Loading...

  • jeyran1397
    jeyran1397
    سه شنبه 9 مرداد 1397 - 01:19

    تحصیل پزشکی در اسپانیا (255 بازدید)

    همانند سایر کشورها، تحصیل پزشکی در اسپانیا از سه مرحله متمایز تشکیل شده است: تحصیلات ابتدایی و یا پزشکی اولیه تحصیلات تکمیلی آموزش عالی و ادامه تحصیلات پزشکی. هدف این مقاله ارائه خلاصه ای از وضعیت کنونی این سه مرحله، بحث در مورد نقاط قوت و ضعف و چالش های پیش روی هر یک در سال های آتی است و اینکه چگونه اسپانیا می تواند به جامعه بین المللی نگاه کند.
    شرایط تحصیل پزشکی در اسپانیا
    نظام آموزش پزشکی دانشجویان باید با الزامات اجتماعی جدید اسپانیا سازگار باشد که این نیازمند هماهنگی بیشتر با آموزش های تحصیلات تکمیلی است. ما پیشنهاد می کنیم که ادامه تحصیلات پزشکی باید برنامه های توسعه حرفه ای خود را به طور مداوم برای اطمینان از صلاحیت دائمی متخصصان پزشکی اسپانیایی توسعه دهد. عرصه آموزش عالی اروپا همانطور که در اعلامیه بولونیا تعریف شده است، فرصت های زیادی را فراهم می کند و همچنین یک وضعیت چالش برانگیز برای بهبود نقاط ضعف در سیستم آموزش پزشکی اسپانیا است.
    مراقبت های بهداشتی در اسپانیا
    برای اینکه به عنوان دکتر در بیمارستان اسپانیا کار کنید، ابتدا لازم است بدانید که اسپانیا یک کشور جنوب غربی اروپای مرزی با دریای مدیترانه، جبل الطارق، فرانسه، آندورا، پرتغال و اقیانوس اطلس است. اسپانیا دومین کشور بزرگ اتحادیه اروپا است و مادرید پایتخت این کشور می باشد. اسپانیایی ،دومین زبان بزرگ و زبان مادری و رسمی اسپانیا است، که جمعیت آن بالغ بر 47 میلیون نفر می باشد.
    سیستم مراقبت بهداشتی در اسپانیا پیشرفته و هزینه های عمومی 73٪ است. اسپانیا یکی از کمترین میزان مرگ و میر نوزادان و بالاترین میزان امید زندگی در میان کشورهای عضو OECD را دارد. در میان شرایط بیمارستان در کشورها، اسپانیا دارای یکی از سیستم های پیشرفته و مراقبت بهداشتی است. تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی در اسپانیا پس از گرفتن مدرک کارشناسی اسپانیایی (Bachillerato) شروع می شود که به آزمون ورودی دانشگاه به نام Pruebas de Acceso a la Universidad یا Selectividad بستگی دارد. در اسپانیا بسیاری از دانشگاه ها وجود دارند که برنامه های مدرک لیسانس در رشته پزشکی را که اغلب اسپانیایی تدریس می شود، ارائه می دهد. دانشکده پزشکی مادرید ارائه دوره 6 ساله مدرک کارشناسی را دارد که به شرح زیر تقسیم می شود:
    علوم پایه سال اول و دوم)
    علوم بالینی سالهای سوم تا پنجم)
    چرخش بالینی و پروژه در پایان سال سال ششم)
    اقامتگاه پزشکی اسپانیا
    در اسپانیا در حال حاضر 47 تخصص پزشکی شناخته شده شامل 4-5 سال آموزش می باشد. پس از گذراندن آزمون medicao interno residente sistema که توسط AEMIR انجام می شود، ورود به برنامه اقامت پزشکی امکان پذیر است. متاسفانه، سهم سالانه برای پذیرش فارغ التحصیلان پزشکی/دندانپزشکی خارجی فقط 4٪ است. افراد عضو شهروندی اتحادیه اروپا، EEA ، سوئیس و کسانی که فارغ التحصیلان غیر اتحادیه اروپا هستند و اجازه اقامت اسپانیا و همچنین اقامت دائم را دارند، این سهمیه برای آنها قابل اجرا نیست. فراخوان برای امتحان ورودی پزشکی قانونی (MIR) معمولا در سه ماهه آخر سال است. فارغ التحصیلان پزشکی و دندانپزشکی خارجی باید تمام مدارک لازم را قبل از تاریخ ارائه کامل کنند.
    فارغ التحصیلان پزشکی در اسپانیا
    فارغ التحصیلان خارجی بعد از تحصیل در اسپانیا در رشته های پزشکی و دندانپزشکی ، اگر می خواهند به عنوان پزشک به طور مستقل یا در بیمارستان در اسپانیا مشغول به کار شوند باید مجوز دریافت کنند، آنها باید در کالج پزشکان استانی که در آن زندگی می کنند ثبت نام کنند. همه دانشجویان می توانند در کالج های پزشکی اسپانیا از طریق سازمان کالج ها ثبت نام کنند. این کالج ها دستورالعمل ها، مدارک و معیارهای عضویت برای ثبت نام در اسپانیا را تنظیم می کنند.
    اطلاعات بیشتر :
    - تحصیل در اسپانیا
    - مزایای تحصیل در اسپانیا
    - تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا
    - تحصیل پزشکی در اسپانیا
    - تحصیل در کالج های پزشکی اسپانیا
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی