Loading...

  • farfar
    farfar
    شنبه 20 مرداد 1397 - 23:55

    تحلیل بازار ورق گالوانیزه در سال 2017 (242 بازدید)

    mahsol-varagh-siah-645x350.jpg
    قیمت ورق گالوانیزه در سال 2017 افزایش نسبی داشت اما پیش بینی می شود این قیمت در سال 2018 و 2019 به خصوص در کشورهای خاورمیانه افزایش چشم گیری داشته باشد. دلیل این امر می تواند سیاست های موجود در این منطقه و همچنین کاهش درخواست باشد. منابع معتبر در رابطه با بازار ورق گالوانیزه در سال 2017 گفتند که قیمت کالاهای فولادی در آسیا در ماه های آوریل و مه افزایش پیدا کرده است، گرچه این تغییرات به سیاست های کشورهای چین و ایالات متحده بستگی دارد.
    تحلیل بازار ورق گالوانیزه در سال 2017 در جهان
    ترکیه
    کشور ترکیه یکی از وارد کننده های ورق گالوانیزه می باشد. در در ماه نوامبر سال 2017 واردات فولاد ترکیه به میزان 25 درصد افزایش یافت. بر اساس آمار موسسه آمار ترکیه (TUIK)، واردات فولاد تخت و ورق گالوانیزه ترکیه در ماه نوامبر سال 2017 به میزان 25.09 درصد در سال افزایش یافته است.
    کره جنوبی
    کره جنوبی که یکی از صادر کننده های ورق گالوانیزه به کشور هند است در سال 2017 تا 10 دلار برای هر تن قیمت ورق گالوانیزه را افزایش داد. با افزایش این قیما به میزان 10 دلار قیمت هر تن به 615 تا 620 دلار رسید. این افزایش قیمت در ماه های فوریه تا مارس سال 2017 رخ داد.
    ژاپن
    صادرات فولاد از ژاپن در ماه نوامبر سال 2017 تقریبا 2٪ کاهش یافت. حجم صادرات آهن و فولاد ژاپن در ماه نوامبر سال 2017 در حدود 2.1 درصد کاهش یافت و به 3.19 میلیون تن رسید.
    چین
    کشور چین یکی از تامین کنندگان اصلی ورق گالوانیزه در جهان است. این کشور در سال 2017 تلاش بیشتری برای به دست آوردن بازارهای جهانی در زمینه ورق های گالوانیزه کرده است. اما در نقطه عکس این تلاش ها برخی بازارهای داخلی تولیدات خود را کاهش دادند در نتیجه صادرات ورق های گالوانیزه از چین به دیگر کشورها کاهش یافت و در کنار این مسئله قیمت ورق گالوانیزه افزایش یافت.
    قیمت فولاد چین در سال 2017 قالبا به دلیل کاهش ظرفیت و تقاضای کمتر از سوی صنایع پایین دست پایین، افزایش یافت. با توجه به اینکه در سال 2017 صادرات ورق گالوانیزه در چین کاهش یافت، پیش بینی میگردد که در آینده چین برای تولید ورق های گالوانیزه از مواد خام ضعیف تری استفاده نماید. تا بتواند جلوی افزایش قیمت را بگیرد و این صنعت را در کشور خود سر پا نگه دارد.
    برزیل
    در سال 2017 همزمان با افزایش قیمت فولاد و ورق های گالوانیزه در جهان، قیمت این محصولات در برزیل نیز افزلیش چشمگیری داشته است. صنعت ورق گالوانیزه در برزیل هرگز به اندازه سال 2017 تحت تاثیر تغییرات قیمت در بازار بین المللی قرار نگرفته بود.
    ایران
    بهای
    ورق گالوانیزه در ایران در سال 2017 افزایش چشمگیری داشت و با توجه به مسائل سیاسی این روند افزایشی به صورت روز افزون می باشد.
    اگر بخواهیم تحلیل جامعی در رابطه با بازار ورق گالوانیزه در سال 2017 داشته باشیم. میتوانیم بگوییم در سال های اخیر قیمت ورق گالوانیزه افزایش زیادی داشته است. این امر به سبب کاهش درخواست مشتریان می باشد. در نتیجه کشورهای وارد کننده واردات کمتری دارند. و این مسئله سبب آسیب و ضررهای مالی به تولید کنندگان می شود که این مورد را با بالابردن قیمت محصول جبران می کنند.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی