Loading...

  • somayye
    somayye
    جمعه 8 اردیبهشت 1396 - 06:08

    مفهوم انکر تکست در سئو سایت چیست و چرا مهم است؟ (382 بازدید)

    مفهوم انکر تکست در سئو سایت چیست و چرا مهم است؟
    انکر تکست مفهومی در سئو سایت و بهینه سازی موتور های جستجو میباشد .انکر تکست در واقع بخشی از متن قابل کلیک است که به عنوان یک هایپر لینک به صفحه وب دیگر و یا به سند دیگر اشاره می‌کند. به عبارت دیگر متن‌هایی که به مکان یا سند دیگر در وب لینک شده که به آن انکر تکست گفته می‌شود. یک انکر تکست را می‌توانید با استفاده از این کد HTML ساده ایجاد کنید
    Anchor Text
    seo-anchor-text01.jpg
    همانطور که بک ‌لینک‌ها در فاکتور رتبه‌بندی سئو سایت مهم هستند انکر تکست هم نقش مهمی را ایفا می‌کند. بنابراین یکی از مهمترین جنبه‌های بک لینک، انکر تکست است. اضافه شدن آنها می‌توانند به نفع موتورهای جستجو ‌و بهبود سئو سایت باشد به طوری که می‌توانند تعیین کنند لینک داده شده به صفحه در مورد چیست. قبل از بروزرسانی 2012 پنگوئن، گوگل از انکر تکست برای درک اینکه آیا وبسایت خاص مرتبط است یا نه استفاده می‌کرد. امروزه انکر تکست‌ها به عنوان یک راه بسیار خوب برای جریمه کردن وبسایت‌های موتور جستجو که بیش از حد بهینه‌سازی‌ شده باشند عمل می‌کنند؛ بهینه‌سازی بیش از حد زمانی اتفاق می‌افتد که سایت برای گوگل بسیار خوب باشد مثلا دارای بک‌لینک‌های هدفگیری شده زیاد باشد، از این رو باید برای هدف کسب رتبه در گوگل ساخته شده باشند، بنابراین اینکار از مرزهای تعیین شده گوگل فراتر می‌رود. انکر تکست نقش مهمی را در بهینه‌سازی موتور جستجو ایفا می‌کند. ممکن است لینک‌های انکر لینک‌های داخلی باشد؛ یعنی لینک به صفحه دیگر وبسایت شما شود و یا خارجی باشد که به وبسایت‌های دیگری لینک داده شود. با این حال، برای بهره‌مند شدن از آنها، لینک‌های انکر تکست باید مرتبط به محتوایی باشد که ایجاد شده است. به طور مشابه، بک‌لینک‌هایی باید از سایت‌های دیگر به صفحات شما لینک داده شود که مطمئن هستید مرتبط به محتوای آنها باشد.
    seo-anchor-text02.png
    یکی دیگر از دلایل مهم استفاده از انکر تکست این است که گوگل از لینک‌ها در وبسایت‌هایی با اعتبار بالا به عنوان شاخص ارزش گذاری استفاده می‌کند و به نظر می‌رسد در سایت‌های لینک داده شده چگونکی قابلیت اعتماد سایت شما را ارزیابی می‌کند. به این دلیل باید لینک به سایت‌های با اعتبار دومین بالا دهید و سعی کنید بک‌لینک‌هایی از منابع معتبر نیز جذب کنید. علاوه بر این، پست‌های مهمان در وبسایت‌های دیگر با اعتبار بالا یک راه عالی برای گرفتن بک‌لینک‌ها به سایت می‌باشد.
    موتورهای جستجو مانند گوگل به کلماتی که به نوعی از محتوا جدا شده باشند توجه خاصی خواهند داشت اما توجه و بررسی انها به این صورت میباشد که چگالی آن کلمه در کل متن شما را مورد بررسی میکنند و اگر از کلمات کلیدی در مطلب شما استفاده ی بهینه و مفید شده باشد به ان کلمه امتیاز مثبت میدهند و باعث میشود شما در کلمه ی ذکر شده در مقامی بالاتر از دیگران قرار گیرید.
    البته استفاده از انکر تکست برای سئو سایت بسیار مهم میباشد زیرا استفاده ی نادرست و اشتباه از ان منجر میشود کلمه برای اسپایدر به عنوان اسپم در سایت شما شناخته شود پس :
    حتما به کلماتی که لینک میدهید توجه داشته باشید که کلمه ی مورد نظر بیان گر محتوای شما باشد
    از تکرار مکرر لینک دادن خودداری کنید یک لینک دادن مفید و دقیق بهتر از چندین لینک دادن غیر اصولی مباشد.
    منبع : سئو سایت
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی