Loading...

  • مریم تهرانی
    مریم تهرانی
    چهارشنبه 8 آذر 1396 - 20:53

    دریاچه نئور کجاست؟ (529 بازدید)

    [img]https://www.vilajar.com/Dashboard/GetArticleImage/3889[/img]
    دریاچه نئور در جنوب شرقی استان اردبیل، بین شهرستان اردبیل و خلخال و در یکی از دره های کوهستان باغرو واقع شده است که به عنوان بزرگترین دریاچه طبیعی و آب شیرین استان اردبیل شناخته می شود.
    ریشه اسم نئور مغولی است. در زبان مغولی به دریاچه نوور می گویند و در ترکی آذربایجانی به دریاچه کوچکی که هیچ رودخانه ای به آن منتهی نمی شود، نئور نیز گفته می شود.
    دریاچه نئور مشتمل بر دو دریاچه کوچک و بزرگ است که در فصل بهار به هم می‌پیوندند و دریاچه واحدی را به وجود می‌آورند که حداقل و حداکثر عمق آن حدود 6 و 13 متر می باشد. روی این دریاچه سدی در تنها خروجی دریاچه احداث و مورد بهره‌ برداری قرار گرفت که هدف از ایجاد آن، ذخیره آب این دریاچه جهت استفاده‌های کشاورزی بوده است.
    منطقه دریاچه نئور به‌ عنوان یک منطقه حفاظت شده زیست - محیطی تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست است و شکار هر گونه پرنده آبی در این دریاچه ممنوع می باشد. این منطقه از ارزش های زیستگاهی، اکوتوریستی، زنبور داری، کشاورزی و دامداری برخوردار می باشد و نیز از پوشش گیاهى متنوع از جمله شبدر، بابونه، ‌بومادران، آلاله، نعناع و غیره بهره مند است، دریاچه نئور زیستگاه برخی از گونه های پرندگان مهاجر عبوری نیز هست.
    از جمله چشمه های منطقه نئور می توان از چشمه های گور بلاغی، شبلو بلاغی، گول بلاغی، قاشقا بلاغی، پیالا گوزه، قورما چوخور بلاغی، دیری بلاغی، پاسگاه بلاغی، قوتور بلاغی، حسین بلاغی، اوبا بلاغی، اسدخان یوردونون بلاغی، سید یوردونون بلاغی، قالا گوزه سی و فرخ یوردونون بلاغی نام برد.
    یخ زدن دریاچه نئور در زمستان موجب فراهم آمدن طبیعی یک جاذبه دیگر می گردد، در این فصل علاقه مندان به ورزش های زمستانی می توانند با سفر به این منطقه اوقات لذت بخشی را برای خود خلق کنند.
    زیباترین مسیر دسترسی به نئور جاده ای خاکی است که از سوباتان تالش به دریاچه می رسد. اما چند مسیر برای رفتن به منطقه نئور وجود دارد.
    از اردبیل به سمت خلخال می رویم، بعد از طی حدود سی و پنج کیلومتر، روستای بودالالو را می بینیم که از این روستا جاده ای به سمت بالا می رود و باید در حدود سیزده کیلومتر راه برویم و بعد از عبور از روستای عباس آباد به دریاچه زیبای نئور می رسیم. مسیر تا قبل از دریاچه آسفالت است اما دورتا دور دریاچه جاده خاکی می باشد که دسترسی به اطراف دریاچه را میسر می کند.
    https://www.vilajar.com/Place/166


    برچسب ها:
  • vahid
    vahid
    پنجشنبه 9 آذر 1396 - 06:42

    اگر زن پس از طلاق همچنان دوشیزه یا باکره باشد ،هریک از زن یا شوهر با ارائه مدارک مورد نیاز مثل گواهی پزشکی قانونی ، میتوانند نام همسر سابقش را از شناسنامه حذف کند
    اگر زن بعد از طلاق دوشیزه یا باکره نباشد حذف مشخصات همسر برای هریک از زن و شوهر فقط با تزدواج مجدد امکان پذیر خواهد بود.
    حذف نام همسرازشناسنامه، حذف نام همسر از شناسنامه[/b] مرد تنها منوط است به ازدواج مجدد و ثبت مشخصات همسر دوم در شناسنامه.بعد از ثبت رسمی ازدواج دوم مرد میتواند با در دست داشتن مدارک شناسایی و عقدنامه جدید،به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و خواستار حذف نام همسر اول شود.
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی