Loading...

  • seosho
    seosho
    شنبه 21 بهمن 1396 - 21:18

    حسابرسی (301 بازدید)


    حسابرسی چیست
    حسابرسی درواقع یکی از فرآیندهای کلیدی نظام اداری میباشد.این فرایند، صحت و سلامت و کیفیت مابقی فرایندهای جاری در دستگاه های اداری را تضمین میکند و از این رو همواره مورد توجه مدیران می باشد.
    حسابرسی یک فعالیت مستمر و دائمی بوده و همواره مورد نیاز هرنهاد و سازمانی میباشد.هرسازمان یا شرکت یا موسسه ای به شیوه های مختلف و با اهدافی متفاوت،فعالیت های خود را حسابرسی میکند.
    حسابرسی فرایندی است بسامان به شکل جمع آوری و ارزیابی بی طرفانه شواهد درباره ادعاهای مربوط به فعالیت ها و وقایع اقتصادی برای تعیین انطباق این ادعاها با معیارهای از پیش تعیین شده و گزارش نتایج به اشخاص ذینفع میباشد..
    حسابرسان ما بازرسی جستجو گرانه مدارک حسابداری و سایر شواهد زیر بنای صورتهای مالی را بر عهده دارند و از راه کسب آگاهی از سیستم کنترل داخلی و بازرسی مدارک ،مشاهده داراییها ،پرسش از منابع داخل و خارج شرکت و اجرای سایر روشهای رسیدگی ،شواهد لازم رابرای تعیین این که صورتهای مالی ،تصویری مطلوب و به نسبت کامل از وضعیت مالی شرکت و فعالیتهای آن در طول دوره مورد رسیدگی ارائه میکندیا خیر، گردآوری میکنند.
    معمولا معیار اصلی و مورد قبول ،اصول حسابداری یا استانداردهای حسابداری است.
    تعریف استانداردهای حسابرسی
    استانداردهای حسابرسی معیاری برای اندازه گیری و سنجش کیفیت کار حسابرسان میباشد. برای اولین بار انجمن حسابداران امریکا استانداردهای ده گانه را را در سال 1947 طبقه بندی و معرفی کردند.امروزه به دلیل تغییرات محیط حسابرسی ، این استانداردها تعدیل و تغییر یافته و شامل استانداردهای زیرشده است:
    1- استانداردهای عمومی
    2- استانداردهای عملیات ( رسیدگی )
    3- استانداردهای گزارشگری
    خدمات حسابرسی
    Telephone-Tax-Advice.jpg1_-300x200.jpg
    داوری مالی
    • اخذ کد اقتصادی
    • بازرسی قانونی
    خدمات حسابداری
    • کدگزاری حساب ها
    مشاوره مدیریت مالی
    • نظارت بر امور تصفیه
    • تهیه گزارش حسابرسی
    • تهیه قرارداد حسابرسی
    • تهیه تنظیم انواع اظهارنامه
    • بررسی اجمالی صورت های مالی
    ارزیابی سهام و سهم الشرکه
    • خدمات مالی و حسابداری و مالیاتی
    • طراحی و پیاده سازی سیستم مالی
    • خدمات در زمینه انواع حسابرسی
    حسابرسی داخلی
    حسابرسی رعایتی
    حسابرسی قانونی
     حسابرسی مالیاتی
    حسابرسی عملیاتی
    حسابرسی صورتهای مالی
    حسابرسی ویژه و اجرای روشهای توافقی
    • عملیات حسابرسی تامین اجتماعی
    • حسابرسی و مشاوره مالی و مالیاتی
    • خدمات ارجایی توسط دادگاهها و مراجع قضایی در چاچوب موارد بالا
    • حسابرسی جهت اخذ وام بانکی و ارائه به سازمان امور مالیاتی و موسسات و دیگر ارگانهای دولتی
    حسابرسی دفاتر قانونی و مشاوره در زمینه تحریر و تنظیم دفاتر قانونی جهت جلوگیری از رد دفاتر
    • سایر موراد اعلام شده و تایید شده توسط شورای عالی جامعه حسابداران رسمی ایران
    در زیر به شرح برخی خدمات موسسه حسابرسی محاسبان می پردازیم.
    موسسه حسابرسی محاسبان با بهره مندی از دانش یک تیم حرفه ای و آگاه به مسائل حسابرسی ، حسابداری ، مالی و مالیاتی و ... کلیه خدمات حسابرسی ،خدمات حسابرسی داخلی و حسابرسی خارجی را با توجه به استانداردهای حسابرسی و حسابداری برای مشتریان انجام می دهد و با این عملکرد به صورتهای مالی اعتبار و ارزش می بخشد.
    شرکت حسابرسی محاسبان با به کار گرفتن افرادی متخصص در این زمینه با بررسی صورتهای مالی شرکت شما ، براحتی نواقص و مواردی که با استانداردهای مورد قبول انطباق ندارند را تشخیص داده و قبل از بررسی و رسیدگی حسابرسی مستقل به شما در رفع آنها یاری می نمایند.
    مشاوره حسابرسی مالیاتی
    مالیات یکی از مهمترین منابع مالی دولت می باشد و تمامی موسسات و شرکت ها با توجه به کسب و کارشان و نوع فعالیتی که دارند موظف به پرداخت مالیات تعیین شده می باشند . این پرداخت ها به منظور مالیات باید در اسناد و مدارک معتبر ثبت و نگهداری شود که این مدارک و اسناد در حسابرسی مالیاتی مورد بررسی و ارزیابی قرار میگیرد . در حسابرسی مالیاتی ، یک حسابرس باید میزان مالیات متعلق به آن سازمان یا موسسه را بداند و همینطور بر اسناد مورد نیاز در حسابرسی مالیاتی ، معافیت بر مالیات ،مالیات مستقیم و مالیات غیر مستقیم آگاه باشد. در حسابرسی مالیاتی باید اطلاعات درست ، به موقع و قابل بررسی باشد و عواقب دیر کرد و عدم پرداخت مالیات ها کاهش یابد که همه این موارد به حسابرس دقیق و آگاه به مسائل مالی و مالیاتی نیاز دارد.
    یکی از مهمترین حسابرسی ها ، حسابرسی عملیاتی می باشد که در این حسابرسی کارایی ، اثربخشی و صرفه اقتصادی تمامی عملیات سازمان مورد بررسی قرار می گیرد و این کار توسط افرادی صورت می پذیرد که دارای صلاحیت این کار باشند . این نوع حسابرسی بایستی در کمال دقت و تخصص صورت پذیرد تا مدیران از طریق نتایج حاصل از این نوع حسابرسی بتوانند تصمیمات در زمینه فعالیت ها را اتخاذ کرده و استراتژی های مالی خود را تعیین نمایند.
    چنانچه سازمان یا موسسه شما نیاز به برنامه ریزی و حسابرسی موشکافانه جهت تصمیم گیری در زمینه مالی و مدیریتی دارد با موسسه حسابرسی محاسبان در تماس بوده و از مشاوره حسابرسی عملیاتی ،مشاوره مالی رایگان ،مشاوره مالیاتی رایگان و ... این شرکت بهره بگیرید. شما می توانید با اطمینان خاطر با استفاده از پیشنهادات و راهنمایی های مشاوران ما در زمینه های مختلف حسابرسی ، مالی ، مالیاتی و ... به اهدافتان دست یافته و به سمت موفقیت حرکت کنید.
    یکی دیگر از خدمات موسسه حسابرسی محاسبان تهیه و تنظیم اظهارنامه می باشد که در زیر به شرح آن میپردازیم.
    اظهارنامه چیست
    اظهارنامه درواقع سندی عادی محسوب میشود که به شکل رسمی به فرد دیگری ابلاغ میشود.محتوای اظهارنامه سند عادی بوده اما شیوه ی اطلاع رسانی آن به فرد دیگر رسمی می باشد تا امکان اثبات این اطلاع رسانی و یا چیزی که تسلیم اونموده ایم را داشته باشیم. یکی از اوراق قضایی که بسیاری از مردم در مسائل حقوقی به شکل های مختلف با آن مواجه میشوند اظهارنامه است.گاهی افراد برای دریافت یا مطالبه حق خویش میتوانند از طریق شفاهی به حق خود برسند اما گاهی باید این مطالبه ی شفاهی، اثبات شود که در این موارد برای اثبات مطالبه خود فرد باید از اظهارنامه استفاده کند و با تنظیم اظهارنامه و ارسال آن برای مخاطب اقدام به دریافت حق خود نمایند.
    البته لازم به ذکر است که تنظیم اظهارنامه فقط به منظور مطالبه حق نیست بلکه هرفردی هر نوع اظهاری مربوط به معاملات ، روابط و یا تعهدات خود با طرف مقابل دارد را میتواند از راه رسمی و بصورت تنظیم و ارسال اظهارنامه اطلاع دهد. البته مطالبان حق، درصورتی میتوانند حق خود را مطالبه کنند که طرفین به توافق رسیده باشند و یا بر اساس قانون و عرف، زمان مطالبه فرارسیده باشد.باید به این نکته توجه داشت که در تنظیم اظهارنامه نباید خارج از نزاکت و اخلاق عمل کرد ،بدلیل اینکه مرجع قضایی از جمله دفاتر دادگاه ها و ادارات ثبت ،از اظهارنامه های خارج از نزاکت خودداری میکنند.
    نکته:مطالبه و دریافت حق، فقط در صورتی امکان پذیر است که برگ اظهارنامه از سوی مراجع قضایی ارسال شود.
    استثنا:در برخی موارد از جمله اینکه محلی به سرایدار و یا کارگر یا هرشخص که امین ما است، سپرده باشیم و آن شخص ازاسترداد آن مکان یا مال امتناع کند و آن را پس ندهد،اگر شخص امانت دار بعد ازگذشت 10روز از زمان ابلاغ اظهارنامه ،محل مورد امانت را پس ندهد ،متصرف عدوانی به حساب آمده که در این صورت میشود دعوی تصرف عدوانی را مطرح کرد و خارج از نوبت بدون هیچ تشریفات آیین دادرسی ، رسیدگی میشود.
    اگر نیازمند اطلاعاتی راجع به بورس هستید به سایت شرکت حسابرسی محاسبان مراجعه نموده و از مشاوره رایگان در این زمینه بهره مند شوید.
    تعریف بورس
    بازار مکانی است که بین خریدار و فروشنده رابطه برقرار می شود و خرید و فروش صورت می گیرد. این معاملات می تواند از طرق مختلف صورت پذیرد ،هم میتواند در مکان خاصی انجام شود و هم در شبکه های ارتباطی مثل اینترنت.
    حسابرسی تحت مقررات بورس
    برای اینکه سهام یا اوراق قرضه در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گیرد باید مورد تایید هیئت پذیرش اوراق بهادار قرار گیرد. باگذشت زمان و پذیرش شرکت های بیشتر در بورس اوراق بهادار ،این نوع حسابرسی گسترش یافت. نحوه حسابرسی از طرف حسابرسان در اینگونه حسابرسی ها تابع قانون و مقررات مشخصی نیست و حسابرس باید بداند که در هرمورد با توجه به شرایط ، از اصول و موازین حسابداری استفاده کرده و نتیجه گیری صحیح بنماید.
    در بازار دارایی هایی که مورد معامله قرار می گیرند به دوشکل است
    الف) دارایی های واقعی
    ب) دارایی های مالی
    منظور از دارایی های واقعی همان دارایی هایی است که هویت فیزیکی دارند ازجمله زمین و ساختمان و انواع کالا و ماشین و لوازم خانگی و ….و دارایی های مالی همان دارایی های کاغذی و یا اسنادی مانند سهام و اوراق مشارکت و … می باشد.
    بورس بازاری است که دارایی های مختلف در آن خرید و فروش می شوند .به این دلیل بورس را میتوان به سه دسته کلی تقسیم نمود :
    الف : بورس کالا
    ب : بورس ارز
    ج : بورس اوراق بهادار
    آیا نیاز به وام و تسهیلات بانکی دارید
    اگر سازمان یا موسسه شما نیاز به دریافت وام بانکی و یا تسهیلات بانکی دارد و چنانچه از راههای مختلفی اقدام نموده و به دلیل وجود نقص در اسناد و مدارک و یا رعایت نکردن اصول تهیه مدارک و یا هر دلیل دیگری موفق به دریافت وام و تسهیلات بانکی نشده است با مشاوران حسابرسی و یا مشاوران مالی و مالیاتی موسسه حسابرسی محاسبان تماس حاصل فرمایید تا با بهره گیری از تخصص مدیران و مشاوران مجرب ما ، موفق به دریافت وام و تسهیلات بانکی شوید.
    بر اساس بخشنامه های بانکی چنانچه نتایج به دست آمده از حسابرسی صورت های مالی و فعالیت های مالی یک موسسه یا شرکت ، مورد پذیرش و تایید سازمان حسابرسی باشد ، صاحبان مشاغل ، موسسات ، شرکتها می توانند با ارائه درخواست وام و تسهیلات از بانک به همراه تمامی اسناد و مدارک به صورت کامل و بدون نقص ، وام و تسهیلات بانکی دریافت کنند.
    چگونه میتوان وام و تسهیلات بانکی دریافت کرد
    تهیه، جمع آوری و ارائه اسناد و مدارک حاصل از بررسی صورت های مالی به سادگی صورت نمی پذیرد. شایان ذکر است که این کار باید توسط افرادی مجرب و آگاه به جزییات و الزامات بانک ها باشد تا در هنگام درخواست مدارک توسط بانکها ، نقص و کاستی نداشته باشد و براحتی بتوان با ارائه آنها وام و تسهیلات بانکی دریافت نمود.
    شرکت حسابرسی محاسبان با استفاده از اساتید مجرب و دانشگاهی و متخصصینی فعال و آگاه به مسائل روز مالی ، مالیاتی و حسابرسی میتواند به وسیله حسابرسی دقیق ، تهیه و تنظیم اسناد و مدارک حسابرسی ،رفع نواقص آنها و در نهایت ارائه این اسناد و مدارک به بانکها ، روند دریافت وام و تسهیلات بانکی را برای شما تسهیل نماید. چنانچه نیاز به حسابرسی جهت اخذ وام و تسهیلات بانکی ، مشاوره مالی رایگان ، مشاوره مالیاتی رایگان ، مشاوره مالیاتی آنلاین ، مشاوره مالی تلفنی دارید به صفحه تماس با ما در سایت موسسه حسابرسی محاسبان مراجعه نموده و از خدمات حسابرسی ، خدمات مالی ، خدمات مالیاتی رایگان و ... استفاده نمایید.
    درصورتی که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر (در زمینه حسابرسی بیمه ،بیمه بیکاری ، انواع حسابرسی ، معافیت های مالیاتی ، مشمولین مالیات ، میزان مالیات بر درآمد ، مالیات بر ارث ، مالیات بر حقوق ، مالیات بر ارزش افزوده) دارید و یا برای استخدام ( در رشته های مرتبط با حسابداری ، حسابرسی و مدیریت ) مشاوره می خواهید ، با مشاورین ما در تماس باشید .
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی