Loading...

  • zahra01
    zahra01
    یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 - 00:52

    همه چیز درباره عایق کاری لوله های آب (201 بازدید)


    می دانیم یکی از مهم ترین اقدامات که در هنگام ساختمان سازی باید به آن توجه گردد، عایق کاری لوله ها به ویژه لوله های آب گرم با عایق الاستومری فراعایق می باشد. این کار به دلیل ممانعت از کاهش دمای آب، سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد. در صورتی که به این نکته توجه نشود هنگام عبور آب گرم از لوله ها، حرارت و گرمای آن به بیرون انتقال پیدا کرده و به سرعت سرد می شود؛ در این وضعیت، ما مجبور به مصرف سوخت و استفاده بیشتر از انرژی می شویم.
    در واقع به واسطه عایق کاری لوله های آب گرم، دمای آب 2 الی 4 درجه گرم تر نگه داشته می شود که در نهایت سبب می شود هنگام مصرف، به آبی گرم و بدون افت دما دسترسی داشته باشیم.
    به طور کلی عایق ها در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه شده اند؛ مهم ترین آن ها عایق الاستومری یا عایق پتویی و قطعه ای می باشد.از عایق پتویی به منظور عایق کاری لوله ها و مخازن استفاده می گردد که در تولید آن موادی مانند : پشم سنگ و پشم چوب و... به کار برده می شود. عایق های قطعه ای هم در قیاس با عایق پتویی، دارای طول کمتری بوده و جنس آن عموما از پوشش کاغذی می باشد.
    کاربرد این نوع عایق اغلب در مواردی همچون: عایق کاری فضای بین دیوارها می باشد. یکی از جدیدترین نوع عایق ها نیز عایق نانوپلیمری می باشد که مزایای زیادی از جمله : نصب راحت، به صرفه بودن، انعطاف پذیری بالا بدون ترک خوردگی و یا پوسته پوسته شدن را دارد.
    از عایق های نانوپلیمری برای آسفالت، ایزوگام ساختمان ها، موزاییک و حمام و کف آشپزخانه استفاده می گردد.لازم به ذکر است در صورتی که در دیواره داخلی و خارجی لوله ها شاهد انتقال گرما نباشیم، لزومی به عایق کاری لوله ها با عایق الاستومری نیست. گاهی با سیستم هایی رو به رو هستیم که گرم یا سرد شدن آن ها الکتریکی بوده و یا به واسطه سوخت های فسیلی انجام می شود که در این گونه مواقع، عایق کاری توصیه نمی گردد. همچنین در هنگام ساخت برخی از مخازن در کارخانه، آن ها را عایق می کنند؛ بنابراین قبل از عایق کاری لازم است که حتما این نکات را در نظر داشته باشیم.
    image_1649053714.jpg
    عایق کاری لوله های فلزی
    وجه تمایز لوله ای فلزی با سایر لوله ها در این است که انتقال حرارت در آن بسیار بالا بوده و در صورتی که عایق کاری آن، اصولی و حرفه ای صورت نگیرد از طرفی با اتلاف انرژی زیادی رو به رو خواهیم بود و از طرفی دیگر، به مرور زمان لوله ها دچار پوسیدگی شده و به تبع آن متحمل هزینه های زیادی خواهیم شد.
    می دانیم که از مهمترین کاربردهای عایق الاستومری، جلوگیری از هدررفت انرژی می باشد.اولین اقدام در عایق کاری لوله های فلزی، پرایمر کردن آن یعنی : استفاده از پوشش بر روی لوله می باشد.در صورتی که این مرحله به درستی انجام نشود، به مرور زمان با خرابی و پوسیدگی لوله ها رو به رو خواهیم شد.
    یکی دیگر از مزایای عایق کاری لوله ها با عایق الاستومری علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ دمای آب، این است که به خصوص در فصل زمستان که با کاهش دمای هوا مواجه هستیم، شاهد یخ زدگی لوله ها نخواهیم بود.
    می دانیم که یخ زدگی لوله ها، سبب انبساط آب در داخل آن شده و با یخ زدن آب فشار زیادی به لوله ها وارد می شود؛ این امر در نهایت می تواند منجر به ترکیدن لوله ها گردد.بنابراین ضروری است که حتما به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشیم.توجه داشته باشید که لوله های آب سرد هم مانند لوله آب گرم به عایق کاری نیاز دارد؛ چرا که در این صورت می توانیم دمای آب را تا زیر 20 درجه نگه داریم. بهتر است مطلب از عایق الاستومری چسبدار مسلح چه می دانید؟ را نیز بخوانید.
    عایق الاستومری یکی از بهترین عایق ها می باشد که هم برای لوله های آب گرم و هم سرد، انتخابی بی نظیر است. استفاده از این عایق در لوله های فلزی، سبب جلوگیری از زنگ زدگی آن ها می گردد و در لوله های آب سرد هم، از یخ زدن و ترکیدن آن پیشگیری می کند. برای سفارش با قسمت تماس با ما فراعایق ارتباط نمایید.




---

مشاوره، آموزش و ساخت فروشگاه اینترنتی