Loading...

  • youkabed
    youkabed
    سه شنبه 9 خرداد 1396 - 01:31

    نکاتی درمورد کاهش مصرف انرژی در خانه پیش ساخته (383 بازدید)

    با توجه به اینکه ویلاهای پیش ساخته میتوانند با کمترین هزینه و کمترین امکانات بهره وری مناسبی را برای یک خانواده به وجود بیاورند خود نقش مهمی در کاهش انرژی و زمان و هزینه دارند، اگر نکات ضروری در بخش تاسیسات رعایت نشود میتواند خود نیز یک هزینه اضافی را برای خانوار ایجاد کند. این مطلب برگرفته از سایت کانکس است .
    نکته اول: وسایل الکتریکی را از برق بیرون بکشید.
    کامپیوتر ، تلویزیون ، سه راهی ها ، دستگاه های کنترل از راه دور تا زمانی که به برق وصل هستند همگی برق مصرف میکنند.شارژ موبایل و سایر وسایل الکترونیکی نیز به همین گونه اند. پس هنگامی که قصد استفاده از آنها را ندارید، آنها را از برق خارج کنید. با این کار 5/1% از هزینه برق مصرفی خود را در ویلای پیش ساخته خود کم کرده اید.
    نکته دوم:از لامپ های فلوروسنت استفاده نمایید.
    لامپ های فلوروسنت 3/2 کمتر از لامپ های معمولی برق مصرف می کنند. جایگزین کردن این لامپ ها به جای لامپ های معمولی در لوسترها و مکان هایی که 5 یا بیشتر از 5 عدد لامپ لازم است میتواند هزینه برق مصرفی شما را تا 7/2 % داخل ساختمان پیش ساخته کاهش دهد.
    نکته سوم:شست و شوی ظرف های خود را با زیرکی انجام دهید.
    از ماشین های ظرفشویی برای شستن تمامی ظرف های خود " با ظرفیت کامل " استفاده کنید. همچنین برای خشک کردن آنها از گزینه (هواخشک کن=air-dry ) استفاده کنید. به طور متوسط ماشین های ظرفشویی ظرف ها را حرفه ای و تمیزتر از دست ها میشویند، زیرا آب را با دمای بالاتری برای شستن استفاده می کنند. این شیوه 1% از هزینه برقی مصرفی راکاهش می دهد. در سازه های ویلایی این قابلیت وجود دارد که برحسب هزینه و مارک و مدلی که مد نظرتان است ، فضایی برای قرارگیری ماشین ظرفشویی در نظر گرفته شود و یا ماشین ظرفشویی نصب و تعبیه شود. باز هم تاکید میکنیم برای کاهش مصرف انرژی از ماشین های ظرفشویی با ظرفیت کامل استفاده شود. .
    نکته چهارم:دمای آب را به 120 درجه فارنهایت برسانید.
    با کاهش دمای آب گرم کن گازی یا برقی از 130درجه فارنهایت به 120 درجه هزینه برق مصرفی خود را تا 5/1% الی 73/2 % کاهش دهید، البته دما را از 120 درجه کمتر نکنید تا از رشد باکتری ها جلوگیری کرده باشید.
    نکته پنجم:آبگرمکن خود را عایق بندی کنید.
    تانکر آبگرمکن خیلی شبیه ترموستات کار می کند ، البته مدل های استاندارد آن خیلی بیشتر گرما را هدر می دهند، پوشاندن تانکرها به وسیله جاکت های عایق بند ، روشی است که می تواند در کاهش پرت گرمایی کمک کنند. این کار 77/0% هزینه برق را کاهش می دهد. در سازه های پیش ساخته نیز میتوان با توجه به فضای موجود و هزینه در نظر گرفته شده برای این موضوع ، آبگرمکنی متناسب با تعداد خانوار تعبیه نمود. .
    نکته ششم:از شدت جریان پایین استفاده کنید.
    ماکزیمم شدت جریان آب در سردوش های جدید حدود 2/5gpm می باشد در حالیکه سردوش های قدیمی 5gpm و حتی بیشتر می باشند. در یک خانوار به طور کلی با 20 بار استفاده از حمام در یک هفته ، 10 دقیقه در هر سری، با کاهش 1gpm (یعنی به جای 2/5gpm از 5gpm استفاده کنیم) می توان آب و برق بسیاری ذخیره کرد. به این صورت 2% از هیزینه برق مصرفی کاهش می یابد.
    نکته هفتم:از آب سرد برای شستن لباس ها استفاده کنید.
    به هنگام استفاده از ماشین های لباسشویی از گزینه " شست و شوی آب سرد" به جای " شست و شوی آب گرم" استفاده کنید. از شوینده هایی استفاده کنید که با آب سرد عمل می کنند تا بهترین نحو شست و شو انجام شود. همچنین آنها را با آب سرد پاک و کفگیری کنید زیرا که آب سرد همانند آبگرم این کار را انجام می دهد. اینکار 9/2 % از هزینه برق مصرفی را کاهش میدهد. .




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی