Loading...

  • farnazi
    farnazi
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 20:56

    دکوراتورهای داخلی و طراحان داخلی (444 بازدید)


    دکوراتورهای داخلی و طراحان داخلی
    [color=#444444; font-family: IRANSans, Arial, sans-serif, tahoma; font-size: 11px; text-align: justify]طراحی داخلی، هنر و دانش درک رفتار افراد جهت خلق فضاهای کارآمد در یک ساختمان است. دکوراسیون، مبله کردن و آراستن یک فضا با اشیاء زیبا و مد روز است. بطور خلاصه، طراحان داخلی می توانند کار دکور را انجام دهند اما دکوراتورها، نمی توانند طراحی کنند.[/color]
    [size= 1rem; font-weight: bold]طراح داخلی[/size]
    طراح داخلی یعنی تأکید بیشتر بر طرح ریزی، طراحی کارآمد و استفاده ی مؤثر از فضا، در مقایسه با دکوراسیون داخلی. طراح داخلی می تواند پروژه هایی را انجام دهد که شامل چیدمان طرح پایه ی فضاهای داخل یک ساختمان و نیز پروژه هایی است که به درک مسائل فنی همچون موقعیت پنجره و در، آکوستیک و روشنایی است. هرچندکه طراح داخلی می تواند طرح فضا را ایجاد نماید، اما نمی تواند دیوارهای حمال را بدون تدیید یا موافقت مهندس سازه، تغییر دهد. طراحان داخلی غالباً مستقیماً با معماران، مهندسان و پیمانکاران، کار می کنند.
    طراحان داخلی بایستی مهارت بالایی داشته باشند تا محیط های داخلی را به نحوی خلق کنند که کارآمد، امن و پایند به مقررات ساختمان و الزامات ADA باشند. آنها پا را از انتخاب کفپوش های رنگی و مبلمان فراتر گذاشته و دانش خود را به ارتقای اسناد ساخت و ساز، بارهای وارد بر ساختمان، مقررات بهداشتی و اصول طراحی پایدار و نیز مدیریت و هماهنگی خدمات تخصصی شامل موارد مکانیکی، برقی، لوله کشی و ایمنی اعمال نمودند – همه ی اینها برای اطمینان از این بود که افراد بتوانند در محیطی بی خطر زندگی کنند، آموزش ببینید و کار کنند و این بسیار دلپذیر است.
    ممکن است شخص بخواهد دانش فنی مختص به یک حوزه یا یک نوع طراحی داخلی همچون طرح مسکونی، طرح تجاری، طرح هتل، طرح مراقبت های بهداشتی، طرح دانشگاهی، طرح نمایشگاهی، طرح مبلمان، و برند مکان را بسط داده و تخصصی نماید. طراحی داخلی یک تخصص خلاقانه است که نسبتاً جدید بوده و بطور مداوم در حال تحول است، و غالباً برای عموم مردم، گیج کننده است. این یک حرفه ی هنری نیست و بر پژوهش در حوزه های بسیاری جهت فراهم نمودن درکی درست از نحوه اثرگذاری محیط بر افراد استوار است.
    White-living-room.jpg
    [size= 1rem; font-weight: bold]رنگ ها در [/size]طراحی داخلی
    رنگ یک ابزار قدرتمند طراحی است در دکوراسیون و نیز در طراحی داخلی است، این هنر ترکیب کردن و هماهنگ کردن رنگ ها با هم برای خلق یک طرح شیک برای معماری داخلی فضا است.
    برای طراحان داخلی، دستیابی به تجربه ی ژرف در خصوص رنگ ها، درک اثرات آنها بر روان افراد و درک معانی هر رنگ در شرایط و مکان های مختلف به منظور ایجاد ترکیبات مناسب برای تمامی مکان ها، ضروری است.
    ترکیب کردن رنگ ها با یکدیگر به خلق یک حالت ذهنی منجر می شود و می تواند نهایتاً اثرات مثبت یا منفی بر افراد بگذارد. رنگ ها موجب می شوند اتاق های راحت تر، شادتر، آرام تر یا چشمگیرتر شوند. ترکیب رنگ موجب می شود یک اتاق، بزرگتر یا کوچکتر به چشم بیاید. پس این متخصص طراحی داخلی است که رنگ های مناسب را برای یک مکان انتخاب می کند، آن هم به شیوه ای که افراد بخواهند در آن مکان بمانند و در آن احساس آرامش کنند.
    livingroom-design.jpg
    برای مشاهده متن کامل این مقاله و اطلاعات بیشتر درمورد دکوراسیون داخلی به سایت مرجع معماری داخلی مراجعه نمایید.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی