Loading...



  • zahra01
    zahra01
    شنبه 28 خرداد 1401 - 20:31

    رنگ های مناسب در غرفه سازی برای نمایشگاه (97 بازدید)

    رنگ ها در غرفه سازی نقش بسیار مهمی دارند. اگر دقت کرده باشید، دیدید که هر فضایی که بدون رنگ می باشد و یا رنگ مناسبی ندارد بسیار بی روح و کسل کننده است. همیشه در نگاه اول این رنگ ها هستند که توجه بیننده را به خود جلب می کند. به همین خاطر رنگ ها می توانند نقطه اوج و کامل کننده طراحی زیبای غرفه سازی باشند.
    طرح ها و رنگ ها در کنار هم دو عنصر بسیار تاثیر گذار برای فضای منحصر به فرد غرفه شما هستند. طرح ها به تنهایی بایستی زیبا به نظر برسند اما در واقع این رنگ ها هستند که به طرح ها هویت می دهند و آن ها را بیشتر نمایان می کنند. بنابراین برای غرفه سازی استفاده از یک یا چند رنگ به ایجاد یک فضای زیبا و هارمونی کمک می کند.
    در غرفه سازی می توان از یک یا چند رنگ استفاده کرد و حتی می توان این رنگ ها را به صورت هارمونی یا متضاد نسبت به هم در فضاهای غرفه به کار برد. رنگ آبی و سرمه ای دو رنگ بسیار زیبا و آرامش دهنده هستند که معمولاً در بیشتر غرفه‌های اداری از آن استفاده می شود. اما بدانید از برنامه ریزی برای بودجه بندی غرفه سازی نمایشگاهی
    بیشترین کاربرد رنگ ها
    رنگ آبی: بیشتر موسسه های مالی اعتباری و بانک ها از رنگ آبی استفاده میکنند زیرا که این رنگ حس قدرت و ثبات را را به مخاطبان القا می کند.
    رنگ سبز: معمولاً بیشتر برندها و محصولات کشاورزی و محصولات ارگانیک از رنگ سبز استفاده می کنند. زیرا رنگ سبز همیشه نماد طبیعت و زیبایی بوده است به همین خاطر مخاطبان نسبت به آن محصولات حس بهتری پیدا می کنند.
    رنگ نارنجی: رنگ نارنجی به آدمی انرژی و هیجان می بخشد به همین خاطر استفاده از رنگ فوق العاده زیبای نارنجی در برندهای آرایشی و زیبایی می تواند؛ بسیار تاثیر مثبتی در ذهن مشتری به وجود آورد.
    رنگ سیاه: رنگ سیاه معمولاً همیشه مورد پسند است ولی بهتر است بدانید که این رنگ رنگ سردی میباشد و حتما بایستی در کنار رنگ های انرژی بخش و پر شوق به کار گرفته شود. این رنگ مخصوص باشگاههای بدنسازی آقایان میباشد.
    رنگ قهوه ای : شما می توانید از رنگ قهوه ای برای جلب اعتماد در بسته بندی محصولات خود استفاده کنید. از جهت دیگر رنگ قهوه ای کمی حس کثیف بودن را القا می کند به همین خاطر برای هتل ها و رستوران ها مناسب نیست.
    با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد شما می توانید با توجه به نوع محصول و خدمات خود بهترین و موثر ترین رنگ ها را در غرفه سازی خود به کار ببرید. همچنین شما میتوانید با اجاره تجهیزات نمایشگاهی ای که با رنگ‌های برندتان تناسب دارد، هارمونی خاصی را برای جلب مخاطبان ایجاد کنید.
    البته بهتر است در زمینه طراحی و غرفه سازی کار را به کاردان بسپارید و با شرکت
    های معتبری که در این زمینه تجربه دارند، کار کنید. زیرا آنها با توجه به نوع محصولات و خدماتی که عرضه می کنید؛ بهترین و مناسب ترین رنگ را انتخاب می کنند. البته معمولا بیشتر شرکت ها رنگ سازمانی خود را دارند و بهتر است در غرفه سازی نیز از آنها استفاده شود و رنگ جدیدی به کار نرود. بهتر است مطلب
    همه چیز درباره غرفه سازی نمایشگاه تهران


    را نیز بخوانید.
    نکته ی دیگری که باید درباره رنگ ها بدانید این است بهتر است نه خیلی از رنگ های کم رنگ و بی حس استفاده کنید، نه خیلی از رنگ های جیغ و پر شور. تعادل بین آنها برقرار باشد. برخی از رنگ ها هم ترکیبشان کنار هم خیلی هارمونی زیبایی ایجاد نمی کند؛ پس بهتر است از ترکیب هر رنگی کنار هم استفاده نکنید.