Loading...

  • سارا زیبا
    سارا زیبا
    دوشنبه 9 مرداد 1396 - 23:25

    مراقبت بعد از کاشت مو (392 بازدید)

    مراقبت بعد از کاشت مو
    عمل پیوند مو یک روش بسیار ظریف و حساس است. پیروی از دستور العمل های زیر برای رسیدن به نتایج مطلوب ضروری است.
    حداقل سه روز پس از عمل، آسپرین و ویتامین مصرف نکنید. این دارو ها باعث تضغیف خون شده و ممکن است منجر به خون ریزی بیش از حد شود. برای سر درد و یا درد های دیگر از دارو هایی که آسپرین ندارند مانند استامینوفن استفاده کنید. اگر مشکلی جدی تر داشتید با پزشک خود تماس بگیرید.
    برخی از دارو هایی که ممکن است بعد از عمل برایتان تجویز شود.
    PREDNISONE
    : این دارو برای جلوگیری از تورم تجویز می شود. حتی اگر تورم نداشته باشید باید این دارو ها را دقیقا طبق دستورالعمل و با دوز مشخص مصرف کنید.
    آنتی بیوتیک : این دارو برای ممانعت از عفونت پس از عمل استفاده می شود. این دارو نیز حتما باید به دستور پزشک باشد.
    مسکن : این دارو شامل مواد مخدر ملایم است که درد را کاهش می دهد. می توان این قرص را در هر چهار تا شش ساعت در صورت نیاز مصرف کرد.
    حداقل سه روز پس از عمل جراحی، باید از تمریناتی مانند دویدن، دوچرخه سواری، بلند کردن وزن سنگین همچنین فعالیت هایی مانند گلف، بیس بال، فوتبال و غیره خود داری کنید. پس از عمل شما در دوره ای بحرانی به سر می برید و انجام فعالیت های چنینی ممکن است منجر به خون ریزی، از دست دادن پیوند و یا تورم های شدید در اطراف چشم و پیشانی شود. تا یک هفته پس از جراحی باید از فعالیت بدنی شدید جلوگیری کنید.
    گاهی ممکن است خون ریزی به طور جزئی تا چند ساعت پس از عمل جراحی رخ دهد. با یک پارچه ی تمیز و مرطوب و یک فشار جزئی برای 5 الی 10 دقیقه می توان خون ریزی را کاهش داد. مراقب باشید پیوند های اطراف را مختل نکند.
    تا 24 ساعت پس از عمل پیوند، آن را شست و شو ندهید. سپس می توانید دوش بگیرید، شامپو را در دستتان بریزید و به آرامی روی منطقه پیوند را شست و شو دهید. شست و شو باید با آب سرد و فشار کم باشد. این اقدامات باید احداقل 5 روز پس از عمل جراحی انجام شود.
    پس از حمام حوله را با فشار کم به صورت مارپیج دور سر خود ببندید. این کار باعث می شود تا اگر پیوند ها خون ریزی کرد جلوی آن ها گرفته شود.
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی