Loading...

  • farnazi
    farnazi
    چهارشنبه 23 اسفند 1396 - 22:22

    طلاق توافقی به چه صورت است؟ (341 بازدید)

    طلاق توافقی چگونه است؟
    با سلام خدمت همه اعضای محترم
    در این پست قصد دارم درمورد طلاق توافقی زوجین مطالبی را با شما به اشتراک قرار دهم . امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد
    طلاق توافقی ، وکیل طلاق
    بسیاری از زوجین که جهت طلاق توافقی مراجعه می نمایند تفکرشان به این صورت است که زوجه باید تمام حق و حقوق خود را به زوج ببخشد، در صورتی که به این شکل نمی باشد و زوجه در صورت قبول زوج می تواند تمام حق و حقوق خود را مطالبه نماید. قبل از ثبت طلاق توافقی و ارجاع به شعبه دادگاه لازم است که زوجین توافقی بین اموری که ذیلاً به آنها می پردازیم توافق نمایند:
    حضانت در طلاق توافقی چگونه است؟
    طلاق توافقی در دوران عقد چگونه است؟
    طلاق توافقی و مدت اعتبار رأی طلاق توافقی چگونه است؟
    طلاق توافقی و اجرای صیغه طلاق چگونه است؟
    طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟
    طلاق توافقی بدون وکیل چگونه است؟
    طلاق توافقی در محضر چگونه است؟
    مهریه
    از حقوق مالی زوجه میباشد که زوجه می تواند تمام مهریه . خود را در قبال طلاق به زوج بذل بنماید (ببخشد) و یا می تواند طبق توافقی که با زوج دارند مقداری را بذل بنماید و الباقی را طبق توافق دریافت نماید یا کلاً مهریه خود را دریافت نماید در هر صورت باید بر سر این مسئله به توافق برسند ولی چنانچه بخواهند گواهی قطعیت دریافت نمایند و صیغه طلاق بعد از صدور گواهی عدم امکان سازش شد جاری شود زوجه باید تعدادی از مهریه خود را بذل نماید که این مقدار می تواند ربع یک سکه طلای تمام بهار آزادی هم باشد.
    نفقه
    نفقه اعم است از خوراک، پوشاک، مسکن که زوجین در طلاق توافقی باید بر سر نفقه حال، گذشته، آینده (دوران عده) به توافق برسند چنانچه با یکدیگر زندگی کرده باشند، می-توانند توافقی بر سر نفقه بنمایند.
    اجرت المثل
    اجرت المثل یعنی کارهایی که زوجه در منزل زوج به دستور وی و به قصد عدم تبرع (مجانی) انجام داده است مانند شیردادن بچه، که در این صورت می تواند از زوج مبلغی را به عنوان اجرت المثل دریافت نماید که این مبلغ سالیه حداقل 700 هزار تومان الی 1.000.000 میلیون تومان می باشد و اینکه چه موقع باید پرداخت شود باید در توافقات مشخص شود.
    جهیزیه
    جهیزیه چنانچه زوجه دارای جهیزیه باشد زوجین مکلف به توافق بر استرداد آن به زوجه و یا عدم استرداد آن هستند و طبق توافقاتی زمانی از طرف زوجین مشخص می شود که این زمان حتی می تواند بعد از اجرای صیغه طلاق باشد که زوجه به محل زندگی مشترک مراجعه نماید وجهیزیه به هر مکان که بخواهد انتقال بدهد.
    حضانت در طلاق توافقی چگونه است؟
    در طلاق توافقی چنانچه زوجین دارای فرزند مشترک باشند باید حضانت فرزند مشخص شود که با زوج است یا زوجه در صورتی که حضانت به هر یک از آنها برسد حق ملاقات برای دیگری محفوظ است که باید ساعت و روز محل تحویل و محل دریافت آن توافقات مشخص شود و فرزند مشترک در صورتی که حضانتش با زوجه باشد باید نفقه ای که از طرف زوج پرداخت می شود در توافقات مشخص شود. در کل موارد فوق الذکر باید در طلاق توافقی مشخص شود درصورتی که بین زوجین موارد دیگری باشد زوجین می توانند در مورد آن در توافقات خود بیاورند و در صورت درخواست آنها دادگاه در حکم آن ذکر می نماید ولی الزامی نمی باشد اما در موارد بالا زوجین باید توافقات خود را در دادگاه اعلام نمایند.
    برای مشاهده متن کامل این مقاله و همچنین اطلاعاتی در مورد وکیل ملکی و وکیل طلاق به سایت ره جوبان عدالت مراجعه نمایید.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی