Loading...

  • magbot
    magbot
    چهارشنبه 25 مهر 1397 - 12:15

    نکات کلیدی در هنگام تشکیل یک تیم UX (453 بازدید)


    نکات کلیدی در هنگام تشکیل یک تیم UX
    نکات کلیدی در هنگام تشکیل یک تیم UX
    طراحی رابط کاربری
    MAGBOT +
    %D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%87%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%85-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%DB%8C%D9%85-UX-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AF.jpg
    این زمینه جدید و پر از عدم قطعیت برای تصمیم گیرندگان یک سازمان است، اما امیدوار کننده و پر از فرصت های فوق العاده است! در حال حاضر طراح تجربه کاربر، یک تجربه جالب و دلپذیر است. محدوده ای کاوش ناشناخته بی نهایت است.بدیهی است که اینترنت نقش مهمی در حفظ و رشد این حوزه دارد و هر روز انتظارات از آن فراتر می رود. در حال حاضر رویداد های زیادی در مورد UX اتفاق می افتد. کنفرانس UX ، پست های وبلاگ فراوان که به طراحی کاربر متمرکزهستند.
    طراحی UX به مهم ترین در بخش یک سیستم طراحی و روند توسعه تبدیل شده است.طراحی تجربه در یک سناریوی سازمانی باید مورد توجه قرار گیرد، UX باید بر اساس مقادیر ملموس و قابل مشاهده مانند افزایش بازدید، نرخ تبدیل کاربر، زمان تکمیل کار و غیره سنجیده شود
    0.jpg
    من برای یک شرکت بزرگ کار می کنم که در آن زمان لازم برای جلسات UX و نمایش جزئیات مزایای UX به صورت جامع وجود ندارند. تنها چیزی که مهم است درآمد است و اهمیت هر چیزی را تعریف می کند و البته تعریف می کند که چه چیزی سزاوار احترام است یا نه. خوشبختانه ، تیمی که همراه من بخشی از شرکت هستم، گام جسورانه UX را به طور جدی پی گرفتم و مزایای انجام این کار را به مدیریت ارشد نشان دادیم.
    این پست تجربه شخصی من است که در طول زمان در شرکت های بزرگ جمع آوری شده و استفاده شده است من سعی خواهم کرد یک تحلیل دقیق از نکات کلیدی که به یک تیم تجربه کاربری مهار ختم می شود، ارائه دهم.نیازمندی یک تیم UX چیست؟
    این پست برای شرکت های بزرگ است ، جایی که از لحاظ درآمد جایگاه خوبی دارد و آگاهی کمی در مورد نیاز به یک تیم رابط کاربری خوب وجود دارد. به عبارت دیگر، شرکتی که در آن "کاربر" اغلب فراموش شده است و دستکم گرفته شده است! نتیجه آن، برنامه های با طراحی خوب ولی با تجربه کاربر ضعیف است.
    برای یک تیم UX چالش در متقاعد کردن مدیریت است. این فقط آغاز است چالش ها یکی پس از دیگری ظاهر می شود و تنها استقامت کار خواهد کرد. من کمال گرا نیستم و کاملا متوجه هستم که تیم "کامل" وجود ندارد. اما بدون فهمیدن آنچه شما دنبال آن هستید، هرگز قادر نخواهید بود شخصی مناسب را پیدا کنید. تیم بزرگ UX نه تنها متشکل از متخصصان با تجربه است، بلکه متخصصان پرشور و با انرژي مثبت که دارای مهارت های مناسب هستند نیاز دارد. بنابراین باید همه چیز را متعادل تعیین کنید.
    تا کنون درک من در مورد افراد تشکیل دهنده مناسب برای یک تیم UX به خوبی کار کرده است و پیشنهاد من این است.
    1. کارشناسان متخصص مانند هر تجارت دیگر تجربیات حکومت می کنند. متخصصان با تجربه بخشی جدایی ناپذیر از هر تیم هستند. اطمینان حاصل کنید که متخصصان با تجربه در این حوزه انتخاب کرده اید. در بسیاری از موارد، افراد به دلیل عدم انتخاب مناسب، به دلیل اینکه تیم استخدام، درک عمیق از مشخصات مورد نیاز را نداشت، یا روند ارزیابی، به اندازه کافی موثر نبود تیم ناموفق ایجاد شده است. فرآیند استخدام نقش مهمی دارد. در مورد مجموعه مهارت هایی که به دنبال آن هستید وقت را برای استخدام یک فرد بر روی تخصص خاص تمرکز کنید.
    نکته در اینجا این است که روند استخدام شما خلاقانه تر باشد و راه های برای جذب استعدادها پیدا کنید.
    1.jpg 2. تازه کارها به تیم اطمینان میدهند
    اغلب، در تجربه من، تازه ترین ها (کارآموزان) نقش کمتری در یک تیم دارند. من معتقدم اگر شما روح تازه و پر شور را برای تیم انتخاب کنید، مقدار انرژی مثبت و استعداد خام که این افراد به تیم می آورند غیر قابل تصور است. اگر آنها را در راه درست و هدایت کرد، می توانند یکی از بهترین منابع بهره وری برای یک تیم باشند. جهت را به کارآموزان ارائه دهید، اهداف و پست های بازرسی را به روشنی تعیین کنید و به طور مداوم انگیزه دهید و آنها را هدایت کنید تا به هدف برسند و آنها را به نقاط قوت خود برسانید. 3. گواهینامه مدرک ملاک نیست
    مدرک/گواهینامه های حرفه ای قطعا ارزش افزوده است اما ضروری نیست. شخصا، من با افرادی که دارای گواهینامه طراحی هستند و همچنین حرفه ای تحصیل کرده اند کار کرده ام، و اغلب کیفیت خروجی به طور مستقیم با آموزش/گواهینامه همسو نسیت. همانطور که در بالا ذکر شد، جواهرات در منتظر کشف شدن هستند، و تنها راهی که برای پیدا کردن آنها وجود دارد، استفاده از برخی از روش های استخدام واقعا خلاق است. این واقعا برای یک دامنه مانند طراحی تجربه کاربری، مهم است زیرا در آن اشتیاق بسیار مهم است. همه دوست دارند با تیم از همکاران قدیمی که قبلا در پروژه های همکار بوده اند کار کنند به این گمان که در گذشته همکاری خوبی داشته و در پروژه جاری نیز به همان خوبی قبل کارها رقم بخورد. اما یک سوال؟ خوب بودن نسبی نیست؟ نسبت به چه چیز خوب عمل کردند. اعداد می توانند فریب دهنده باشند و لزوما متناسب با انتظارات بهره وری/کیفیت نیست. شما ممکن است با یک مبتدی که تازه کار آشنا شوید ممکن این اتازه کار خلاقیت و انرژی فراتر از انتظار داشته باشد. بنابراین اجازه دهید خلاقیت بر تیم شما حاکم شود و به کسانی که شایسته حضور در تیم هستند احترام بگذارید.
    طراحان خلاق در الهامات تغذیه می شوند . برای تیم طراحی ضروری است جلسات مشترک تشکیل شود. جلسات آموزشی و کارگاه های آموزشی را اجباری کنید.نقش کلیدی در یک تیم UXدر حالی که من یک حرفه ای با تجربه نیستم، اما همیشه تیم هایی تشکیل داده ام که تعادل مناسب وجود دارد و در ایجاد حس ارتباط نزدیک کوشیده ام. تنوع حرفه من ( تولید فیلم , طراح گرافیک وب , مهندس تجربه کاربری) برایم بسیار مفید بوده است. این باعث شده که من از دیدگاه های مختلف به تیمم نگاه کنم و نقص ها و دلایل را شناسایی کنم. اجازه دهید پیشنهاد برخی از نقش های کلیدی که می تواند تفاوت را در یک تیم تجربه کاربر ایجاد کند بازگو کنم:
    2.jpg 1. معمار تجربه کاربر معمار تجربه کاربر، چشم انداز تیم است. هر محصول بر روی دیدگاه او رشد می کند و اگر چشم انداز روشن نباشد، نفوذ او بر ذهن کاربر نمی تواند در جهت مورد نظر هدایت شود. طراحی یک تجربه خوب، دقیقا برنامه ریزی یک زنجیره ای از رویدادهایی است که کاربران درگیر آن هستند و کمک به آنها در پیدا کردن آنچه که موجب راحتی و هموار شدن فرایند می شود در حیطه تجربه کاربری است .کار معماری UX این است که دقت را به محصول بیفزاید، در عین حال به کاربر کمک کند که در استفاده از محصول راضی باشد.
    باید تجربیات فراوان در فرایندهای طراحی تجربه داشته باشد، زیرا ممکن است تصمیمات کلیدی را فقط بر مبنای تجارب و عقلانیت گذشته خود داشته باشند.
    باید به شدت با چرخه حیات محصول آگاهی داشته باشند.
    در UX بهترین شیوه ها و فرآیندهای شناخته شده را بلد باشد.
    توانایی تولید فرایند کاربری مبتنی بر شخص و سناریو را . داشته باشد.
    تحویل کار در قالب سندهای تجربه کاربر، جزئیات / سناریو و همچنین ارتباط نزدیکی با تیم در هر مرحله داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که محصول همانطور که میخواهند شکل بگیرد.
    2. معمار اطلاعاتمعمار اطلاعات در مورد طراحی اطلاعات در جریان محصول توصیه هایی دارد. یک معمار ماهر اطلاعات باید زمانی که با چالش سازماندهی اطلاعات در یک برنامه کاربردی با محوریت داده های بزرگ همراه با سناریوهای پیچیده است هنر خود را نشان دهد، و بتواند با آن رو به رو شود. او مسئول ارائه اطلاعات است و نقش کلیدی در تصمیم گیری جریان های صفحه و الگوهای تعامل کاربر دارد که باید دنبال شود.
    باید متخصص ابزارهای مختلف مانند Axure، Omnigraffle، Visio باشد.
    باید یک استاد تکنیک های IA باشد.
    دانش گسترده در الگوهای تعامل UI استاندارد داشته باشد.
    تحویل های او wireframes، screenflows، نقشه سایت و اسناد طراحی تعامل است.
    3. طراح ویژوالنقش یک طراح بصری برای موفقیت یک تیم UX بسیار مهم است. چشم انداز نهایی UX یک محصول موفق توسط یک طراح بصری هدایت می شود. اولین تصور، و زیبایی شناسی بصری نقش بسیار مهمی را در پیشبرد تجربه محصول دارند.
    طراح بصری باید زمانی که به ترکیب رنگ، تایپوگرافی، سلسله مراتب بصری می پردازد، یک حرفه ای باشد.
    ایدئولوژی های معمار UX را استفاده کند و چشم انداز UX را به همان شیوه ای که مستند شده، ادامه دهید. این یک الزام کلیدی برای یک تیم UX است که می بایست روی آن تایید شود، اغلب نادیده گرفته می شود.
    کمالگرایی را به سطح پیکسل بیاورد.
    ستاره فتوشاپ باشد .
    4. UX All rounder در تجربه حرفه ای متنوع من، این نقش است که احساس می کنم تفاوت را برای هر تیم UX ایجاد می کند. کسی که هر مرحله از فرایند طراحی تجربه را درک می کند و قادر خواهد بود که در هر مرحله از فرآیند طراحی تجربه، نقاط ضعف را برای تیم تشریح کند.آنها اطمینان می دهند که دیدگاه UX محصول در هر فاز تار نمی شود. این شخص در هر مرحله از فرایند طراحی تجربه درگیر خواهد بود، با متخصصین فازهای مربوطه در ارتباط است و اطمینان حاصل می شود که روح یکسان طراحی بین آنها در جریان است.مثلا این شامل هدایت طراح بصری در نوشتن عناصر گرافیکی/UI است بطوری که از محدوده توانایی های یک مهندس Frontend خارج نشود. 5. مهندس جلوی پایانی ( Front-end) به نظر من یک نقش کلیدی در یک تیم UX است . مسوولیت مهندس Front-end این است که به مفاهیم و مدلها بپردازد و آنها را در یک مرورگر یا هر رسانه دیگری که محصول مورد انتظار در آن کار می کنند، زنده کند. چالش در انتقال ایده هایی است که در قالب فریم ها، اسناد و مدل های تصویری به یک نمونه اولیه است. همکاری نزدیک با UX all rounder نتایج خوبی برای یک مهندس Front-end خواهد داشت.
    یک rockstar در تکنیک های مبتنی بر HTML / CSS / JS.
    باید سامورایی سازگاری متقابل با مرورگر ها باشد.
    باید توجه بیشتری به جزئیات داشته باشد و باید بتواند طراحی را درک کند.
    به خوبی با مفاهیم و تکنیک های بهینه سازی و افزایش کارایی آشنا باشد.
    باید یک درک جامع از تکنولوژی یک برنامه کاربردی داشته باشد.
    یادگیری سریع تکنیک ها و ابزارهای جدید.
    توانایی ارائه مجموعه ای از فرآیندها و استانداردها و به نوبه خود نهادینه کردن کل فرایند مهندسی Front-end.
    6. استراتژیست محتوا
    محتوا یکی از بخش های مهم یک محصول است. نقش یک استراتژیست محتوا یک موضوع مورد بحث است و اصطلاح "استراتژی محتوا" در حال تکامل است. به عنوان یک تیم طراحی تجربه، محتوا باید به عنوان بخش مهمی از محصول، وب، تلفن همراه و یا هر رسانه دیگر در نظر گرفته شود.استراتژیست محتوا مسئول شکل دادن «صدا» به محصول خواهد بود. او با توجه به برنامه ریزی محتوا، تن صدای محصول را تنظیم می کند. در اینجا محتوای تنها متن نیست. به هر عنصر مورد استفاده برای برقراری ارتباط با کاربر اشاره دارد. 7. کارشناس کاربرد پذیریبا استفاده از تکنیک ها و ابزارهای بسیار متداول، این متخصص یک مزیت برای تیم است. آنها مسئول ارزیابی و اطمینان از این هستند که محصول به عنوان یک واحد قابل استفاده است. در اغلب موارد، در مراحل ابتدایی مفهوم سازی، در مورد قابل استفاده بودن، و حفظ اصول اولیه قابلیت استفاده به تیم کمک می کنند که در مسیر درست حرکت کند.
    3.jpg
    ساخت یک تیم تولیدی زمان، تعهد و تلاش زیادی را به خود اختصاص می دهد. همیشه مهارت های درست را در اختیار ندارید. اهمیت دارد که با استفاده هوشمندانه از استعدادهای تازه، تعیین اهداف و ایجاد هر یک از آنها احساس تعلق و مالکیت در تیم ایجاد، و یک تیم متعادل برقرار کنید.
    مقالات مرتبط
    %D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%81%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8.jpg
    راهنمای مفصل برای جریان کاربری در طراحی وب
    %D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9.jpg
    نگاهی به آخرین روند طراحی اپلیکیشن موبایل تجارت الکترونیک
    %D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D9%BE%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF-%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-SEO-%D8%AF%D8%B1-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3.jpg
    نحوه نوشتن یک پست بلاگ بهینه شده ( SEO )در وردپرس




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی