را بر عهده دارد.
    نوجوانان کاربران بنیادی ایـن ستاگرام

    شرکت سرمایه گذاری پیپر با انجام یک نظـر سنجی در بین ۷۲۰۰ نوجوان آمریکایی به ایـن نتیجه رسید که ایـن ستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در بین ایـن گروه سنی است . نتایج ایـن نظـر سنجی نشان داد که ۷۳% از نوجوانان در جواب به ایـن سئوال که تلفن بعدی آنها چه خواهد بود؛ مورد آیفون را انتخاب کردند و ۱۹% اندروید را ترجیح دادند. نتایج مطالعات نشان داد که گرچه همه ایـن دانش آموزان اکانت شبکه‌های اجتماعی متفاوتی از قبیل توییتر و فیس بوک را دارند اما کار عمده آنها در شبکه ایـن ستاگرام است .
    در جواب به ایـن سئوال که چرا نوجوانان ایـن ستاگرام را به فیس بوک ترجیح می‌دهند بایستی گفت ایـن شبکه اجتماعی بسیار ساده‌تر از فیس بوک هست و دردسرهای آن را ندارد پس گرایش نوجوان‌ها به اشتراک گذاری عکس در ایـن ستاگرام بالاتر است . بیخود نبود که فیس بوک برای خرید ایـن ستاگرام حاضر به پرداخت مبلغی کلان شده بود و رشد کاربران ایـن ستاگرام نشان داد که ارزش سرمایه گذاری را داشت.
    مشهور ترین‌های ایـن ستاگرام

    در مدت کوتاهی از وقت پیدایش ایـن ستاگرام ایـن شبکه اجتماعی ستاره‌های جهان ی سیاست؛ هنر و تجارت را به خود جذب کرد. اکثر ستاره‌ها روزانه در ایـن فضای مجازی عکس‌هایی از زندگـی شخصی و یا کاری خود منتشر می‌کنند که برای مخاطبان بسیار جذاب است . لئوناردو دیکاپریو یکـی از اولین ستاره‌های سینمـا بود که به ایـن شبکه‌ی اجتماعی پیوست و او یکـی از کاربران فعال ایـن شبکه به شمار می‌آید.
    دی کاپریو سخنرانی خود در ساوقت ملل را برای تغییرات آب و هوایی در ایـن شبکه قرار داد. بـار ک اوباما رئیس جمهور آمریکا در صفحه ایـن ستاگرام عضو هست و هر از چندگاهی عکس‌هایی از بودن ش در جلسات کاری منتشر می‌کند. در بین مشهور ترین‌های فیس بوک خوانندگان پاپ بسیاری وجود دارد از جمله کریس بروان؛ هری استایلز؛ اسنوپ داگ و جاستین بیبر که طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کـرده ‌اند. شرکت آی مدیا یک شرکت کسب و کار آنلایـن هست که بیش از ۲ میلیون دنبال کننده دارد. آریانا گراند بازیگر آمریکایی یکـی از محبوب‌ترین‌هاست .
    در بین مشهور ترین شخصیت‌های عضو در شبکه ایـن ستاگرام می‌توانیم به ستاره‌های سینمـا اشاره کنیم؛ بهرام رادان؛ الناز شاکر دوست؛ مهناز افشار؛ بـار ان کوثری؛ محمدرضا گلزار؛ بهاره رهنما؛ مهراب قاسم خانی؛ پگاه آهاسترس از هنرپیشه‌هایی می باشند که به خوبی توانستند در صفحه ایـن ستاگرام بدرخشند. از سیاستمداران بایستی به حسن روحانی رئیس جمهور اشاره کرد که در ایـن صفحه عضو هست و آیت الله هاشمی رفسنجانی هر از چندگاهی در صفحه شخصی خود به انتشار تصویر می‌پردازد.
    برای دانلود اینستاگرام کلیک کنید




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی