Loading...

  • مریم تهرانی
    مریم تهرانی
    سه شنبه 10 بهمن 1396 - 23:18

    آبشار میلاش (آبشار سحرانگیز) (419 بازدید)

    [img]https://www.vilajar.com/Dashboard/GetArticleImage/3967[/img]
    [img]https://www.vilajar.com/Dashboard/GetArticleImage/3975[/img]
    [img]https://www.vilajar.com/Dashboard/GetArticleImage/3971[/img]
    https://www.vilajar.com/Place/174
    گیلان - رود سر
    آبشار سحر انگیز یا آبشار میلاش، بزرگترین و زیباترین آبشار منطقه رحیم آباد است که در غرب روستای میلاش و در مسیر رودخانه میلاش، واقع شده است. این آبشار از کوه بندبن سرچشمه می گیرد.
    روستای میلاش در سی کیلومتری رحیم آباد و چهل و پنج کیلومتری جنوب غربی شهرستان رودسر در استان گیلان قرار دارد و یکی از دهستان های روستای اشکور سفلی به شمار می رود.
    آبشار میلاش بیست و پنج متر ارتفاع دارد و به دلیل اینکه آب آن بصورت پلکانی به پایین می ریزد حوضچه پایین آن خیلی عمیق نیست. درجه حرارت آب بین پانزده تا بیست درجه سانتیگراد متغیر است. صخره سنگی ایجاد شده در محدوده آبشار سی و دو متر است.
    به غیر از آبشار میلاش، منطقه کهنه سره از جمله مکان های باستانی این روستا می باشد که محل اقامت بسیاری در گذشته محسوب می شده است، این اثر در سال ۱۳۸۲ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است که می توانید از اهالی منطقه، اطلاعات دسترسی به آن را بپرسید.
    مسیر دسترسی به آبشار میلاش رودسر
    برای دسترسی به آبشار میلاش از شهرستان رودسر به سمت رحیم آباد حرکت کنید و بعد از عبور از روستای زیاز به دیورود خواهید رسید. بعد از حدود 2 ساعت کوهپیمایی و عبور از باغ های فندق به آبشار میلاش می رسید. همچنین در مسیر از میان جنگل انبوهی از درختان ممرز عبور خواهید کرد.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی