Loading...

  • مریم تهرانی
    مریم تهرانی
    شنبه 7 بهمن 1396 - 23:31

    کوه و دریاچه دالامپر (252 بازدید)

    [img]https://www.vilajar.com/Dashboard/GetArticleImage/6480[/img]
    [img]https://www.vilajar.com/Dashboard/GetArticleImage/6478[/img]
    https://www.vilajar.com/Place/379
    [img]https://www.vilajar.com/Dashboard/GetArticleImage/6476[/img]
    آذربایجان غربی - ارومیه
    دریاچه دالامپر از جمله زیبایی هایی است که طبیعت به تصویر کشیده و این طبیعت زیبا و بکر در 45 کیلومتری جنوب غربی شهرستان ارومیه در استان آذربایجان غربی واقع شده است.
    دریاچه دالامپر در دامنه های کوه دالامپر که کوهی با بلندای 3500 متر است قرار دارد و یکی از نکات جالب این کوه، واقع شدن آن در نقطه صفر مرزی ایران، ترکیه و عراق می باشد و در بالای قله خاک سه کشور قابل رویت می باشد.
    آب دریاچه زیبای دالامپر از یخچال های چندین هزار ساله کوه دالامپر سرچشمه می گیرد و در سراسر دامنه کوه، دریاچه‌ های طبیعی کوچک و بزرگ وجود دارد و از جمله این دریاچه‌ ها می‌ توان به دالامپر، مامه شیخ، بنچول، دیمهک و … اشاره کرد که دالامپر از تمام این دریاچه ها بزرگ تر و معروف تر است.
    این دریاچه زیبا و پر آب به شکل دایره است و قطر این دایره به 450 متر می رسد.
    از دیگر زیبایی ها و مکان های دیدنی این منطقه می توان به آبشار خروشان سوله دوکل که به معنای آبشار مه آلود است اشاره کرد که این آبشار زیبا از برف های آب شده کوه دالامپر جاری می گردد.
    یکی دیگر از زیبایی های این منطقه خوش آب و هوا تالاب گرد زرین می باشد که در سفر به این منطقه می توانید از این تالاب نیز دیدن نمایید.
    در منطقه دالامپر گونه های گیاهی و جانوری متعددی به چشم می خورد که از جمله گونه های جانوری کوهستان می توان به خرس قهوه‌ ای، گرگ، روباه، شغال، مار، خرگوش، بز کوهی، عقاب و … اشاره کرد و همچنین از پوشش گیاهی منطقه که شامل پوشش گیاهی زاگرس معتدل است می توان گونه های گیاهی گون، آلبالوی وحشی، بادام کوهی و … را در دالامپر به فراوانی دید.
    منطقه دالامپر که شامل کوه و دریاچه زیبای دالامپر است در تمام فصول سال زیباست اما بهترین زمان بازدید از زیبایی های دالامپر در فصل بهار می باشد.
    برای دسترسی به دریاچه دالامپر می بایست به استان آذربایجان غربی، شهرستان ارومیه سفر کنید و در امتداد جاده ارومیه به اشنویه در سه‌ راهی روستای آغبلاغ از جاده آسفالته دست راست به سمت غرب حرکت کنید و در طول جاده مزبور پس از گذشتن از دو گردنه به روستای دزج و یا دزه که در دشتی بسیار سر سبز و زیبا در حصار کوه‌ های بلند و پر برف دالامپر و بوزسینا واقع شده است، برسید.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی