Loading...

  • وکیل حقوقی
    وکیل حقوقی
    سه شنبه 23 خرداد 1396 - 02:29

    وکیل حقوقی به چه دردی می خورد؟ (475 بازدید)

    وکیل حقوقی کیست
    در چه اموری می توان از خدمات وی بهره مند شد؟
    امروزه با گستردگی روزافزون موضوعات و حجم دعاوی و اختلافات در جامعه، آگاهی هر انسانی بر تمامی حقوق و تکالیف قانونی خود امری بعید به نظر می رسد و در این شرایط، عدم آگاهی از مقررات گاه ممکن است موجب تضییع حقوق افراد شود. همچنین از آنجا که تمامی مقررات همواره در متون قانونی موجود نیستند و بسیاری از این قواعد در عرف قضایی جامعه و در رویه های مراجع و سازمان ها شکل می گیرد و اعمال می شود، عدم آگاهی از این مسائل نیز ممکن است روند احقاق حقوق افراد جامعه را از سرعت بیندازد. از این حیث، در اکثر کشورهای دنیا مشورت و سپردن برخی امور حقوقی به وکلای دادگستری امری ضروری و معمول تلقی می شود. در واقع با اینکه تلاش قانونگذاران این است که قوانین به نحو روشن و صریح نوشته شوند تا مردم، مطلع از آن فرض شوند، لیکن در عمل معمولاً ظرافت های قانونی و نیز درک تفاسیر مختلف، مستلزم مشورت با متخصصین این حوزه ها است.
    وکیل حقوقی
    هلدینگ حقوقی رادیو وکالت با بهره گیری از حقوقدانان و وکلایی با تخصص های گوناگون در خانواده ی حقوق، آماده ی ارائه ی انواع خدمات حقوقی به مردم است. در این نوشتار، برای آگاهی بیشتر خوانندگان، به تعریف وکیل، شناسایی وکیل حقوقی و توضیحی راجع به موضوعات مورد تخصص وکیل حقوقی می پردازیم.
    اساساً امور حقوقی به معنای عام خود، به دو دسته‌ی امور حقوقی و کیفری تقسیم می‌شود. این تقسیم‌بندی از حیث موضوعاتی است که وکیل حقوقی یا وکیل کیفری با آن روبه‌رو هستند و در جامعه شایع است. در واقع هنگامی که از وکیل حقوقی نام برده می‌شود، دو معنا و مقصود ممکن است افاده شود؛ یا اینکه منظور از امور حقوقی، امور حقوقی به معنای عام خود است که شامل تمامی موضوعات این دانش می‌شود و یا اینکه منظور از امور حقوقی، امور حقوقی به معنای خاص کلمه است که تنها شامل مسائل، موضوعات و دعاوی میان اشخاص خصوصی با یکدیگر است و به آن، حقوق خصوصی نیز گفته می‌شود و لذا از مسائل کیفری جداست. پس موضوعات حقوقی به معنای عام خود، در بر گیرنده ی موضوعات حقوقی به معنای خاص خود یا همان حقوق خصوصی نیز است. همچنین شامل حقوق کیفری، حقوق اداری، حقوق بین الملل و سایر گرایش ها نیز می شود. اما عرفاً هنگامی که از عبارت «وکیل حقوقی» استفاده می‌شود، مقصود وکیل متخصص در امور حقوقی به معنای خاص خود، یعنی حقوق خصوصی است که از سایر گرایش‌های حقوقی جدا است و البته خود نیز ممکن است شامل یکسری زیر مجموعه ها شود.
    وکیل حقوقی
    حقوق خصوصی را می‌توان از حقوق عمومی جدا کرد؛ بدین ترتیب که حقوق عمومی اساساً به موضوعات و مسائل میان حکومت با مردم و یا حکومت با خود حکومت می‌پردازد و لذا مسائل آن، بیشتر مرتبط با مفاهیمی نظیر نظم عمومی، اداره‌ی حکومت، انواع رژیم‌های سیاسی و مسائلی از این دست است. مسائل مربوط به قانون اساسی و قوانین اداری نیز ذیل حقوق عمومی کاربرد دارد. درحالیکه مسائل حقوق خصوصی، با امور خصوصی مردم با یکدیگر سروکار دارد و نقش و دخالت حکومت در آن کمرنگ تر است و این مردم هستند که با تشکیل عرف های تجاری و معاملاتی میان خود، باعث می شوند تا قواعد حقوق خصوصی تدوین شود که در ادامه به تفصیل به آن خواهیم پرداخت.
    منبع : وکیل حقوقی
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی