Loading...

  • zahra01
    zahra01
    دوشنبه 23 اسفند 1400 - 21:09

    همه چیز درباره عایق الاستومری لوله مسی (207 بازدید)

    در ادامه با نکات مهمی درباره عایق الاستومری لوله مسی بیشتر آشنا خواهید شد.
    به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، می‌دانیم که هدف از تولید عایق الاستومری، جلوگیری از اتلاف انرژی و انتقال حرارت در مکان‌ها و مصارف مختلف است. به طور کلی اگر بخواهیم عایق را بر اساس کاربردی که دارد دسته بندی نمائیم، در دسته اول عایق‌های قدیمی تر مانند پشم شیشه و پشم سنگ قرار می‌گیرد که در برابر حرارت، دارای مقاومت قابل قبولی نیستند و عایق الاستومری پلی اتیلن که به آن فوم سفید نیز گفته می‌شود، جزو دسته دوم است که از معایب آن، می‌توان به عدم انعطاف پذیری اشاره نمود. دسته سوم که امروزه دارای کاربرد زیادی در مصارف مختلف است، عایق الاستومری سلول بسته است که معایب دو دسته قبلی را نداشته و دارای مقاومت بالایی است.
    از مزایای مهم عایق الاستومری لوله مسی می‌توان به کیفیت بالای آن که در هنگام ساخت و تولید، توجه ویژه ای به آن گردیده و همچنین کاربرد زیادی که دارد اشاره نمود. لازم به ذکر است که عایق حرارتی و برودتی پیش ساخته، به دو صورت کویلی و شاخه‌ای به بازار عرضه شده است که دارای اندازه‌های مختلف بوده و برای کاربردهای گوناگون، طراحی گردیده است و برای خرید اینترنتی عایق الاستومری به سایت پافلکس سر بزنید.
    گفتیم که عایق الاستومری لوله مسی، دارای مقاومت بالایی است که این امر، نکته مهمی برای جلوگیری از اتلاف حرارت و گرما است. بنابراین به منظور مصارف مختلف از جمله کانال‌ها، سیستم‌های تهویه، عایق کاری تأسیسات و لوله‌های گرم و سرد از آن استفاده می‌گردد.
    در صورتی که بنا به دلایل مختلف، سطح عایق الاستومریلوله مسی دچار آسیب شده و سوراخ گردد، همچنان می‌توانید از بابت عدم رشد قارچ‌ها و کپک بر روی آن اطمینان داشته باشید! چرا که به دلیل ساختار سلول بسته‌ای که دارد، در برابر جذب طوبت و آب مقاوم است. این در حالی است که پشم شیشه و دیگر عایق‌های سنتی در مقایسه با عایق الاستومری، تقریباً تا ۱۰ هزار برابر بخار آب را جذب می‌نمایند! از دیگر مزایای مهم آن، عدم به کارگیری گازهای گلخانه‌ای مانند :CFC در هنگام ساخت و تولید است که این امر، در حفاظت از محیط زیست پیرامون ما تأثیر بسزایی دارد.
    نکاتی درباره نصب عایق الاستومری لوله مسی
    به طور کلی پیشنهاد می‌شود برای نصب عایق، زمانی را در نظر بگیرید که لوله‌های تأسیسات در جای خود قرار گرفته اند و نازک کاری یا پوشش ظاهری ساختمان مورد نظر، در حال انجام است. این مرحله بهترین زمان برای شروع عایق کاری دیوارها و سقف و لوله‌ها است.
    این نکته که در چه مکان‌هایی از ساختمان از عایق استفاده نمائید، بستگی به میزان هزینه‌هایی دارد که برای این کار در نظر گرفته اید؛ اما ترجیحاً قسمت‌هایی که بیشترین هدررفت انرژی را دارند، باید جزو اولویت شما باشد. استفاده از عایق توکار به دلیل عدم تماس با محیط بیرون، به صرفه تر است چرا که به تعمیر و مراقبت نیازی ندارد.
    بهتر است مطلب ویژگی های مهم فوم عایق الاستومری را هم بخوانید.
    یکی از مزایای مهم عایق الاستومری لوله مسی، این است که به شکل رشته‌ای نبوده و متخلخل نیست؛ بنابراین در هنگام نصب مشکلی از بابت جدا شدن قطعات وجود نخواهد داشت. نصب عایق لوله مسی به راحتی انجام می‌گردد و شما برای این کار نیاز به تجهیزات خاصی نخواهید داشت.
    در کنار مزیت‌های مهم این عایق الاستومری که به آن اشاره شد، این عایق دارای معایبی هم است که عبارتند از: قیمت بالای آن در قیاس با پشم شیشه و پشم سنگ، ایجاد شکاف در مواد آن در اثر تماس با حرارت بالا، شکستن در اثر ضربه که البته پس از کاهش دما، به دلیل خاصیت انعطاف پذیری که دارد دوباره به حالت اول باز می‌گردد.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی