Loading...

  • seosho
    seosho
    یکشنبه 27 اسفند 1396 - 01:27

    انواع ورق ساندویچ پانل (241 بازدید)


    ساندویچ پانل
    با توجه به رخدادها و اتفاقاتی از جمله طوفان، سیل، زلزله برف و باران، تگرگ و دیگر عوامل، استفاده از ساندویچ پانل به دلیل کیفیت بالا و پایین تر بودن هزینه آن نسبت به دیگر مصالح ساختمانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در تولید آنها به دلیل کاربرد های متفاوت انواع ورق ساندویچ پانل استفاده می شود.
    ورق های ساندویچ پانل
    ورق های مورد استفاده در انواع ساندویچ پانل از جنس فولاد می باشد که از ترکیب آلومینیوم (Aluminium ) و روی تشکیل می شود. ورق های ساندویچ پانل به صورت ورق رویی و ورق زیری تشکیل می شود که از جنس فولادی مانند گالوانیزه و آلوزینگ می باشد. آلوزینک مقاومت فولاد را در مقابل خوردگی بالابرده و روی آن با لایه ای از پرایمر مخصوص و 25 میکرون رنگ سوپر پلی استر کوره ای پوشش داده شده است. ضخامت ورق ها با جنس آلوزینک 0.5 میلی متر در رنگ های مختلف و از نوع سوپر پلی استرکوره ای با ضخامت 25 میکرون در لایه بیرونی و رنگ پرایمر کوره ای در داخل با ضخامت 7 میکرون در قسمت اتصال ورق با فوم بوده و باعث جلوگیری از خوردگی می شود.
    انواع پوشش ساندویچ پانلIMG_0890-427x423.jpg1_.jpg
    • دو رو فویل
    • دو رو کاغذ
    • دو رو ورق
    • دو رو نایلون
    • یک رو ورق یک رو نایلون
    • یک رو ورق یک رو کاغذ
    نکاتی در مورد انواع ورق ساندویچ پانل
    از ورق گالوانیزه برای مکان هایی که دارای آب و هوای مرطوب هستند استفاده می شود.
    ساندویچ پانل های دو رو نایلون ازعایق فوم پلی یورتان ایجاد شده که مورد استفاده در سردخانه ها است .
    ورق آلوزینگ در رنگ های متنوع و فوق العاده دارای مزایای آلومینیوم، روی، سیلیکون بوده و بر دیگر ورق ها مزیت دارد.
    انواع ورق ساندویچ پنل
    ورق گالوانیزه (Galvanized)
    کوتینگ رنگ یا همان درجه کیفیت رنگ استاندارد استفاده شده در ورق ساندویچ پانل باید کوتینگ 12 باشد. ورق گالوانیزه در برندهای متنوع و مختلفی در ایران تولید می شود که برای تهیه آن باید از نوع آن و کیفیت آن مطمئن بوده و با اطمینان خاطر از مواد خام اولیه جهت تولید آن، این ورق را خریداری نماییم. شرکت ماموت افتخار این را دارد که با بهترین مواد اولیه با بالاترین کیفیت در سطح داخلی و خارجی منطقه انواع ورق ساندویچ پانل در رنگهای متنوع را تولید نموده و با ضمانت کیفیت آن بهترین محصول را به شما عزیزان ارائه دهد. برای اطلاع از انواع ساندویچ پانل و قیمت ساندویچ پانل به سایت ما مراجعه نموده و از راهنمایی کارشناسان ما بهره مند شوید.
    نحوه تولید ورق گالوانیزه
    در ابتدای خط تولید ورق گالوانیزه کلافه های ورودی از خط نورد سرد به هم متصل شده و یک نوار پیوسته را به وجود می آورد. پس از گذر از این مرحله تولید، قسمت شستشو آغاز می شود که در این مرحله به وسیله مواد قلیایی چربی زدایی شده و با برس زنی و شستشو با آب گرم کاملا تمیز می شود. حال پس از این مرحله باید خشک شوند که این کار با هوای داغ انجام می گردد.
    کاربرد ورق گالوانیزه
    پانل ها، کانال هوا، یخچال سازی، پترشیمی، کرکره،تابلو برق، سینی کابل
    ورق آلوزینک (Aluzinc)
    ورق های آلوزینک نوعی فلز گالوانیزه نورد شده است که با ترکیبی از آلیاژهای مختلف تشکیل شده. آلیاژهای تشکیل دهنده ورق آلوزینک شامل آلومینیوم، روی، سیلیکون می باشد که با ترکیبی متفاوت، این ورق را به وجود آورده اند و میزان استفاده از این آلیاژها به صورت زیر است:
    آلیاژهای ورق آلوزینک
    • آلومینیوم 55%
    • روی 43.4%
    • روی 1.6%
    کاربرد ورق آلوزینک
    ساندویچ پانل، میلگرد، صنایع دارویی و صنایع غذایی، صنایع بهداشتی و صنایع پتروشیمی و از دیگر موارد استفاده از ورق آلوزینک میتوان استفاده از آن در ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل دیواری در محیطی با اسیدیته بالا و فضایی متراکم صنعتی را نام برد.
    قابل توجه است، در زمان هایی که محیط شامل رطوبت بسیار باشد، ورق گالوانیزه شامل روی مورد استفاده قرار می گیرد اما با این حال و با وجود مزایای آلوزینک، گاهی بنا به در خواست مشتری ورق هایی مورد استفاده قرار می گیرد که از جنس گالوانیزه بوده و در این نوع موارد تامی کویل ورق آلومنیوم به عهده شخص مشتری می باشد.
    ورق آلومینیوم (Aluminium)
    این نوع ورق از فلز آلومینیوم ساخته شده و در دو طرح سقفی و دیواری مورد استفاده قرار میگیرد که دارای طرح ها و انواع مختلفی می باشد. ساندویچ پانل های ساخته شده از جنس آلومینیوم به دلیل ویژگی سبک بودن ورق های آلومینیومی وزن پایینی دارند. ورق های آلومینیوم با گذر زمان جایگزین قلع گردید و بسیار مورد توجه قرار گرفت.
    ویژگی های ورق آلومینیوم
    • سبک بودن
    • قابل خم کردن
    • شکنندگی
    • ضد زنگ بودن
    کاربرد ورق آلومینیوم
    • بسته بندی
    • ساختمان سازی
    • صنعت حمل و نقل
    • کالاهای بادوام بالا
    • انواع ساندویچ پانل
    شایان ذکر است در تمامی فلزات جز آهن، آلومینیوم بالاترین نرخ استفاده را دارد و در تمام دنیا در بخش اقتصاد جهانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مورد استفاده عموم قرار می گیرد. ورق آلومینیوم بر اثر تبخیر، در خلا پوششی به وجود می آورد که باعث انعکاس نور مرئی و گرمای شعاعی می شود. با گذشت زمان و به دلیل برتری برخی ویژگی ها از جمله عمر طولانی، مقاومت بالاتر و قیمت مقرون به صرفه ورق آلوزینک ( ترکیب آلومینیوم و روی) نسبت به ورق آلومینیوم، در تولید ساندویچ پانل ورق آلوزینگ بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی