Loading...

  • فرزاد
    فرزاد
    شنبه 22 آبان 1395 - 02:12

    معرفی مودم TP-LINK Archer MR200 Dual-Band Wireless AC750 4G LTE Modem Router (786 بازدید)

    در این مطلب میکوشیم تا شما دوستان عزیز را با یک مودم 4g یعنی مودم روتر Archer MR200 که در حقیقیت یک روتر بی‌سیم خانگی است که امکان استفاده از اینترنت 4G در آن فراهم شده‌ است بیشتر آشنا کنیم.
    digimobileco
    Computer-Network-Modem-Router-TP-LINK-Archer-MR200c5a415.jpg
    آیا می‌توانید جهانی بدون ایـنترنت را تصور بکنید ؟
    جهان ی بدون ایمیل و پیغام فوری (IM)و بدون یوتیوب و فیسبوکو بودن تلگرام و ایـن ستاگرام را چطور؟
    مسلما زندگـی آنهایی که در حال مطالعه ایـن نوشته می باشند آن‌قدر با ایـن ترنت عجین شده‌ که حتی نمی‌توانند در مورد نبودن‌اش فکر کنند و چنین تصوری برایشان آزاردهنده است . جامعه‌ی امروزی خود را با وجود ایـن ترنتو از گسسته نمی‌بیند و حتی پسربچه 10 سـال ه‌ی ایرانی می‌تواند به راحتی و تنها با استفاده تلفن همراه متصل به ایـن ترنت خود با دوست صمیمی‌اش در استرالیا رابطه اسکایپی برقرار نماید . بلهو همه از محقق شدن چنین اتفاقی شادمان می باشند و به همین دلیل و ضریب نفوذ ایـن ترنت در بین جوامع روز به روز بیشتر می‌شود.
    اما اتصال مودم ۴g ایرانسل به ایـنترنت سوای نیاز به رایانه و تلفن همراه یا تبلت و به بستر رابطه ی نیاز دارد. یکـی از ایـن بسترهای رابطه با ایـن ترنت که مدت‌ها از پیدایش و ورود آن می‌گذردو سرویس ADSL است . اما ایـن سرویس با وجود ارزانی و همه‌گیر بودن‌اشو با محدودیت‌هایی از قبیل استفاده از فیبرنوری یا کابل مسیو پشتیبانی سرویس‌دهنده مورد نظـر (ISP) از محل سکونت کاربر و مسائل ی از ایـن دست روبرو است .
    در چند سـال اخیر با پیشرفت شبکه‌های مخابراتیو شاهد ورود نوع جدیدی از رابطه ایـن ترنتی به کشور بوده‌ایم که با وجود عرضه‌ی همراه با تاخیرش در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و امریکاییو اتفاق خوشایـن دی قلمداد می‌شود. ایـن نوع رابطه ایـن ترنتی که بر بستر داده‌های بی‌سیم و با استفاده از آنتن‌های BTS کار می‌کندو سبب می‌شود حتی در حال حرکت به ایـن ترنت متصل باشیم و برای استفاده از ایـن ترنتو خود را به وقت و محل خاصی محدود نکنیم.
    هرچند فلسفه‌ی به وجود آمدن ایـن نوع رابطه دادهو ایجاد امکان استفاده از رابطه ایـن ترنتی روی تلفن‌های همراه بودهو اما شرکت‌های فعال در تولید تجهیزات مخابراتی به ایـن فکر افتادند تا امکان استفاده از آن را به وسیله‌ی دستگاه‌های مستقل ایجاد کنند؛ ایـن شد که مودم‌های 3G و 4G راهی بازار شدند. یکـی از ایـن تجهیزات مستقلو مودم روتر Archer MR200 از شرکت تی‌پی-لینک (TP-LILNK) است .
    طراحی بدنه
    مودم روتر Archer MR200 در حقیقیت یک روتر بی‌سیم خانگی هست که امکان استفاده از ایـن ترنت 4G در آن فراهم شده‌است . ظاهر دستگاهو شباهت زیادی با بقیه محصولات سری آرچر (Archer) شرکت سازنده دارد و از همـان زبان طراحی برای تهیه بدنه‌ی ایـن محصول استفاده شده‌است . چنانچه شخصی را به صورت تصادفی روبروی Archer MR200 قرار دهیمو به هیچ وجه تصورش را نمی‌کند که ایـن دستگاه یک مودم 4G باشد و در برترین شرایطو آن را یک مودم ADSL یا یک روتر بی‌سیم خواهد دانست. ابعاد محصولو نوع قرارگیری آنتن‌هاو محل نشانگر ‌های LEDو پنل پورت‌های پشتیو همه و همه به مودم‌های ADSL شبیه می باشند .
    مگر ایـن که با دقت زیاد در پنل پشتی بتوانید شیار سیم‌کارت را پیدا بکنید ! بدنه‌ی Archer MR200 با استفاده از یک پلاستیک مرغوب مشکی‌رنگ ساخته شده‌است . ایـن بدنه با وجود ایـن که از جنس پلاستیک براق استو خط و خش را به خود جذب نمی‌کند و تنها مشکل‌اشو مساله ذاتی پلاستیک‌های براق در جذب اثر انگشت است . اما با در نظـر گرفتن ایـن که یک مودم خانگی مثل یک تلفن همراه نیست که دایما بخواهیم آن را در دست بگیریم و جابه‌جایش کنیمو نمی‌توان ایـن مورد را به عنوان نقطه‌ی ضعفی برای محصول به شمار آورد.
    در پارت روبرویی دستگاهو مجموعه‌ای از نشانگر های LED به چشم می‌خورند. از چپ به راستو شاهد LED پاورو اتصال به ایـن ترنتو فعال بودن اتصال 4Gو روشن بودن قابلیت بی‌سیم (Wi-Fi)و اتصال کابل LANو روشن شدن قابلیت اتصال سریع WPS و نشانگر کیفیت سیگنال دریافتی هستیم. بخش LEDهای نشانگر قدرت سیگنالو حاوی چهار عدد LED هست که با روشی مشابه تلفن‌های همراهو میزان آنتن را با استفاده از چهار خط نشان می‌دهد؛ به طوری که چهار خط کامل نشان‌دهنده دریافت قوی‌ترین سیگنال و یک خطو نشان‌دهنده ضعیف‌ترین سیگنال دریافتی است .
    در مورد نشانگر LANو تنها از یک LED برای چهار پورت LAN استفاده شده‌است . از آنجایی که استفاده از یک LED اختصاصی برای هریک از پورت‌های LAN به شلوغی بیش از میزان پنل جلویی منجر می‌شدو ایـن تصمیم تی‌پی-لینکو تصمیمی کاملا قابل درک هست و اما قابل دفاع. به ایـن ترتیبو چه از یک پورت LAN استفاده بکنید و چه از هر چهار پورت آنو تنها یک LED در پنل جلویی روشن می‌شود.
    اما در مورد نشانگر فعال بودن 4Gو هیچ ابتکاری به کار نرفته و تنها روشن شدن یک LED سادهو کاربر را از برقراری چنین اتصالی مطلع می‌کند. انتظار داشتیم حداقل دو فلش جهت‌دار به سمت بالا و پایین روی ایـن LED به کار می‌رفت تا وقت ارسـال و دریافت داده معین باشد. باقی نشانگر ها کاملا طبیعی می باشند و نکته‌ی بخصوص و قابل به بیانی ندارند. ای‌کاش در چنین محصول باکیفیتی از یک نمایشگر گرافیکـی و حتی از نوع تک‌رنگ استفاده می‌شد تا بتوان اطلاعات زیادتری را پیگیری کرد.
    fea263ff-d98f-4e9a-90ae-0dd85f15eab5.jpg
    در پنل پشتی و به ترتیب از چپ به راستو سوکت فیش آداپتور برقو دکمه پاورو چهار عدد پورت LAN از نوع 10/100 مگابیتیو دکمه WPS / Resetو دکمه روشن و خاموش کردن Wi-Fi و در نهایت شیار سیم‌کارت قرار گرفته‌اند که دو عدد کانکتور مادگی SMA در چپ و راستو مجموعه‌ی ایـن پورت‌ها را تکمیل می‌کنند. از بین چهار پورت LANو یک عدد از نوع LAN / WAN هست که می‌توان از آن برای اتصال دادن دستگاه به مودم‌های کابلی ADSLو اتصال به آنتن‌های پوینت تو پوینت ایـن ترنت و مسائل ی از ایـن قبیل استفاده کرد. اما در مورد سیم‌کارت مورد نیاز برای استفاده در MR200 Archerو دست‌تان کاملا باز هست و می‌توانید از سیم‌کارت تمام اپراتورهای ایران و بقیه کشورها در آن استفاده بکنید ؛ یعنی چنانچه روزی قصد مهاجرت به کشور دیگـر ی را داشتیدو نیازی نیست با مودم‌تان خداحافظی بکنید و تنها با نصب یک سیم‌کارت جدیدو می‌توانید از ایـن مودم در هر نقطه‌ی دیگـر ی از جهان بهره ببرید.
    ffc16a67-e648-46bb-bc79-76f61b6a5b54.jpg
    MR200 Archer از سیم‌کارت‌های 4G پشتیبانی می‌کند و می‌توان از سرعت بالایی که ایـن سیم‌کارت‌ها ارایه می‌دهندو در دستگاه‌های متصل به مودم استفاده کرد. پشتیبانی مودم MR200 Archer از شبکه 4G به معنای عدم پشتیبانی از سیم‌کارت‌های 3G و 2G نیست؛ چون هر نسل از شبکه‌های مخابراتیو از نسل‌های قبلی خود پشتیبانی می‌کنند. پس و حتی چنانچه هنوز نسبت به تعویض سیم‌کارت قدیمی خود با سیم‌کارت‌های جدید 4G اقدام نکـرده ‌ایدو باز می‌توانید چنین دستگاهی را ساخته بکنید .
    آنتن‌‌های بیرونی به کار رفته در ایـن دستگاهو برای تقویت سیگنال دریافتی سیم‌کارت به کار می‌روند و آنتن وای-فای نیستند.
    هر دو آنتن‌ بی‌سیم بیرونی به کار رفته در ایـن دستگاهو برای تقویت سیگنال دریافتی سیم‌کارت به کار می‌روند و مشابه آنتن‌های رایج مودم‌های ADSLو برای تقویت سیگنال وای-فای استفاده نمی‌شوند. عمل تقویت سیگنال بی‌سیم وای-فای توسط سه عدد آنتن داخلی انجام می‌شود.
    ایـن آنتن‌ها بر خلاف تصور عمومی جامعه مبنی بر ضعیف‌بودن آنتن‌های داخلیو عملکرد خوبی دارند و می‌توان در محدوده‌ی یک طبقه از آپارتمان یا شرکتو بازدهی خوبی را از آن‌ها دریافت کرد. شبکه‌ی بی‌سیمی که توسط ایـن مودم روتر ایجاد می‌شودو در دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز کار می‌کند.
    در فرکانس 2.4 گیگاهرتزو از استانداردهای بی‌سیم IEEE 802.11 b/g/n پشتیبانی می‌شود و حداکثر نرخ انتقال اطلاعات داخل شبکهو معادل 300 مگابیت بر ثانیه است؛ حال ایـن که در صورت استفاده از فرکانس 5 گیگاهرتزو استانداردهای IEEE 802.11 a/n/ac در دسترس خواهند بود و نرخ انتقال اطلاعات به 433 مگابیت بر ثانیه افزوده شدن پیدا خواهد کرد.
    عبـار تی که تی‌پی-لینک برای معرفی سرعت دستگاه عنوان کـرده و AC750 هست که بخش AC آنو نشان‌دهنده پشتیبانی از استاندارد IEEE 802.11 ac هست و بخش عددی که سریع انتقال داده اشاره داردو از حاصل جمع دو نرخ انتقال 300 و 433 به دست آمده و رو به بالا گرد شده‌است . وجود پشتیبانی از فرکانس 5 گیگاهرتز در ایـن مودم روترو اتفاق خوبی هست که در کمتر مودم سیم‌کارت خوری می‌توان از آن سراغ گرفت.
    ایـن فرکانسو برد زیادتری را در شبکه‌های بی‌سیم به همراه دارد و سرعت‌ انتقال داده‌ی بیشتر. در پارت پایین دستگاهو دو عدد سوراخ برای نصب روی دیوار در نظـر گرفته‌ شده‌هست تا بتوانید مودم‌تان را به راحتی روی دیوار منزل یا محل کارتان نصب کـرده و از شلوغی و بی‌نظمی‌های ناشی از قرارگرفتن دستگاه روی میز جلوگیری بکنید .
    منبع




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی