Loading...

  • zahra01
    zahra01
    دوشنبه 23 اسفند 1400 - 21:15

    ویژگی های مهم فوم عایق الاستومری (229 بازدید)

    [img]https://img9.irna.ir/d/r2/2022/02/19/4/169473182.jpg?ts=1645280379124[/img]
    یکی از ابزارهای بی نظیر برای صرفه جویی در مصرف انرژی، عایق الاستومری می باشد.
    یکی از ابزارهای بی نظیر برای صرفه جویی در مصرف انرژی، عایق الاستومری می باشد؛ فوم الاستومری در انواع تاسیسات و ساختمان ها برای ممانعت از هدررفت انرژی، کاربرد فراوانی دارد. در واقع زمانی که سقف، کف و بخش های دیگر یک ساختمان عایق کاری می گردد.
    سبب افزایش بهره وری انرژی می شود؛ به تعبیر دیگر در فصل زمستان، سرمای محیط بیرون از دیوار یا بخش های مختلف خانه به داخل نفوذ نمی کند و بنابراین شما نیازی به استفاده بیشتر از وسایل گرمایشی نخواهید داشت.همچنین در فصل تابستان هم شما را از استفاده بیش از حد وسایل سرمایشی بی نیاز می کند.
    ویژگی های مهم فوم عایق الاستومری
    گرچه عایق الاستومری قیمت بالاتری را داراست در قیاس با پشم سنگ و پشم شیشه می باشد، اما چون برای استفاده از آن ها در دماهای پایین تر نیازی به پوشش مضاعف نیست، بنابراین در نهایت گزینه به صرفه تری نسبت به بقیه می باشد. یکی از بهترین راهکارها و در عین حال سریع ترین راه برای اینکه انواع سیستم های لوله کشی عایق کاری گردد، استفاده از فوم الاستومری است؛ چرا که علاوه بر انعطاف پذیر بودن، دارای ضریب انتقال حرارتی کمتری می باشد. همچنین در صورتی که فضای مورد نظر شما دارای متراژ کمتری می باشد، این محصول انتخابی بی نظیر است.
    فوم الاستومری که آن را با نام عایق الاستومری یا عایق پتویی نیز می شناسند، دارای ساختار سلول بسته هستند و محصولات آن از مخلوط NBR و EPDM که در برابر اشعه فرابنفش مقاوم می باشد، تولید می گردد. بنابراین بسیاری از ویژگی ها مانند : میزان مقاومت و انعطاف پذیری به وسیله این پلیمرهای پایه تعیین می گردد. محصولاتی که بر پایه NBR و EPDM تولید می شود، به طور معمول دارای رسانای حرارتی پایینی هستند.
    همچنین این محصولات هنگامی که بر لوله های مسی نصب می شوند، مانع خوردگی زیر عایق می گردند. برای استفاده از این محصولات در فولادهای ضد زنگ نیز توصیه می کنیم، از یک پوشش مقاوم برای ممانعت از زنگ زدگی استفاده گردد.
    ویژگی های مهم فوم عایق الاستومری
    مزیت های فوم الاستومری
    از دیگر مزیت های عایق الاستومری و محصولات با پایه EPDM و NBR این است که به دلیل اینکه عاری از فیبر و هرگونه ترکیبات CFC و گازهایی مخرب دیگر بر لایه ازون است، اثر سوئی بر محیط زیست ندارد. میزان مقاومت فوم الاستومری، باید به وسیله پلیمرهای پایه تعیین گردد.
    مقاومت دمایی بر اساس دو فاکتور مهم موقعیت ( در چه شرایط آب و هوایی می باشد؟ هوای بارانی یا باد و... ) و همچنین زمان بالا رفتن دما مشخص می گردد. یکی از روش های رایج که می توان به کمک آن میزان حد دمای بالا یک محصول را تعیین نمود، این است که ببینیم در شرایط دمایی خاص، در افزایش طول و میزان کشش آن چه تغییراتی حاصل می گردد؟
    در قسمت قبل گفتیم که محصولات عایق الاستومری بر پایه NBR و EPDM در برابر اشعه فرابنفش مقاوم هستند؛ لازم است به دو نکته در این مورد اشاره نماییم : 1- در صورتی که فوم الاستومری در فضایی خارج از ساختمان نصب گردد، علاوه بر مقاومت در برابر اشعه فرابنفش یا UV، نیاز داریم که فاکتورهای دیگری نظیر :
    بهتر است مطلب
    نکات ضروری عایق الاستومری برای عایق کاری لوله های آب ساختمان

    را هم مطالعه کنید.
    شرایط نامساعد آب و هوایی و بی توجهی کارگران به نصب اصولی و درست آن نیز در نظر گرفته شود.2- با اینکه این محصول دارای دوام بالایی است، اما در صورتی که در مکان هایی با شرایط سخت نصب گردد، لازم است از پوشش محافظ برای جلوگیری از آسیب به آن استفاده شود.
    یکی از روش های رایج برای ایجاد حفاظ و پوشش روی عایق الاستومری، ژاکتینگ(دورپیچی) می باشد که گزینه ای عالی برای حفاظت از فوم می باشد. از دیگر مزایای این محصول، نصب آسان آن می باشد که این امر به دلیل انعطاف پذیری بالایی آن بوده و سبب می شود که به راحتی روی لوله و تاسیسات سر بخورد.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی