Loading...

  • vahid
    vahid
    پنجشنبه 19 مرداد 1396 - 07:27

    پایان نامه و رساله چیست (427 بازدید)


    پایان نامه، مهم‌ترین بخش در هر مقطع تحصیلی و به منزله اتمام دوره تحصیلی (کارشناسی، ارشد، دکترا) می‌باشد. به عبارت دیگر، پایان نامه در هر مقطع تحصیلی بیانگر میزان علم و مهارت‌های کسب شده توسط دانشجو می‌باشد. به همین دلیل هر دانشجو می‌بایست در هر مقطع و متناسب با موضوع پایا‌ن نامه خود وقت مناسبی را برای این موضوع اختصاص دهد تا ثمره تلاش خود در طول یک دوره تحصیلی چندساله را به خوبی مشاهده کند.
    what-is-thesis.jpg
    در دوره های کارشناسی معمولا پایان نامه تدوین نمی شود اما گاه طرح های تحقیقاتی انجام می شود. در بسیاری از رشته ها در دوره کارشناسی درس روش نگارش متون علمی و یا گزارش علمی تدریس می شود. البته ممکن است دانشگاههایی باشند که در کارشناسی درس آشنایی با روش تحقیق هم داشته باشند. وجود این درس سبب می شود تا دانشجو زمینه تحقیق را دریابد و با گزارش های علمی آشنا شود و چنانچه به دوره های بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکتری ارتقا یافت، بدون پیش زمینه نباشد.
    تفاوت پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری :
    پایان نامه کارشناسی ارشد با پایان نامه دکتری تفاوت هایی از نظر محتوا و نگارش در دانشگاه های کشور دارد. طبیعی است که رساله دکتری مفصل تر و پربارتر از پایان نامه های ارشد می باشد. همچنین برای رساله دکتری بسیاری از موارد باید با توضیحات بیشتری همراه باشد و از نظر موضوعی هم هر موضوعی برای آن مناسب نمی باشد و باید مثلا به ارائه مدل برای پایان نامه ختم شود. در بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان پایان نامه دکتری باید با مقاله های متعدد بین المللی همراه باشد و دانشجویان دکتری بدون ارائه مقاله از رساله خود نمی توانند از آن دفاع کنند.
    برای تهیه پایان نامه و یا رساله مدت قایل توجهی وقت صرف می‌شود و بر حسب اینکه پایان نامه دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری باشد، ارزش آن بیش از یک یا چند واحد درسی است؛ در ایران در کارشناسی ارشد تعداد واحد پایان نامه بین چهار تا شش واحد است در حالی که، در بعضی از کشورها تا ۱۲ واحد نیز برای پایان نامه کارشناسی ارشد منظور می‌شود. در ایران برای رساله دکتری بین ۲۰ تا ۲۴ واحد در نظر می‌گیرند.
    انجام پروپوزال در پایان نامه :
    یک پروپوزال خوب، پروپوزالی است که در قسمت بیان مساله به خوبی و روشنی کامل موضوع مورد بحث در پایان نامه را شرح دهد. ضرورت انجام تحقیق مساله‌ای است که در پروپوزال باید به خوبی مشخص شود. علاوه بر این در بخش روش تحقیق، می‌بایست مدل تحقیق، روش ریاضی مورد استفاده، نرم‌افزارهای مورد استفاده، نوع پرسشنامه‌ و تعداد آن، تعداد شبیه‌سازی و به طور کلی جزئیات تحقیق مشخص شود تا به راحتی در جلسه شورای گروه به تصویب برسد. علاوه بر این روشن بودن پروپوزال موجب می‌شود تا در جلسه دفاع، به راحتی از پایان نامه انجام شده دفاع کنید.
    پس از تصویب پروپوزال یا طرح تحقیق می‌بایست، به انجام پایان نامه مبادرت شود. براساس دستورالعمل‌های دانشگاه‌های مختلف، یک پایان نامه 4 یا 5 فصل دارد.
    یکی از اهداف اصلی نگارش و انجام پایان نامه توسط خود دانشجو دراصل آشنا نمودن وی با نحوه نگارش و تنظیم یک مبحث علمی است. پایان نامه نوشته ای است شامل چکیده آن به فارسی،‌ فهرست تفصیلی مطالب، فهرست تصاویر، جداول و نمودارها،‌ مقدمه و تاریخچه مختصر، مروری برکارهای انجام شده و آخرین اطلاعات تئوری، عملکرد تحقیقی و عملی نتایج، ‌بحث و پیشنهادات، فهرست منابع و ماخذ و چکیده آن به انگلیسی که توسط دانشجو و با نظارت استاد راهنما و همکاری استادان مشاور ‌تنظیم و تدوین می شود و پس از تایید موضوع مراحل انجام پایان نامه آغاز می شود.
    به طور معمول زمان انجام پایان نامه کارشناسی ارشد حدود 8 الی 10 ماه است که این زمان در موسسه نوین‌تز به دلیل استفاده از تیم تخصصی به 3 الی 4 ماه کاهش می‌یابد. موسسه نوین‌تز با بهره‌گیری از اساتید و دانشجویان مجرب در زمینه انجام پایا‌ن نامه در رشته‌های مختلف آماده ارائه خدمات به دانشجویان عزیز می‌باشد.
    تخصص ما در انجام انواع پایان نامه های مهندسی ( انجام پایان نامه مکانیک ) و انواع پایان نامه های علوم انسانی ( انجام پایان نامه حقوق ) و دیگر رشته ها می باشد که می توانید با برداشتن تلفن از مشاوره پایان نامه رایگان ما برخوردار شوید و با کارشناسان ما صحب کنید.
    منبع :پایان نامه و رساله چیست
    سایت من
  • vahid
    vahid
    پنجشنبه 19 مرداد 1396 - 08:11

    دانلود آهنگ ج[/b]
    دید[/b]
    مسعود صادقلو[/b]
    به نام
    هیچ[/b]
    از رسانه
    تک موزیک[/b]
    » آهنگ و تنظیم کننده :
    –[/b] | ترانه سرا : – «
    با دو کیفیت ۱۲۸ & 320 با لینک مستقیم ، همراه
    متن آهنگ +
    [/b]پخش آنلاین
    Download New Music
    Masoud Sadeghloo [/b]
    Called
    Hich[/b]
    آهنگ هیچ مسعود صادقلو
    به زودی
    + متن آهنگ[/b]
    منتظر کار جدید و شنیدنی
    مسعود صادقلو
    به نام
    هیچ
    باشید.
    [/b]
    Masoud-Sadeghloo.jpg[/b]
    برای
    دانلود آهنگ[/b]
    به ادامه مطلب مراجعه کنید
    دانلود آهنگ جدید مسعود صادقلو هیچ
    آهنگ
    هیچ[/b] با صدای
    مسعود صادقلو[/b] به زودی +
    تکست آهنگ[/b]
    به زودی
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    دانلود آهنگ هیچ مسعود صادقلو[/b]
    بزودی از تک موزیک
    ♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫♫
    برای دانلود فول آلبوم و
    آهنگ جدید مسعود صادقلو[/b]

    کلیک کنید
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی