Loading...

  • zahra01
    zahra01
    دوشنبه 23 اسفند 1400 - 21:17

    ​نکات ضروری عایق الاستومری برای عایق کاری لوله های آب ساختمان (235 بازدید)

    557791_294.jpg
    یکی از راهکارهای ضروری برای جلوگیری از تلف شدن انرژی و ممانعت از مصرف سوخت اضافی در ساختمان ها، استفاده از عایق الاستومری برای لوله ها و مخزن حرارتی است.
    از مزیت های عایق کاری لوله ها این است که مانع از یخ زدگی و ترکیدگی لوله های آب سرد شده و از کاهش دمای آب در لوله های آب گرم و به تبع آن، افزایش مصرف سوخت پیشگیری می نماید.
    همه این عوامل در نهایت سبب می شود تا در مصرف آب و سوخت صرفه جویی شده و به دنبال آن از هزینه های بالا ی قبض برق و گاز، کاسته شود.
    یکی از اهداف مهم استفاده از عایق الاستومری در لوله کشی ساختمان ها این است که گرمایی که از سیستم حرارت مرکزی تولید می گردد، ضروری است که تنها به محل مورد استفاده مانند : سرویس بهداشتی یا حمام و... برسد و نباید در طول مسیر این هدر برود. علاوه بر این، عایق کاری برای موارد دیگری همچون : کاهش آلودگی صوتی، جلوگیری از خورگی و کپک زدگی دیوار ولوله ها نیز به کاربرده می شود.
    در واقع از مهم ترین عایق ها می توان به عایق رطوبتی، تشعشعی، همرفت حرارتی و... اشاره نمود. عایق رطوبتی همان طور که از نامش پیداست، از ورود رطوبت و نم به تاسیسات جلوگیری می نماید.
    عایق الاستومری حرارتی هم با ممانعت از هدر رفت گرما به منظور عایق کردن دیگ مورتورخانه ها و پکیج ها مورد استفاده قرار می گیرد. می دانیم که گرما از سه راه هدایت، همرفت و تابش انتقال می یابد. عایق های حرارتی هم در سه نوع عایق هدایت حرارتی، تشعشی و عایق همرفتی هدایتی به بازار عرضه شده اند. منظور از عایق هدایتی این است که هنگامی که گرما از طریق تماس اجسام در حال انتقال باشد، این عایق های مقاوم به گرما از این امر جلوگیری می نمایند. از مهمترین آن ها نیز می توان به پشم شیشه، پشم سنگ و... اشاره نمود.
    چگونگی عایق کاری لوله های آب گرم
    برای عایق کاری لوله های آب گرم با عایق الاستومری، چه لوله هایی که در داخل ساختمان و داخل کانال و سقف کاذب قرار گرفته و چه لوله هایی که در بیرون ساختمان هستند لازم است به نکاتی توجه نماییم؛ ابتدا توجه کنید که سطح لوله های آب، کاملا تمیز و عاری از هر ماده خارجی دیگر باشد.
    در قدم بعدی، لازم است که دو مرتبه بر روی لوله سیستم گرم کننده ضدزنگ بزنید.پس از اینکه مطمئن شدید ضدزنگ خشک شده، می توانید اقدام به عایق کاری لوله های توکار نمایید. البته قبل از اینکه اقدام به عایق کاری لوله ها نمایید، لازم است که نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن می پردازیم.
    بهترین نوع عایق برای لوله های آب گرم، عایق الاستومری یا پتویی و عایق لوله ای پشم سنگ می باشد.برای حصول بهترین نتیجه ضروری است که برای تمام مسیرهای لوله کشی و اتصالات، عایق کاری انجام شود. قبل از انجام عایق کاری، اندازه لوله ها را محاسبه نمایید تا بدانید چه میزان عایق، مورد نیاز است.
    به عنوان مثال : در صورتی که عایق کاری برای لوله های متصل به آبگرمکن باشد، نیاز است که عایق مورد نظر به میزان حداقل 15 سانت، از محل سوخت آبگرمکن دور باشد.برای اینکه بدانیم کدام جنس عایق مناسب تر است.
    بهتر است مطلب
    همه چیز درباره عایق الاستومری لوله مسی

    را هم بخوانید.
    باید فاکتورهایی همچون: شرایط محیط مورد نظر و دمای آب گرم در لوله را هم در نظر بگیریم. توجه کنید که هنگام عایق کاری لوله ها با تولید کننده عایق الاستومری هرگز روی عایق را با موادی که قابل اشتعال هستند مانند : چسب نواری نپوشانید! گرچه عایق الاستومری قیمت بالاتری داراست اما اگر با شرایطی مواجه شدید که لوله ها از داخل دیوار آتش عبور می کنند، دقت نمایید که هرگز آن قسمت را با عایق روکش دار نپوشانید. همچنین عمل عایق کاری باید به نحوی انجام شود که سبب آسیب به محل مورد نظر و پوسیدگی مصالح نگردد.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی