Loading...

  • jeyran1397
    jeyran1397
    دوشنبه 19 آذر 1397 - 01:05

    محبوب‌ترین رشته‌ها برای کار و تحصیل در اسپانیا (422 بازدید)

    تحصیل در اسپانیا در مقطع لیسانس (رشته‌های مهندسـی، پزشـکی و دندانپزشـکی و …) تقریبا رایگان است. تحصیل در مقطع کارشـناسی ارشـد نیز دارای هزینه بسیار کم و مقطع دکتـری نیز به صورت رایگان ارائه می‌شود.
    یکی از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در کشور اسپانیا رشته حقوق است که در تعداد زیادی از دانشگاه‌ها و کالج‌های اسپانیا (به خصوص در مادرید) ارائه می‌شود. شاید افراد زیادی قصد دارند که در زمینه‌های حقوقی فعالیت داشته باشند، باید بدانید اسپانیا جایی است که می‌توان به این هدف جامه حقیقت پوشانید.
    تحصیل در اسپانیا در رشته‌های عمران، برق، مدیریت و حقوق در کنار امتیازهای ارزشمندی مثل تحصیل کم هزینه و حتی رایگان، امکانات دانشجویی مناسب، آب و هوای خوب و شرایط زندگی مطلوب باعث شده است که این کشور همواره جز یکی از پرطرفدارترین مقاصد تحصیلی دنیا باشد. باید بدانید که در این کشور مقطع لیسانس (رشته‌های مهندسـی، پزشـکی و دندانپزشـکی و …) تقریبا رایگان است، همچنین تحصیل در مقطع کارشـناسی ارشـد نیز دارای هزینه بسیار کمی است و مقطع دکتـری نیز به صورت رایگان ارائه می‌شود.
    در کشور اسپانیا امکان تحصیل در رشته‌های پزشکـی و دندانپزشـکی نیز برای دانـش‌آموزان بین‌المللی فراهم است، به این معنا که کسانی که دارای مدرک دیپـلم هستند می‌توانند در دانشـگاه‌های دولتی اسپانیا تحصیل کنند، هزینه تحصیل در این دوره‌ها بسیار کم است، نکته‌ای که قابل توجه است این است که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی به زبان اسپانیایی است، در حالی که تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی به زبان انگلیسی نیز امکان‌پذیر است.
    مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی اسپانیا
    توجه داشته باشید که تمام مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی باید ترجمه رسمی شده باشند و ضمن داشتن تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه باید تاییدات سفارت را نیز دارا باشند. در ادامه در خصوص مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی اسپانیاتوضیحاتی را خدمتتان ارائه می نماییم.
    1. نامه پذیرش از مراکز آموزشی معتبر
    این نامه شامل اطلاعات کلی دوره‌ای است که شما در آن پذیرفته شده‌اید، شامل اطلاعاتی از قبیل نام رشته تحصیلی، دانشگاه، دپارتمان، تاریخ شروع و پایان دوره، زبان تحصیل و …
    2. انگیزه نامه (Motivation Letter/SOP):
    یکی از مهم‌ترین مدارکی که باید به سفارت ارائه شود، انگیزه نامه شماست که در واقع برنامه روشن و واضح شما برای آینده‌تان خواهد بود، از نکات ضروری که باید در این نامه رعایت شود این است که شما باید ذکر کنید که چرا رشته موردنظر و یا حتی کشور مقصد را انتخاب کرده‌اید و چه برنامه‌ای برای آینده خود دارید.
    توجه کنید که برنامه تحصیلی شما باید دقیقاً مشخص باشد و اهداف خود را به‌خوبی بیان کنید. در صورت داشتن سابقه کار باید ارتباط بین کار و رشته انتخابی را ذکر کنید.
    3. پاسپورت (گذرنامه)
    ارائه پاسپورت و تمام صفحاتی از آن‌که دارای مهر هستند.
    براساس بررسی‌های انجام شده، دانشجویانی که در کشور اسپانیا تحصیل می‌کنند، در صورتی که دانش کافی به زبان اسپانیایی داشته باشند می‌توانند بخش زیاد یا حتی تمام هزینه‌های زندگی خود را از طریق کار کردن تامین کنند. باید به این موضوع توجه داشت که تمام دانشجویان در کشور اسپانیا اجازه کار دارند، همچنین بعد از دوره تحصیلی خود نیز می‌توانند از طرق مختلف اقامت خود را تمدید کنند.
    یکی از موضوعات جالبی که درباره اسپانیا همیشه توجه دانشجویان را جلب می‌کند این است که ارائه مدرک زبان برای اخـذ پذیـرش دانشگاه‌های این کشور اجباری نیست. کشور اسپانیا با زبان رسمی اسپانیایی، دارای دانشگاه‌هایی است که بسیاری از رشته‌های تحصیلی را در قالب زبان انگلیسی ارائه می‌کنند و این بدین معنا است که برای تحصیل در این کشور مجبور به یادگیری زبان سوم نیستید، البته واضح است دانش زبان انگلیسی برای دانشجویان مورد نیاز است.
    براساس گزارش سایت TopUniversities، تعدادی از دانشگاه‌های اسپانیا جز ۵۰ دانشگاه برتر دنیا هستند که کمتر از ۵۰ سال از تاسیس آن‌ها می‌گذرد و این بدین معنی است که این مراکز آموزشـی توانسته‌اند در طی مدت زمانی کمتر از ۵۰ سال اعتبار خوب و قابل‌توجهی را از جهات مختلف کسب کنند، بر همین اساس این دانشگاه‌ها در طی سال‌های اخیر مورد انتخاب بسیاری از دانشجویان بین‌المللی بوده‌اند.
    موسسه دانش گستر کوه نور اولین موسسه مورد تایید وزارت علوم در زمینه اعزام دانشجو به کشور اسپانیا است که می‌تواند در زمینه اقامت در اسپانیا را کمک کند.
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی