Loading...

  • nicava
    nicava
    سه شنبه 19 بهمن 1400 - 19:28

    اپلای (apply) چیست، راهنمای جامع مراحل (326 بازدید)

    اپلای (apply) چیست؟ اپلای تحصیلی چیست؟ اپلای شدن چیست؟ اپلای گرفتن چیست؟ معنی اپلای چیست؟ این‌ها تنها برخی از صورت‌های سوال، برای فهمیدن معنای اپلای یا اپلای تحصیلی است. اپلای به درخواست پذیرش از دانشگاه‌های دیگر کشورها برای گرفتن ویزای تحصیلی و در نهایت تحصیل در آن‌ها، اطلاق می‌گردد. در حقیقت زمانی که فردی پس از تحصیل در مقطعی برای دوره‌ها و مقاطع بعدی تصمیم به مهاجرت و تحصیل در کشوری دیگر می‌گیرد، لازم است نخست از دانشگاه مورد نظر نامه پذیرش را دریافت کند یا به اصطلاح (اپلای شدن) توسط دانشگاه اپلای شود سپس با ارائه نامه و دیگر مدارک به سفارت و اداره مهاجرت برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نماید.
    چگونه اپلای کنیم؟
    اپلای گرفتن چیست و چگونه انجام می‌شود؟ پس از پاسخ به سوال اپلای (apply) چیست و فهمیدن معنی اپلای، بهتر است با نحوه‌ی اپلای شدن یا اپلای گرفتن آشنا شد. برای اپلای تحصیلی شخص لازم است علاوه بر برنامه ریزی، زمانبندی دقیقی نیز داشته و از آخرین مهلت (ددلاین) دانشگاه مورد نظر هم اطلاع داشته باشد. در واقع متقاضی اپلای تحصیلی پیش از هر کاری لازم است از شرایط تمامی دانشگاه‌های مد نظر خود آگاه شده و دانشگاه‌هایی که تمایل بیشتری به تحصیل در آن‌ها دارد را انتخاب نماید، سپس مدارک مورد نیاز برای هر یک را آماده نموده و با پرداخت هزینه لازم برای ارزیابی، به دانشگاه‌های مورد نظر ارسال کند. با این کار و ارسال مدارک به چندین دانشگاه شانس پذیرش متقاضی بالا می‌رود. البته باید توجه داشت که هر یک از دانشگاه‌ها ددلاین مخصوص به خود را دارد و هزینه‌ای جدا برای هر یک لازم است پرداخت شود.
    مراحل اپلای
    apply-universities.jpg
    از مهم‌ترین سوالات پرسیده شده توسط متقاضیان پذیرش تحصیلی بعد از سوال اپلای (apply) چیست و سوالاتی مشابه هم چون معنای اپلای چیست یا اپلای گرفتن به چه معنا می‌باشد، پرسش درباره مراحل اپلای و نحوه‌ی اقدام برای آن است که در این بخش به آن پرداخته خواهد شد. لازم به ذکر است نحوه اپلای برای اکثر دانشگاه های خارجی به خصوص اپلای تحصیلی به کانادا، عموما" به یک شکل صورت می گیرد.
    برای اخذ پذیرش و اپلای تحصیلی کانادا و یا دیگر کشورها، متقاضی لازم است مراحلی را به ترتیب انجام دهد:
    برنامه‌ریزی برای اپلای
    پیش از هر چیزی برای اپلای شدن، فرد باید به تحقیق و برنامه ریزی بپردازد. برای اپلای تحصیلی گزینه‌های بسیاری وجود دارند که متقاضی باید با در نظر گرفتن شرایط خود و با توجه به این نکته که تنها اخذ پذیرش از دانشگاه (اپلای گرفتن) کفایت نمی‌کند و در ادامه لازم است موافقت کشور مقصد برای دریافت ویزای تحصیلی اخذ گردد، چندین کشور و دانشگاه را انتخاب نموده. سپس نحوه‌ی اخذ پذیرش از آن‌ها، چگونگی دریافت ویزای تحصیلی از کشورهای انتخابی، میزان هزینه مورد نیاز برای اپلای، زندگی و تحصیل برای هر یک از دانشگاه‌ها را مورد بررسی و برآورد قرار دهد و با شرایط خود سنجیده و مقایسه کند، در نهایت از میان آن‌ها کشور و دانشگاهی که بیشتر با شرایط، خواسته‌ها و اهدافش برای آینده تحصیلی و شغلی همخوانی و انطباق دارد را انتخاب کند.
    ثبت نام برای شرکت در آزمون زبان
    آن‌گونه که در جواب اپلای (apply) چیست ذکر شده بود، اپلای همان درخواست پذیرش از یک دانشگاه یا موسسه خارجی برای تحصیل است و بالطبع برای تحصیل لازم است که فرد به زبان رسمی کشور مقصد آشنایی داشته باشد پس ارائه مدرکی معتبر در زمینه زبان ضروری است. این مدرک بر اساس کشور و دانشگاهی که مد نظر است، متفاوت خواهد بود به عنوان مثال آزمون های زبان مورد تایید کانادا برای اپلای دانشگاه‌های کانادا ،برای زبان انگلیسی آزمون های آیلتس، تافل، پی تی ای و برای زبان فرانسوی تف می باشد.
    پس توصیه می‌شود هنگامی که شخص برای اپلای اقدام می‌کند به لیست مدارک زبان مورد تأیید دانشگاه مورد نظر توجه داشته باشد.
    ارتباط با اساتید دانشگاه مورد نظر برای اخذ فاند
    همان گونه که در مقاله چگونه استاد راهنما برای اپلای پیدا کنیم توضیح داده شد، متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی، برای اخذ پذیرش در رشته های Thesis base و یا تحصیل در مقطع دکتری و تحصیل رایگان در کانادا و گرفتن فاند در دیگر کشورها، نیاز به پیدا کردن استاد و یا سوپر وایزر دارند. این متقاضیان باید با ارتباط با اساتید و دانشگاه در این خصوص مکاتبه نمایند.
    نگارش رزومه برای اپلای کردن
    نگارش درست و دقیق رزومه از مهم‌ترین مراحل پیش از دادن درخواست به دانشگاه مقصد است. در حقیقت رزومه کاملی که تمامی اطلاعات لازم از متقاضی را شامل گردد می‌تواند به دریافت پذیرش از دانشگاه کمک کند. چرا که تصویری درست از متقاضی را در ذهن مسئولین مربوطه ایجاد خواهد کرد.
    نوشتن انگیزه ‌نامه
    متقاضی می‌بایست پیش از اقدام نهایی و ارسال مدارک، انگیزه نامه‌ تحصیلی خود را تدوین کرده و بنویسید. در این نامه متقاضی لازم است با رعایت اصل صداقت و راستی، به شرح مختصر اهداف تحصیلی و کاری خود در آینده بپردازد. متقاضیان برای موفقیت در این مسیر، باید در نحوه نگارش انگیزه نامه تحصیلی از افراد با تجربه مشاوره بگیرند.
    آماده کردن مدارک مورد نیاز و ترجمه آن‌ها
    پس از نگارش رزومه و انگیزه نامه نوبت به آماده کردن تمامی مدارک مورد نیاز بر اساس لیست ارائه شده توسط دانشگاه، می‌رسد. متقاضی باید مدارک را آماده نموده و ترجمه کند.
    پر کردن فرم درخواست پذیرش
    پس از آماده کردن تمامی مدارک نوبت به پر کردن فرم درخواست پذیرش تحصیلی می‌رسد. هر دانشگاهی فرم مخصوص خود را در ارتباط با اپلای دارد. متقاضی می‌بایست به دقت آن را با اطلاعات درست کامل کند زیرا وجود ناهمخوانی بین اطلاعات و مدارک ممکن است منجر به رد شدن درخواست شود.
    uni-apply.jpg
    پرداختن هزینه بررسی درخواست اپلای (ادمیشن فی)
    بعد از آماده کردن تمامی مدارک و فرم‌های مورد نیاز، برای آن‌که توسط دانشگاه مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند و در صورت موافقت، نامه پذیرش ارسال گردد، متقاضی پذیرش تحصیلی باید مبلغی را با استفاده از کارت‌های اعتباری بین المللی به حساب دانشگاه واریز نماید.
    دریافت توصیه نامه تحصیلی
    از دیگر مراحل برای اپلای تحصیلی ( apply ) اقدام برای دریافت توصیه نامه از استاد یا کارفرما و ارسال آن به همراه مدارک مورد نیاز به دانشگاه مقصد است. این نامه توسط استاد یا کارفرمای فرد متقاضی نگاشته می‌شود و در آن به ویژگی‌های شخصیتی، مهارت‌ها و توانایی‌های فرد اشاره می‌شود.
    بیشتر بخوانید: توصیه نامه تحصیلی کانادا چیست و چه تاثیری در اپلای دارد؟
    ارسال تمامی مدارک به دانشگاه مورد نظر
    در مرحله آخر برای اخذ پذیرش از دانشگاه مدارک برای ارزیابی و بررسی ارسال شده و متقاضی منتظر دریافت جواب از سمت دانشگاه خواهد بود. عمدتا یک تا دو ماه بعد نتیجه مشخص می‌شود و در صورت موافقت فرد برای اخذ ویزای تحصیلی لازم است به سرعت اقدام کند.
    نکته‌ای که متقاضیان لازم است به آن توجه کنند آخرین مهلت یا ددلاین دانشگاه است. در واقع شخص متقاضی بهتر است ماه‌ها قبل از شروع سال یا ترم تحصیلی دانشگاه مقصد برای آماده سازی مدارک و گرفتن مدرک زبان اقدام کند چرا که قطعا پروسه‌ی اپلای کردن، فرآیند سخت و زمان بری است.
    منبع:
    اپلای ( apply ) چیست؟ چگونه اپلای کنیم؟ - موسسه مهاجرتی یوکن
    سایت من




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی