Loading...

  • azhin
    azhin
    یکشنبه 17 اردیبهشت 1396 - 22:27

    انواع طراحی سایت از دید طراحان (426 بازدید)


    انواع طراحی سایت از دید طراحان
    static-dynamic-1.jpg
    انواع طراحی سایت از دید طراحان
    : اگر بخواهیم برای شما کاربران عزیز یک تعریف کلی از طراحی سایت داشته باشیم باید بگوییم یک وب سایت مجموعه ای از فایل های گوناگون همانند متن های ، فایل های کدنویسی شده و عکس ها که برای استفاده ای خاص به حالت های مختلف با یکدیگر ترکیب می شوند ، می باشد . نهایتا این فایل ها بر روی یک رایانه قرار گرفته و توسط یک نام دامنه در فضای اینترنت شناخته می شوند . طراحی سایت ها به طور کلی بسته به نوع کد نویسی و کاربرد نهایی آن ها به چندین گروه بخش بندی می شوند . در ادامه به اختصار با این گروه ها آشنا خواهیم شد .
    وب سایت های استاتیک یا static website :
    وب سایت های استاتیک تنها یک بار طراحی شده و اطلاعات کارفرما در آن جای می گیرد . برای اعمال تغییرات در این دسته از وب سایت ها نیاز به یک طراح نسبتا حرفه ای می باشید . زبان برنامه نویسی که در این وب سایت ها استفاده می شود معمولا جاوا اسکریپت و html می باشد . لازم به ذکر است بدانید طراحی این گروه از وب سایت ها به شکل html ساده صورت می گیرد . از آن جایی که در طراحی سایت های استاتیک ، حجم کد ها کم می باشد از سرعت لود بالایی برخوردار می باشند . علاوه بر سرعت بارگذاری بالا ، خوانایی بهتر توسط ربات های موتور های جستجو گر نیز علتی برای دریافت بهترین امتیاز این وب سایت ها در نتایج موتور های جستجو می باشد .
    static-dynamic-2.jpg
    وب سایت های داینامیک یا dynamic website :
    در وب سایت هایی که به صورت داینامیک طراحی می شوند امکان دسترسی افراد غیر حرفه ای به سیستم مدیریت محتوای طراحی سایت وجود دارد . زبان برنامه نویسی استفاده شده در وب سایت های داینامیک متناسب با نیاز کارفرما متفاوت خواهد بود اما معمولا از زبان های php و asp.net استفاده می شود .
    در
    طراحی سایت
    داینامیک ابتدا اسکلت سایت تولید می شود و نهایتا محتوا و مطالب وب سایت توسط مدیریت وب سایت تغییر خواهد کرد . یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت های داینامیک عدم وجود محدودیت در افزودن یا حذف تصاویر ، صفحات و مطالب وب سایت می باشد .




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی